Убийството на Манипулаций
(сюжет за кратък разказ)
Телевизий и Конфузий се промъкват като котки в нощта. Край портите на замъка ги чака подлият Партий, който отдавна е предал краля си за две шепи боб и три чифта чорапи от варен памук и носи връзка с ключове. Но верният Дедукций, усетил коварния план, възсяда арабския си Емулсий и препуска в тъмнината към крайбрежната вила на господаря си. Намира го умислен и угрижен, пишещ писмо до секретаря си Корупций, с молба да опита да склони кардинал Мерудий да му даде аудиенций. Оръжейникът Муниций открива, че някой е свил царския снаряжений и целият амуниций го е хванала перманентната липса.
- Предадени сме! - въздъхва кралят.
- Прелъстений и изоставений, като девици на панаир - добавя кралският шут Амфибрахий.
- Но няма да се предадем! - извиква кралят и вади меч.
- Няма други опций, има само грах. - въздъхва кралицата и се свлича в краката му.
- Грах не грах, ще се яде, ако би бегали, да мрем по-добре*.
Вратата се отваря и нахлува предателят Манипулаций, размахвайки шпага:
- Предай се, кралю, дай пръстена и кралския печат.
- Никога няма да се предам, неверний подлярий.
- Тогава ще умреш - крещи Манипулаций и замахва страховито.
Кралят грабва последния том на Българския правописен и правоговорен речник и го стоварва на главата му.
- 350 000 словоформи, а ти не си научил дори сто, няма милост за теб.
Манипулаций се строполява бездиханий.
Събрал, наредил и на бял свят представил:
Тупурдий Карпузов
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
* – Иван Вазов ("Опълченците на Шипка")
© Валентина Йотова Всички права запазени