10.07.2008 г., 7:39 ч.

Мъглите над Тарех - Предистория, част 4 

  Проза » Фантастика и фентъзи
884 0 2
4 мин за четене

              Мъглите над Тарех

            Предистория, част 4

 

 

              Лотианската конница също тръгнала без жените си. Те тръгнали на изток, но не открили къде да създадат кралство, защото на пътя им имало само пустини и степи. Те се превърнали в номади постоянно местейки се от едно място на друго. Нарекли ги Балини, по името на този, който им бил капитан като го изгонили от Лот - Балин. Те обаче тръгнали по престъпен път. За да се изхранват нападали чуждите кралства. А за да продължат рода си, Балините били ужасно жестоки. Те искали да имат само мъже в племето си, но все пак им трябвали жени да раждат. Те отвличали млади момичета от градовете и селата които нападали и ги изнасилвали, докато те забременеели. Държали и ги и през време на бременността. Като се родило бебето, ако било момче го задържали, а майката изоставяли някъде по пътя си. Ако бебето било момиче, изоставяли и двете.  През вековете нападенията на Балините станали не толкова жестоки, но начинът им да поддържат рода си останал същия.

 

              За разлика от съпругите на астианската конница, лотианките решили, че те също са длъжни да напуснат кралството си и тръгнали няколко години след мъжете си. Те също тръгнали на изток, с желание да намерят съпрузите си. Проходът през пустинята обаче бил много тежък, те пътували и с децата си. След месеци преход, те стигнали един закътан, но доста голям  оазис с палмова гора около него, където си построили лагер. След време в оазиса спряло номадското племе на Игрите, което също идвало от предълъг преход из пустинята. Те били чернокожи и идвали от далечната земя Адхало. Дълги месеци лотианските жени и племето Игри живеели заедно и накрая решили да основат кралство заедно. Първоначално и те живеели само в един град, построен около оазиса, кръстен Лизда, на жената от първото смесено семейство, между лотианска жена и мъж от  Игрите. А на мъжа от това семейство кръстили цялото кралство, когато то се разраснало - Палор. Техните градове били кирпичени, но много здрави, всички построени около малки и големи оазиси в пустинята и няколко в скалисти хълмове. Кирпичените крепости били боядисани в червено и жълти и били много красиви, макар и да нямали извивките и терасите на Тарехианските замъци. Няколко века след смесването на двете племена кожата на всички палорци станала черна. Палор бил управляван от лорд, както било и в Лот (Лот избрали тази титла, за да имитират Икосан), но се тази разлика, че лордската титла в Палор била заемана от най-голямото дете на лорда, независимо дали той бил мъж или жена.

 

                След векове Тарех и Палор станали здрави, укрепнали кралства, с щастливи жители и силна войска. Отблъснали всички атаки на други кралства, които ги нападали. Това било забелязано от тогавашния лорд на Икосан, Икрия. И тя решила да върне титлите "пазители на Икосан", но този път ги дала на Тарех и Палор. И за да покаже благоразположението си към двете кралства, тя им направила по един невероятен подарък. Дала им по един магьосник. Магьосникът в Тарех можел да предизвиква мъгли, дъждове и снегове на територията на кралството. Мъглата можела да бъде толкова непрогледна, че човек да не вижда ръката пред себе си, а снегът и дъждът толкова силни, че да не може да се ходи. А тарехианците били дарени със способност да виждат в тези мъгли и да могат да ходят в дъжда и снега. Палорския магьосник можел да предизвиква пясъчни бури, толкова силни, че да не виждаш нищо пред себе си, а също така може л да кара лава да изскача от земята, която изгаряла краката. А палорците били дарени с дарбата да виждат в пясъчните бури, и да стъпват по лавата, без да се изгорят.

              Но и това щастие било помрачено. Астиа и Лот били засегнати, че кралства произлезли от тях, а не те самите са новите пазители. Смятали го за недостойни за подигравка. Започнали да изпращат свои хора, съответно Астиа в Тарех и Лот в Палор, уж, за да помагат. Но целта им била насадят омраза между двамата нови пазители. Прибягнали дори до лъжи и измами. И накрая една изфабрикувана фалшива атака върху Малтиса, накарала Тарех да нападне Палор. Това било началото на нова вражда в Мая. Тя обаче не са разраснала така като искали Лот и Астиа, но все пак си я имало. Двете кралства използвали магьосниците, във войните помежду си, което ядосало един от поредните лордове на Икосан - Дурин. Той отнел магьосниците и казал, че само ако кралствата сами намерят някой, който може да контролира обещаните стихии, те ще могат да се възползват отново от тях.

 

                 И така, положението в Мая, било спокойно за едни, опасно за други, после ролите се сменяли. Двете вражди, между Лот и Астиа, и между Тарех и Палор, ту затихвали, ту се разраствали със пълна сила.

© Събина Брайчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Доста любопитна фантазия.
  • Многообещаваща предистория!
    Продължавай!!! Интересно ми е да чета приказки, така че не загубих интерес напротив - продължава да ме гризе любопитството и ще очаквам продължението.
Предложения
: ??:??