Пазете мъжете
Едвам дочаках да завърша гимназия и право в гражданското. Мъжът ми пък от войнишкия шинел скочи директно в сватбения костюм. ..Около мене всички познати начело с майка ми, разбира се, грачат в хор: „Закъде си се разбързала, за какво ти е да се жениш?" Слушам ги и си мисля: приказвайте, мърморете, ама всички сте женени, нали? Какво толкова му е страшното?
Сватбата беше екстра, хвърча от щастие. Да, ама после се започна една, не е за приказка. Кой ни беше подготвил за семейния живот, в училище ли, вкъщи ли? Всички ми казваха: „Учи, за да не работиш!" Е, друго си е да знам, че содата за хляб е бикарбонат, и да мога да сметна колко стотинки остават до заплата. Ама най-важното кой да ти го каже?
Започнах лудо самообразоване. Купувам вестници, списания, книжлета - „Мъжът и жената интимно", „Наш дом", „Пол, брак, семейство". Гълтам ги с кориците, а у дома все нещо скърца. И ето че попаднах на една статия, в която се препоръчваше: „Младата съпруга трябва непрекъснато да обгръща мъжа си с много любов и нежност. Това трябва да става с повод и без повод." И примери - минавайки покрай съпруга си, нежно го погалете, той има нужда да бъде приласкан, бъдете винаги усмихната, посрещайте го с целувка от работа и т.н. Добре, че го прочетох, защото аз съм си малко грубичка и сигурно това е причината да не вървят нещата по мед и масло. И така, зачаках удобен случай да започна „нежна терапия".
Ето мъжът ми е в добро настроение, седи в хола и гледа телевизия. Тръгвам към него с най-нежни помисли, ама знам - щом дават мач, да не минавам пред телевизора, защото изнервям любимия си. А когато е нервен, той ме замеря с цигари, запалки, пепелничета и други предмети... И така, стъпвам на дивана, после на нощното шкафче, на табуретката (тясно ни е жилището), вече стигам до него, протягам ръка и го погалвам нежно по бузата. Че като скочи оня ми ти мъж, че като се развика: „Колко пъти съм ти казвал, да не ме закачаш, когато дават футбол! И да не си ме пипнала повече с тая ледена змийска ръка, че ми изкара акъла, глупачка такава!"
Ето и моя принос към научното откритие на автора на статията: никога не галете съпруга си, когато гледа мач! Преди да докоснете това нежно същество, затоплете предварително ръцете си до температурата на човешкото тяло...
© Светлана Лажова Всички права запазени
Чарли, сега разбрах, защо така нежно ни наричате...крави. Верно, говедца сте