13.10.2010 г., 10:36 ч.

Дървото на живота 

  Проза » Други
1426 0 2
2 мин за четене

Сигурно сте чували много легенди за "Дървото на живота", но със сигурност не сте чували тази, която ще ви разкажа.                                                           

Близо до малко селце имало чудна поляна, на която растели най-красивите цветя, които можете да си представите, а мирисът им изпълвал въздуха. Имало и езеро, то било толкова чисто, че човек можел да се огледа в него. На тази поляна имало малка къща, в която живеели майка и дъщеря. Те сами отглеждали плодове и зеленчуци, с които се прехранвали. Така те живеели безгрижно, докато един ден майката се разболяла. Притеснена, дъщеря ù не знаела какво да прави, но после се сетила, че се носели слухове за две езера. Езера, които имали магически способности, когато отпиеш от едното, се превръщаш в диво животно, а когато отпиеш от другото, се превръщаш в растение. Не обикновено растение, а растение, което може да лекува всякакви болести.  Без да губи повече време, тя се запътила към езерата, когато стигнала, се притеснявала, че няма да отпие от правилното езеро и ще се превърне в див звяр. Но нямала избор, трябвало да спаси майка си. Извадила купа от чантата си, която взела  от къщата им, преди да тръгне. Гребнала малко от първото езеро и веднага се запътила към вкъщи. Още щом стигнала до къщата им, тя извикала майка си, когато майка ù излязла, не видяла никой, освен едно дърво. Дърво по-красиво от всички други на света. То било много високо, с изящни зелени листа, които блестели като скъпоценни камъни, а клоните му били отрупани с кърваво червени ябълки. Майката не можала да устои на вкусния плод. Приближила се до дървото и внимателно откъснала една ябълка. Щом отхапала от ябълката, тя усетила, че вече е по-добре, а дървото в миг се превърнало в човек (това била дъщеря ù). Много хора разбрали за това чудо и идвали при момичето да се лекуват. На майката това не ù харесвало, защото дъщеря ù твърде често се превръщала в дърво и имало опасност завинаги да си остане така. Момичето не искало и да чуе, то имало добро сърце и искало да помага на хората.                

Ето че един ден езерото пресъхнало и вече не можела да лекува, но хората не ги интересувало. Те мислели, че тя ги лъже и затова я проклели да остане дърво завинаги. Така и станало, тя се превърнала в дърво, но била забравена от всички.   Историята ù се превърнала в приказка, после в мит и накрая в легенда. Само майка ù останала, за да я оплаква, казват, че и до днес духът ù обикаля поляната и все още плаче за дъщеря си, а тя (дъщеря ù) чака да бъде открита, за да помага отново на (неблагодарните) хора, като "Дървото на живота". Кой знае, може би ти ще я откриеш?                                                                 

П.С.: Във всяка легенда има истина, а истината в тази е, че всички дървета са "Дървото на живота", а унищожаването им или ако забравяме да се грижим за тях, както хората в приказката, то ние ги убиваме, но убиваме и себе си, защото без растения няма въздух, няма и живот. Не забравяйте, че ние сме гости на този свят, от който си тръгваме по една или друга причина.

© Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много поучително!
  • аз го разгледах от друга гледна точка и така ми хареса
    "...тя се превърнала в дърво, но била забравена от всички. "- тук нещо ми накуцва...поздрави
Предложения
: ??:??