24.08.2023 г., 18:42 ч.

В слънчевия диск 

Фотография » Природа, Хора, Пейзаж
1516 18 20

© Теодора Атанасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Браво!
  • Магично си го уловила! Браво!
    По повод на дискусията за колажи, арт и т.н. обработки, понякога ми звучи като дебата за кокошката и яйцето 😀 Принципно, казаното до тук е вярно, просто е въпрос на вкус и най-вече на възможности.
  • Спътник ли съм или звезда? Прекрасно!
  • Страхотно е станало! Поздрави!
  • Жоро, има и още нещо в твоя предишен коментар, което не успях да спомена поради ограниченията в коментарните полета.
    Да, ти имаш пълно основание да изказваш своето одобрение или неодобрение по отношение на жанровете, които се множат на основата на фотографските изображения. Това е въпрос на вкус , предпочитания, вътрешна нагласа и пр. и пр. Аз също не приемам безрезервно различните проявления, но то е като какво пиене предпочиташ... моя си работа. Това, за което настоявам е да се разбира, да се заявява, как е направено съответното изображение. Имаш основание, има много "тежък арт", който и според мен вече не е фотография. Защото въздействието е постигнато със средства различни от преценката на фотографа за "живата сцена", разбирай кадриране, оценката на светлината, фокус/дефокус, постигането по естествен начин на цветовата гама и пр.
  • Научих някои неща тук, за което благодаря.
    Запазвам си мнението обаче, но то си е и мое право.
    Благодаря сърдечно на авторката, Пепи, Хари и Ирен, че отделиха от времето си за просветлението на 1 лаик.
    И с чиста съвест прибирам снимката в любими 🙃
  • "Журналистическата фотография е пример какво въздействие може да има само с подсилване и акцентуване с някой ефект" - не само! Дори "изрязване" на детайл от цялата "картина" вече е "промяна на действителността". Ако снимам прелестна маргаритка поникнала върху купчина боклук, ще има едно внушение, и съвсем различно ако "изрежа" боклука. Но нали за това фотографията е изкуство, защото снимащият ни показва това, което той е "видял", или почувствал, а защо не, и това, което си е представял, докато е наблюдавал.
  • Още когато пишех коментара, се сетих за колажите върху и със собствени снимки и за Ирен.
    Журналистическата фотография е пример какво въздействие може да има само с подсилване и акцентуване с някой ефект!
  • За да изчерпим въпросите ще си позволя още едно включване!
    palenka добре е определила колажното изкуство в общи линии, но аз имам една добавка - тр да се прави разлика между колажи изградени от собствени фотографии и такива, за които са използвани фотографски бази или библиотеки с готови елементи. Мисля знаете, че от година с Ирен се разбрахме, тя пък и всеки желаещ да публикува в раздел Фотографии колажи направени с авторови снимки.
    Специално за Жоро - не приемайте обработката на фотографите, като просто "ошарване" на изображението. Не се заблуждавайте, обработката на изображенията е неизбежна. Тя се прави или от вградения в апарата ви софт или от вас. Най-важното, което следва да разберем е, че умелата обработка преди всичко има задача да компенсира недостатъците на системата оптика-камера. с които работим. Дори най-скъпите системи още не може да се сравняват с човешкото възприятие - системата око-мозък.
  • Хубава снимка е направена според мен с търсен и постигнат ефект.
    Поздрав!

    Ефектът, който наблюдаваме тук е т.н. "блик" в оптическата система на обектива. Казано простичко, в зависимиост от това под какъв ъгъл попада светлинния лъч спрямо оптичната ос на обектива това може да предизвиква серия отражения в повърхностите на оптическите елементи, от които той е изграден. Всеки обектив се състои от система лещи, конструирани и подредени така, че да се получи макс добро качество на изображението, т.е. минимално "изкривяване на хода на лъчите". Това е постижимо технологично в различна степен и съответно обективите имат различна цена. Доколкото ми е известно съвременните технологии позволяват достигане на теоретичните пресмятания на една оптична система. И това добре е демонстрирано от изображенията, които вече получаваме от James Webb Space Telescope.
  • Горещо препоръчвам!
  • Гош - и аз съм привърженик на традиционната фотография, но няма как да отречем очевидното: разнообразието от жанрове.
    А разликата между снимка и колаж - снимката се обработва с ефекти, а при колажа се вкарват и смесват и външни обекти.
    Така преди време авторка беше лепнала луна на нощна снимка на "Ал.Невски" и лаици като мен се възхищавахме на красивата уловена снимка, докато Искра не доказа, че е колаж.
  • Ето, това е да хванеш мига!
    И все пак, е достатъчно да се възхитя!
    Поздравления, Теодора!
  • Има значение.
    Ето, тук примерно съм доволен от отговора на Теди и мога да си призная, че ми харесва.
    Но постепенно започвам да Намразвам модерната фотография и вече гледам снимки само в този сайт предимно.
    Защо е така?
    Защото аз искам да видя това, което е снимано, а не нищо минало през куп обработки и програми...
    Тук научих доста неща и сега видя ли прекрасна снимка някъде веднага се питам, колко ли общо има с оригиналното пред обектива...
    Всъщност, къде е границата между колаж и снимка?
  • Няма значение как, нали се е получило. Преди тези възможности с разни програми са ползвали и стъкло, и снимки през бутилка с вода за пречупване на светлината, и конуси от пластмасово шише за насочване на обектива, през чорапи и мн.др. за ефекти.
  • Жоре, всички снимки, които представям тук са от един кадър и "вярно с оригинала". Минават обработка през програма естествено, но там си играя с цветовете, контраста и до там ми стигат възможностите. Когато започнах да уча фотография разбрах, че има различни стилове, творческа, артистична, арт и много други. Тук, тези кръгове умишлено ги търсех и се позиционирах така, че да ги има на кадъра, но не мога да ти обесня как се получават. Може би пречупване на светлината през лещите на обектива.
  • Красота!
  • Вълшебно
  • Дано кръговете не са игра с програма...
    Поздравявам те.
  • Интересен ефект!
Предложения
: ??:??