Клиника за влюбени „Авлига”
В 8 часа без 10 минути сутринта телефонът в сестринската стая иззвъня продължително – външна линия. Старша медицинска сестра Фръцкова го погледна с досада, точно в този момент слагаше червило върху нацупените си устенца, а очакваше всеки момент Д-р Чародейски да я извика за сутрешна визитация. „Тия пак не са спали, кой знае откъде звънят, след тая реклама, аман от влюбени, не свършиха...” мина й през хубавата главица.
Второ продължително иззвъняване:
- Клиника за влюбени „Авлига” – с жизнерадостна нотка в гласа каза сестра Фръцкова.
- Ало, ало, клиниката ли сте?- попита отчаян, слаб женски глас и изхлипа.
- Да, клиниката сме, кажете за какво става въпрос? – започна да нервничи Фръцкова. „Трябваше да има поне едно голямо огледало точно пред телефона”- мислеше си тя.
- Амии, аз съм дълбоко и много влюбена, гледах реклама по телевизията и...
- По клинична пътека трябва да имате направление от личния лекар, може и платено, за избор на лекар се плаща допълнително... - започна да декламира Фръцкова.
- Но, извинете, аз съм безработна и съм много, нещастно влюбена...
- Тогава ще си платите в НОИ за една година назад здравноосигурителните вноски, ако за първи път сте влюбена има отстъпка от цената с 1%, ако е за втори или трети път в рамките на последните 6 месеца, счита се за рецидивизъм, злоупотреба с чувствата – таксите са съответно двойни и тройни...
- Но аз за първи път съм влюбена и съм безработна...
- Тогава си платете в НОИ и заповядайте при нас! – Фръцкова губеше търпение, а и усети парфюма на Чародейски зад гърба си.
- Аа, ъъ, трябва ли да нося снимки, нещо на Човека или...
- Не, нищо няма да носите, тук е клиника за активно лечение, а не бюро за ясновидство, правене или разваляне на магии! – Фръцкова тресна телефона, нервно се обърна и дежурна усмивка грейна на хубавото й лице. Тя беше оправна и засукана сестра, тип Барби, около 30-годишна, с дълги лакирани червени нокти, носеше червени прашки под бялата престилка, винаги на високи токчета и с прическа Памела Андерсън. Д-р Чародейски я изгледа одобрително и с възхита, с оня поглед, от който и най-фригидната жена би се изчервила, но не и старша сестра Фръцкова. За нея работата беше преди всичко.
- Ще започваме ли? – попита я д-р Чародейски.
- Да, готова съм, да взема лекарствената табела; откъде ще започнем – от отделението за простосмъртно влюбени или от ВИП-стаите? – попита Фръцкова.
- Не я ли изписахме вчера онази дама с черните очила? – Чародейски имаше предвид съпругата на един банкер, приета в много тежко състояние на влюбеност - обектът беше шофьор на банкера.
- Оо, тя си отиде, но нали приехме на нейно място съпругът й, той е влюбен в секретарката си... - започна да понижава свойски глас Фръцкова.
- Мдаа, ами дай да го видим първо него от каква терапия ще има нужда... – каза Чародейски.
Телефонът звънна кратко – вътрешна линия. Фръцкова се върна и вдигна слушалката. Обаждаха се от Шокова зала, имали спешен случай на остро влюбване с опит за самоубийство, реанимиран и питаха за свободни легла.
- Естествено, че имаме, ще изпратим носилка с наш санитар за превеждане в клиниката ни, за какъв пациент става дума, не е ВИП, по клинична пътека ли е, не е, амии... да, не може да си плати... даа, добре, ще видим....
- Ще имаме нов болен, ще го лекуваме с музикотерапия – каза Фръцкова на Чародейски и тръгнаха да визитират болните.
© Ивон Всички права запазени