Тези дни, понеже си стоях сам - самичък, имах предостатъчно време да се занимавам с литературно четене на блоговете. Надълго и нашироко.
Освен традиционните пожелания, силно впечатления ми направиха декларациите за чудеса. На Коледа стават чудеса! Това беше всяко, ако не трето, то поне пето изречение...
Аз, нали съм една такава доверчива натура, тутакси се ентусиазирах и започнах да заничам из постингите, белки ги видя тия чудеса, ама малко останах разочарован... Липсва конкретика бе, другари... Никой, никъде не спомена барем едно чудо - прошнуровано и пронумеровано... Общо взето останах с впечатление, че съм попаднал в предизборния щаб на БСП по социалната политика... Нейсе!
Все пак, след като дълго и изнурително рових, открих чудо. То било, че Христос се родил, видиш ли на Коледа, ама това му се сторило малко и взел да се ражда оттогава до ден днешен всеки ден... Сигурно му е било забавно, но вярвам, че в блог-пространството има поне 4 раждали жени и ако не им окапят косите при мисълта за тази светла перспектива, то поне ще им настръхнат! Защото, след като веднъж си излязъл, за да се родиш, за да го направиш повторно, пак трябва да влезеш...
При това забавление с ежедневното раждане, кога на Исус му е останало време да проповядва и води ученици, не става много ясно. Но... нали все пак говорим за чудеса...
Това не ми е първият сблъсък с този вид чудеса...
Преди около 20 години (когато си бях прост практикуващ вярващ, очакващ ръкополагане и производство в сан), по време на работа се запознах с една възрастна жена, която също беше вярваща, ама беше от църквата на Петдесетия ден. Това беше една много ентусиазирана леля, която непрестанно ме канеше да им ходя на служенията. Аз много възпитано отказвах, но тя, явно с цел да ме зариби, започна да ми говори за чудеса, случващи се по време на техните молитви. Тогава слизали огнени езици и те проговаряли чужди езици. Огнените езици били Светия Дух.
Е, накрая ми стана любопитно и отидох. Проповядваха си там хората, молиха си се и дойде време за чудото.
Явно съм имал скверни очи, защото ми убягнаха огнените езици кога са слезли, но разбрах, че се е случило, когато множеството започна да говори... Разбрах по това, че спрях да разбирам.
Аз говоря свободно 6 езика и разбирам още 3.
Не смея да твърдя с абсолютна убеденост, но според мен огнените езици доведоха до това, множеството да говори на някаква форма на полинезийските езици. Поне на мен на това ми заприличаха звукосъчетанията, които се носеха около мен...
Защо Бог Израилев бе решил да общува с българската част от племето си на полинезийски, на мен лично не ми стана много ясно... Или е имало свободни само полинезийски огнени езици в момента, или пък Бог тайно се е покаял за размешението на езиците при Вавилон и сега под сурдинка гледа да оправи работата със софт мерки....
Аз после лелята я питах за какво е ставало дума, но тя някак мъгляво ми обясни, че просто си общували с Бог...
И така. Понеже усещам накъде могат да тръгнат коментарите и какво може да се изсипе на бедната ми глава, държа да ви кажа - уважавам вярата на всеки един човек! Но това трябва да е акт, лишен от парадна показност и циркаджийство!
Приятели, по-добре прекалете малко с виното, отколкото с чудесата - махмурлукът преминава далеч по-бързо и безболезнено от резила!
© Марин Ташков All rights reserved.