Руските протести показаха - имат руснаците проблем с младежта. Голям проблем. Огромен проблем. Какъвто имаме и ние…
А той е – ИЗОСТАВИХМЕ ДЕЦАТА!!!
Руснаците да се оправят. За нас трябва да помислим.
Наистина – изоставихме децата. На училището, на улицата, на приятелчетата, на интернета…
Гледат и не мислят, а попиват. Клипово поколение – обърнете внимание, клипчетата им стигат, повече от пет минути не могат да приемат нова информация.
За книга, за филм, за дискусия, за мислене…
Не говоря.
Имаше преди организации – от първи клас до зрелостта. Понякога нелепи, понякога смешни, понякога сиви – но запълваха времето на децата. Спорт, игри, летни и зимни ангажименти, обсъждания на книги и филми, забави…
Сега – няма…
Не идеология ни води, а материалният интерес. И децата се интересуват от едно – да се забавляват. Защото усещат какво ги чака после…
Помните ли оня клип с патката – „Комунистите са виновни“…
Е, ровнах в интернет и намерих не само руски, а и наши подобни клипове от последно време. Въпиюща неграмотност! И убийствена самоувереност в невежеството и глупостта си…
Младо рускинче – протестирало. Защо? Ами така… Не й харесва властта? А, не… Тогава? Смята, че трябват промени? Какви? Не знае… Леви, десни? Напред…
И се усмихва чаровно…
Сещам се за случка в училището. Получих антикварни ценни книги. Едно момиче ме пита: „Господине, колко дадохте за тях?“. Казвам й: „40 лева“... „Малей, да бяха поне нови…“ И след замисляне: „А знаете ли какъв купон можехте да си направите…“
На практика нещата са видими. И трагични. Отдавна се води скрита гражданска война. На поколенията. Старите си отиват, възрастните се примиряват, младите искат всичко, но безплатно, тук и веднага…
Нищо ново, разбира се. Проблемът бащи и деца е стар като света.
Обаче в случая говоря не за историята, а за днешния ден. За нашите деца и внуци.
И за бъдещето, което невидимо ги покрива с черния плащ на материалното, унищожаващо духовното…
Изпуснахме децата. Като цяло. В някои семейства възпитават потомството си, но в повечето… Тате и мама са заети с изкарване на насъщния за оцеляване, бабите и дядовците работят, децата…
Децата са оставени на интернета…
Включително в момента – на виртуално обучение.
Смятате ли, че някой учител вярва в ползата от формалността и невидимостта?
То пред живите учители какво става, че сега ли…
Но това е само детайл. А основният проблем е – КАКВО ДА ПРАВИМ С ДЕЦАТА?
Не забравяйте – днешните родители са онези деца на демокрацията, които бяха образовани и възпитавани през последните 30 години. В условията на демократичния пазар…
А киселица сладки круши не дава. Трябва ашладисване.
Кога?
И как?
Щото – свобода, права на личността, правила, според които не бива да се ашладисва…
Пак личен пример. Навремето четях, учех, мислех, търсех.
Не съм убеден, че ако бях млад сега – щях да живея така. Че няма да надделее мързела, търсенето на лекото, на забавлението, на убиването на времето.
Изборът между многото съблазни почти сигурно щеше да ме отнесе. Другаде…
На децата днес им е трудно. Много по-трудно, отколкото на нас. Тях ги заливат вълна след вълна – информационни, предлагащи какво ли не, откъсващи ги от този свят. Наркотични вълни – дрога, алкохол, секс, интернет платформи… И всичко . за да избягат от неприятния им и лош свят нейде.
Където и ще да е…
Просто друг път не виждат.
А ние?
П.П. Руснаците да си протестират - техни проблеми. И кого как съдят - също. Както, впрочем, и процесите срещу протестиралите в Капитолия.
Нас ни интересува другото - децата. Тъй като и нашите... Абе, готови на всичко: за забавление. Без идея, без мислене...
„Помните ли Яворов: "Деца, боя се зарад вас..."
https://politikus.ru/video/134015-u-menya-druzya-s-zony-ochen-mnogie-c.html
https://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
© Георги Коновски Всички права запазени