3.09.2014 г., 23:30 ч.

Възкресение 5 

  Проза
557 0 0
2 мин за четене

Това, че мъжът ù се беше върнал от отвъдното, беше голям шок за нея. Побърза да излезе от къщи, като взе сънотворно. Нервно гризеше зеленото киви, което намери в джоба си. Краката ù се подкосяваха и носеше в ръце любимата си котка Мишу - Ловецът на мишки. Съседката отвори вратата и я покани вътре. Не беше чула нищо за възкресенията. Беше пияна след вчерашен купон и уморена. Стаята ù беше в безпорядък. Беше по халат и по черна вталена пола, а в червената ù коса имаше закачена роза – пухеста шнола. - Искаш ли ром? - рече тя – Явно нервите ти не са наред. — Възкресения ли? Мислех, че си комунистка. Това е толкова реално, колкото да ми кажеш, че виждаш дядо КОЛЕДА ДА ИДВА ПРЕЗ КОМИНА. Цяла нощ спах с директора на театъра, за да получа ролята в скапания сериал, а ти ми говориш небивалици. Нали каза, че ще ми помогнеш за мястото. Била си му роднина. Готова съм и жена да му стана. Ако искаш, имам пиле със сметана и гъби и торта от вчера. Хора сме все пак. Мъртвите не възкръсват. Това са бабини деветини. Знаеш колко нелепо загубих цялото си семейство онази нощ. Животът ми зависи от мен. Вече пет години живея с този мъж на брачни начала и откривам, че най-добрата ми приятелка се е смахнала. Успокой се, такова нещо няма. Да се разкарват духове като от Хамлет. Смешно е, ти си сериозно момиче. На ти цигара, имаш ли огънче? Ама ти трепериш. Слушай, твоят хубостник и като дух ще го изритам. Много даже го траеше с неговите църкви. Беше се омъжила за поп. Млада, хубава жена, дето като мине от десет мъже девет ще се обърнат след тебе, а десетият или е сляп или гей, като се има предвид в какво общество живеем. Че какво като те е хванал с друг? И ти си човек, искаш нещо пò така. Че аз какво като спа само с твоя роднина от години? Другите тъй не правят. Ето я Стела, МОНИКА, ГРЕТА, МИХАЕЛА, СОНЯ любовниците си не знаят. Че къде ли не ги крият - мазета, тавани, килери, гардероби ли не бяха, че накрая посмяха и у нас. Колко пъти вече ми ги прехвърлят с въжета по терасата. Запознах се със декани, ветеринари, лекари, архитекти, а онази последната мръсница посмя и със студенти. Момчето падна върху кактуса и като изрева, трябваше да обяснявам на съседа, че репетирам лъв от Сън в лятна нощ. Ела, ще те гримирам и ще погледаме телевизор. Знаеш, че можеш да разчиташ на мен, на всичко съм готова за теб, даже и екстрасенс да извикам, ако се наложи. Ще дрънна на леля Маша и ще ти предсказва само хубави неща. Ема остана цял ден при нея и двете играха на карти. Телефонът звънна и мъжът ù каза, че ще закъснее и ще се върне чак след три дни. Утре щеше да се прибере. Ще напазарува в мола моркови, лапад и еклери. Защо ли ù се ядяха еклери? Или кокосов локум? Бутилка мента или ракия.

© НИНА Миндова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??