Напоследък сме свидетели на феномен, който бих оприличил на пропагандна лавина. Всеки един от вас, уважаеми читатели, може без особени усилия да се досети, кои са тези политически субекти, които в нашата съвременност надминаха по умения министъра на пропагандата на Третия Райх - нациста Йозеф Гьобелс. И как няма да го надминат, щом го избраха за свой учител /или ако предпочитате индийския термин - за свой гуру/. За техниките на пропагандата може да се говори много и дори да се напише мастито есе. Но дори и то няма да е достатъчно, за да се отворят очите на заблудените. Гьобелс казва, че една лъжа повторена хиляда пъти може да се превърне в истина. Затова повторението е майка на пропагандата. Този принцип Гьобелс взема наготово от древния Рим. Но сам по себе си той не е достатъчен, ако не бъде произведен ефект, който в тенис на масата е наречен топспин. Идеята на топспина е когато въртящото се топче се удари в повърхността на масата да усили въртенето си и да е много трудно да бъде върнато в полето на противника. Как се постига топспин в политическата пропаганда? Ами много просто. Хвърляте фалшив факт в публичното пространство срещу неудобен политически противник. Докато озадачен, какво точно се случва, той умува как да реагира, хвърляте още 3-4 фалшиви факта /чистокръвни клевети по негов адрес/, но звучащи достоверно, които да доразклатят имиджа му. Принципът на подобни клевети и лъжи е онагледен от народа с думите: "Кажи, че сестра му е курва, пък нека после той да доказва, че няма сестра." Българският народ е силно чувствителен към темата за незаконното забогатяване. Затова е препоръчително да се подхвърлят някакви снимки, свързани с парични знаци, а ако може да се заприказва за вили в чужбина, за незаконни деца и пр. Колкото по-далече от България става набеждаването, толкова по-трудна за проверка е достоверността му. Мобилизирай цяла армия от верни ченгета, работещи на пропагандния фронт, най-вече в медиите. Те ще правят съответни предавания, в които ще мултиплицират злепоставящата теза. Постепенно наслагвай все-повече и все по-черни краски към образа, който методически изграждаш за широката публика. В един момент този образ заприличва на негър от Алабама. И сега вече настъпва моментът за лов на вещици. Нататък ще се сетите сами за финала - стига се до своеобразен публичен линч. Но за всеки случай нещастника може да бъде качен на клада, а тя запалена със съвременни запалителни смеси от всички страни. Тълпата реве от възторг, че жертвата получава справедливо наказание.
Спомних си всичко това във връзка с твърденията на служебния кабинет, че хазната била опразнена, че България се намирала в крайно рискова финансова ситуация. Че бюджетът бил в окаяно състояние. И точно тогава попаднах на следния линк:
https://www.vesti.bg/bulgaria/vynshna-ocenka-za-biudzheta-i-ikonomikata-na-bylgariia-6126280
който ми разкри простата истина. А тя е да не се доверяваме на пропагандата. Дори и на най-ловката. Защото слугите на Сатаната знаят как да ни подведат и да ни ловнат на своето дяволско хоро. Лошото е, че хванем ли се веднъж на него можем някой недалечен ден да се събудим в ада. И то в казана с българите, който дори не бил охраняван. Затова колкото и старомодно да ви изглежда, аз все още се доверявам единствено на разума си. В свят като днешния си най-близо до истината, когато си сложиш превръзка на очите и оропакс в ушите.
© Младен Мисана Всички права запазени
Докато има мислещи хора, краката на лъжата все ще са къси!
Не се наемам да взема страна. Просто нищо не е цвете за мирисане в тази страна, но съм и безкрайно убедена, че с „комунистите шега не бива”. Не вземам страна, защото имам съмнения, че люпилнята май е обща!😞
Поздрав за смелата позиция, приятелю!👍