Всички сме равни! Поне така казва библията, конституцията и нашият вътрешен глас. Ама, не! Равни сме пред смъртта. Не пред закона! Не пред църквата! Не пред власт прилагащите! Има територии. На бедните и богатите, на законоспазващите и неспазващи, на вярващи и атеисти... Вярващите, пък си имат куп територии, според вярата... И, не си мислете, че гетото е една мръсна циганска струпщина, живееща по свои правила! А, какво ще кажете за "гетата" на избраните, известните, богатите? Тези, дето вместо гараж, имат хангар? Тези, дето не е нужно да се лигитимират с ЛК и с тях се движат бодигарди? Та, макар да сме замислени като равни, почти никога не сме били. И шансовете не са равни пред всички, до колкото зависи от човека. Това, което е от Бога, то не подбира.
Ще кажете:какво те е захапало кучето?! Ми, криза е! Не само медицинска! Гледах "Ничия земя" в събота. Темата беше Буковлък. Може би най-проблемното село в Плевенско, населено предимно с роми. Хора, непризнаващи и неподчиняващи се на закона. Но, хора! С нужди, с проблеми! Кмет, оставен сам на себе си. Институциите вдигнали ръце. Мангали някакви! Да, ама са български граждани! Работата ме води в много цигански махали и твърдя, че с правилен подход, тия хора стават по-добри от много други. На другия полюс са "гетата" на богатите. Те също живеят по свои правила и не признават нито закони, нито институции. И институциите не се занимават с тях. Не смеят. Но, медиите не ни занимават с тях. Там входът не е свободен. Дори снимането не е препоръчително. Но, когато има криза, те успяват да се снабдят със защитни средства, лекарства, не изпитват нужда от пари и храна. Те получават грижа с предимство. Тук, или в чужбина! Няма проблем!
Та, сега, когато вирусът е парализирал света, без оглед в кое гето живее човек, ще ми се да си спомни всеки, какво е да си човек. Не да се бие в гърдите колко е богат и могъщ, колко е вярващ и праведен, какъв непукист е и как не му дреме за законите! То си го пише в библията! Мисля, и в другите религиозни книги го пише. Човекът е създаден такъв, на тази земя, за да я облагородява и да се грижи за всичко живо на нея! Не да убива за кеф! Не да си кичи къщите с ловни трофеи! Не да се забавлява, като осакатява животни и хора! Не да ограбва и трупа за себе си! Силният трябва да брани слабия! Здравият - да се грижи за болния! Всеки, според уменията си да създава блага, красота, уют! За всички!
Дали ще стане? Дали ще спрем да убиваме земята, нейните чеда и себе си? Ще мине това чудо и ще се преброим. Колко са заразените с вируса Човек, как искам този вирус да е по- заразен от Корона вируса! Ще видим!
© Маргарита Ангелова Всички права запазени