17.07.2008 г., 22:37 ч.

За обикновените и необикновените неща... 

  Есета » Лични
3504 0 12
1 мин за четене
 

        За обикновените и необикновените неща...

 

 

        ... провокирано...

 

        Когато някой ми каже, че пиша за обикновени и прости неща и че на всичко отгоре ги публикувам, се замислям...

 

        Да, разбира се. Около нас има само обикновени неща. И ние им придаваме необикновен смисъл. Всеки - колкото иска. И колкото може. В зависимост от смисъла, който влага; отношението, което има към спомен или към онова съкровено чувство, което пази, скутено в мислите. Аз, например, съм посветила стих на едно камъче. На пръв поглед - обикновено.

 

                                       Камъче

 

                       Необикновено камъче красиво,

                       закодирано със мисълта за мен...

                       Хилядолетия чувства събирало...

                       В ръка го стискам и усещам теб.

                                           ...

 

       За никой то не би предизвикало онези емоции, които ме карат да се чувствам "лека" и значима. Защото го свързвам с определен човек. Знам, че той е помислил за мен, защото за него означавам глътка въздух, непозната тръпка, даряваща любов... импулс, който го привежда в полет... Случваме се. Сега!

       Някъде бях чела: "Не е важно какво ти се случва. Важното е какво ти правиш по въпроса." Радвам се на обикновените неща, които ме карат да се чувствам необикновено...

 

        П.П. Когато нещо те докосне, или го усещаш и то придобива значим и невероятен смисъл за теб, или то просто те подминава (не го проумяваш) и никога не разбираш какво си пропуснал...

 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • БРАВО!!!
  • Да, разбира се. Около нас има само обикновени неща. И ние им придаваме необикновен смисъл.
    Какво повече да кажа?! Ти си го казала много точно и ясно.
  • Аз също те чета и за мен също твоите неща, които пишеш много ми харесват!
  • Пак съм тук. И май много ще се връщам.
    А с това камъче ме уцели в десятката...
    И в преносния, и в буквалния смисъл!
    Давай още!
  • Павли, поздравления и много благодаря за корекциите.
    С уважение към теб - Джуди.
  • Аз също превръщам дори само дума в стих, а тя всъщност е една най-обикновена дума за повечето, дума от речника например. Много често поводът за написани стихове е бил коментар или реплика от разговори с приятели, дори наблюдения върху ситуации, случили се на непознати хора.
    Много ще кажат за тях - нищо особено, но за мен те са особени, щом са ме накарали да погледна на тях по начин, който след това да претворя.
    Поздравления за есето, Павли!
    Послеписа казва много...
  • В един свят живеем, Павли. Прегръщам те!!!
  • Точна си както винаги и за необяснимите неща...
    Поздравления!!!
  • Напълно те подкрепям, Павли, в твоите разсъждения! Но още повече ми допада спокойствието ти и такта, с които отстояваш позицията си!
    Поздрав!
  • даряваме си необикновените обикновености и сме си нужни...
    благодаря ти, Павли!
  • Какво щастливо камъче - че си спряла вниманието си на него! Защото светът е толкова голям, а времето ни толкова малко, и съзнанието ни толкова стеснено! А и този "определен човек" толкова ни обсебва!
  • Павли, май сме на една вълна.
    Много ми допадат размишленията ти. Точно така е - великият смисъл на обикновените неща...
    Браво, момиче, изпреварила си времето!
    Прегръдка!
Предложения
: ??:??