Как да започна? Родих се... Отраснах... Бях там? Или, може би... Видях. Запомних. И все още го виждам?... Красивите дни на омагьосващата ледена зима. 1813 година. Хората се бяха събрали на площада в центъра на малкото германско градче, ликувайки и подсвирквайки около петима едри мъже, които влачеха три млади момичета. Останали без дъх и оковани, те се препъваха и падаха на земята, докато бяха теглени за косите като животни. Трудно усещаха вече и ударите, нежната кожа се беше вцепенила от студ и като че ли преждевременно умираше. Строполиха се на централна дървена постройка, покрита с лек слой от бял сняг. Всеки от пазачите извади камшик и започна да налага с него изтощените от студ и глад тела, а в очите им се виждаше ясно неустоимото удоволствие и наслада от преживяването. Писъците отекваха. Губеха се някъде в далечината. Най- едрият от мъжете хвана едно от момичетата и разкъса роклята й, след което хвърли голото тяло по-близо до тълпата, така че да може то да бъде по- добре огледано. Приближи се и продължи да я удря. Тънкият слой от сняг беше почервенял. Спокойствие. Тя чуваше само приглушените удари и виждаше многобройните усмивки на зяпачите, които крещяха и окуражаваха. Двете девойки бяха вързани една за друга и изгорени живи. Остана само тя. Пазачът я хвана за косите и я изгледа с презрителна усмивка. Сините й очи бяха станали почти черни, но гордостта в тях все още не беше угаснала. Омраза. Подадоха му груба кожа, с която той завърза ръцете и краката й, след което я вдигна над главата си и я пренесе до близкия мост. Там я чакаше свещеник. Застанал наведен до нея, започна да й шепне: "Ако кажем, че нямаме грях, себе си мамим, и Истината не е в нас. Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен, за да ни прости греховете и ни очисти от всяка неправда. Грехът е коварен, лукав и преследващ ни враг.Той постоянно дебне човешката душа, за да я оплете в своите мрежи. Имаш ли надежда в Божието милосърдие? Укоряваш ли се за своите грехове? Имаш ли страх от Бога?..." Тя плю в лицето му. "Хвърлете я!!! Няма място до нас за еретиците!"-извика пълен с безумна ярост и гняв. В следващите секунди тя чувстваше само пронизващите ледени кристали на водата. Не можеше да помръдне. Падаше, а се издигаше все по- високо. Докато всички викове не изчезнаха. И настана Тишина. ... Къде съм? Това място ми се струва толкова познато. Сякаш съм била тук цяла вечност. Сега виждам всичко. И всичко е толкова красиво!... Но..къде съм? Това ли е адът? Не, не, едва ли... Вече минах веднъж през него. Или може би минавам през него откакто се помня? Не знам. Но ще разбера. Тихо е... В един момент забравих всичко. Светлината ме погълна. Някой се приближи до мен. Докосна ме с усмивка и ми подаде ръка.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.