Информираха ни, че някаква /с голяма буква!/ Княгиня Калина била задържана пияна зад волана…
То – „княгиня“ трябва да е в кавички. Щото отдавна сме република. Пък може и прякор да е – тогава е правилно изписано: Трактора, Тиквата, Княгиня…
А сериозно – НЯМА никаква „княгиня“ Калина. Нито „княгиня“ Мария-Луиза.
Има Калина, бивша Сакскобургготска, сега Муньос, по нашенски Муньовата. А леля й е Мери-Лу Хробок, канадска гражданка.
НЯМА никакви князе, синчета на Симеон Сакскобургготси, неуспеше премиер и некадърен хазартен играч.
Няма и Царство България…
Но има царисти, както се определят монархистите по вяра.
Е, добре – имат право да вярват. Кой в извънземни, кой в либералната „демокрация“, кой в Хвърчащото спагетено чудовище, кой в идеята, че монархията е върха на цивилизацията и случайното попадение на някакъв сперматозоид носи късмет за държавата…
Само дето в отминалото Царство България все пак е имало основен документ. Конституция!
И би трябвало царистите да надничат понякога там. Ако не да знаят наизуст – поне да имат някакво понятие какви са КОНСТИТУЦИОННИТЕ изисквания към властта в монархията България, о, Бозе почивша отдавна…
Извинявам се, зле съм със зрението, но всеки може да потърси в интернет съдържанието на Търновската конституция и да види – титлата КНЯЗ се полага само и единствено на престолонаследника. Единствено!
Това, че някой се пръкнал в семейството не го прави княз, граф, барон. Конкретизирано е – ТИТЛИ в Българското царство, освен царя и наследника-княз, няма!!!
Титулуването днес е ясно – вродено раболепство на джурналюгите и очакващите да заемат поста зад гърба на царя с памуче в ръка…
/Припомням – най-важното място при Краля-Слънце, който страдал от запек, е било там. И, когато се разтоварел, благородникът, обслужващ го с памучето, можело да поиска какво ли не… Доходна длъжност! Днес е финансов министър, премиер, депутат, чиновник… Много памуци, много смрад…/
И тогава идва друг проблем. Защо определят гражданина Симеон Борисов като цар???
Цар е бил дядо му Фердинанд. Коронясан по изискванията на Търновската конституция – с ВНС.
Борис Трети НЕ Е КОРОНЯСАН с решение на ВНС. Значи – въпреки празненства и ритуали, НЕ Е бил легитимен цар! Не отговаря на Конституцията, която стои над величеството или претендента за такъв.
А Симеон пък хептен…
Тоест – няма легитимен дори само юридически цар, пък за княз или княгини – да не говорим…
Ама демокрация е – всеки има право на мнение. Може да е международник Боко, академик, еврокомисарка, харвардски мислители, социолози, политолози, хора от народа…
Фантазия да има…
Други кофти размисле - https://wordpress.com/post/genekinfoblog.wordpress.com/9851
© Георги Коновски Всички права запазени