Много се чудих какво заглавие да сложа. Нищо не беше подходящо. Защото... Защото изпитвам толкова много неща и все негативни, и все разрушителни, и все справедливи....
Отварям ФБ и виждам поредното клипче на осакатено и изхвърлено животно. Знам, че е правдоподобно! Толкова много изроди има! Заради такива клипчета не смея да вляза в това пространство! А, уж имаме Зоо полиция! Какво прави тя? Нищо! Нищо! Нищо! Нищо! Сякаш не е важно! Важно е! И още как! Както е важно да се спре малтретирането на стари хора, на жени и деца.... Ама... Не! Бай бале и до там! Всеки такъв изрод имал права! Защитават го разни комитети и защитни организации! А, жертвите? Тях кой ще защити? Дали защитниците си дават сметка, че тия садисти не изпитват благодарност? Че, и те могат да станат техни жертви? Пак ще повторя мантрата: Бай бале! Бай, бай, ама... Не помага! Наглост, жестокост - навред! И не е заради ниско образование, или бедност! Не бил се развил, видите ли, интелектуално! Не бил се вписал в обществото! Ти да видиш! А, като си отвори устата - не можеш да отговориш! Порой от претенции за права, недоволство, вулгарност, простащина! Съвсем осъзнат избор! Аз съм скот и искам да съм скот! А, ти си длъжен да ми осигуриш достатъчно пространство, свобода, ресурс и защита! Иначе, лошо ти се пише!
Преди дни работата ме отведе в гето. Търсех човек и спрах да питам за него. Наобиколиха ме и подигравателно зашпочнаха да питат даваме ли "безплатни пари" и от къде могат да вземат такива? И през ум не има минаваше, че обикновено за парите се работи. Но пък, знаеха за Мая Манолова! Тя е техен човек! Грижа я е за тях! Прибирам се в къщи и виждам местен вестник. Нов. Отварям.... БСП настоявали за защита на длъжниците от "преследване"! По-добре било да не ги притеснява никой! Имало съд за неплащащи! Балсам за ушите им! Но, не пише, с колко нарасва дългът до като се стигне до запор! И, не съм го чувала по медиите! Те са поборници за правата на бедните! На ония бедни, дето искат да са скотове, а не част от обществото! На ония, дето изпитват удоволствие да малтртират физически, психически и вербално околните! Без значение хора, или животни! Сякаш, околното пространство се е напълнило с невменяеми, които никой няма намерение да овладее! След едно такова излизане/влизане в средите им се чувстваш нечистоплътен отвън и отвътре! Няма изчистване! И, тук не става дума за етноси, за малцинства! Това е като некроза, убиваща нацията! Некроза, която никой не иска да лекува!
И... просто се давя в гняв, недоволство, жалост, болка и безсилие! Как да избера заглавие, питам? Кое е достойно да представи този текст? Тази реалност? А, толкова ме е срам, че съм част от нея и не мога да я променя! Поне малко! Не мога!
© Маргарита Ангелова Всички права запазени