26 dic 2007, 15:24

За чудесата като проявление на "вярата" 

  Prosa » De humor
1720 0 23
2 мин за четене

Тези дни, понеже си стоях сам - самичък, имах предостатъчно време да се занимавам с литературно четене на блоговете. Надълго и нашироко.
Освен традиционните пожелания, силно впечатления ми направиха декларациите за чудеса. На Коледа стават чудеса! Това беше всяко, ако не трето, то поне пето изречение...
Аз, нали съм една такава доверчива натура, тутакси се ентусиазирах и започнах да заничам из постингите, белки ги видя тия чудеса, ама малко останах  разочарован... Липсва конкретика бе, другари... Никой, никъде не спомена барем едно чудо - прошнуровано и пронумеровано... Общо взето останах с впечатление, че съм попаднал в предизборния щаб на БСП по социалната политика... Нейсе!
Все пак, след като дълго и изнурително рових, открих чудо. То било, че Христос се родил, видиш ли на Коледа, ама това му се сторило малко и взел да се ражда оттогава до ден днешен всеки ден... Сигурно му е било забавно, но вярвам, че в блог-пространството има поне 4 раждали жени и ако не им окапят косите при мисълта за тази светла перспектива, то поне ще им настръхнат! Защото, след като веднъж си излязъл, за да се родиш, за да го направиш повторно, пак трябва да влезеш...

При това забавление с ежедневното раждане, кога на Исус му е останало време да проповядва и води ученици, не става много ясно. Но... нали все пак говорим за чудеса...
Това не ми е първият сблъсък с този вид чудеса...
Преди около 20 години (когато си бях прост практикуващ вярващ, очакващ ръкополагане и производство в сан), по време на работа се запознах с една възрастна жена, която също беше вярваща, ама беше от  църквата на Петдесетия ден. Това беше една много ентусиазирана леля, която непрестанно ме канеше да им ходя на служенията. Аз много възпитано отказвах, но тя, явно с цел да ме зариби, започна да ми говори за чудеса, случващи се по време на техните молитви. Тогава слизали огнени езици и те проговаряли чужди езици. Огнените езици били Светия Дух.
Е, накрая ми стана любопитно и отидох. Проповядваха си там хората, молиха си се и дойде време за чудото.
Явно съм имал скверни очи, защото ми убягнаха огнените езици кога са слезли, но разбрах, че се е случило, когато множеството започна да говори... Разбрах по това, че спрях да разбирам.
Аз говоря свободно 6 езика и разбирам още 3.
Не смея да твърдя с абсолютна убеденост, но според мен огнените езици доведоха до това, множеството да говори на някаква форма на полинезийските езици. Поне на мен на това ми заприличаха звукосъчетанията, които се носеха около мен...
Защо Бог Израилев бе решил да общува с българската част от племето си на полинезийски, на мен лично не ми стана много ясно... Или е имало свободни само полинезийски огнени езици в момента, или пък Бог тайно се е покаял за размешението на езиците при Вавилон и сега под сурдинка гледа да оправи работата със софт мерки....
Аз после лелята я питах за какво е ставало дума, но тя някак мъгляво ми обясни, че просто си общували с Бог...
И така. Понеже усещам накъде могат да тръгнат коментарите и какво може да се изсипе на бедната ми глава, държа да ви кажа - уважавам вярата на всеки един човек! Но това трябва да е акт, лишен от парадна показност и циркаджийство! 
Приятели, по-добре прекалете малко с виното, отколкото с чудесата - махмурлукът преминава далеч по-бързо и безболезнено от резила!

© Марин Ташков Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Твърде съм закъснял за коментар по темата. Но на кратко мисля, че всичко съществува заради парите. И евреите. Калъпа в който живеем не е по наша воля, нито по воля на небесата. Всичко, което ни се случва и ще ни се случи е заложено в софта на една огромна машина за пари... Бягството е невъзможно! Няма къде ...
  • Права си, има доста место за тревога.
    Весели празници на вички!
  • Прочетох и се посмях на хумора, после минах през коментариите
    и си обясних някои неща, но за мен повече е тревожен в момента
    светът, отколкото празнуващ...
    Благодаря на всички!
  • Приятелю, просто избяга от темата! Не може да те интересумва САМО твоя свещеник и неговото паство! Светът не свършва дотам! Това е по-скоро бягство и заравяне на главата в пясъка!
    Бил съм извънредно искрен във вярата си дякон и затова в един момент спрях да служа! Попитай твоя отец, за какво става въпрос в БПЦ! Попитай го примерно за Дядо Йоан и защо, след като го махнаха от Александър Невски го пратиха в Рилския манастир!
    Какво значи, не можеш да съдиш Църквата! А къде ти е човешката и гражданската позиция!
    Нито за миг не оспорвам вярата ти! Това е нещо свещено за всеки човек! Но за другите неща, прощавай, ама не можеш да мразиш да мислиш! На пирнципа $ама какво ме интересуа мен, какво са правили преди$, ти даваш власт на определин хора да продължават в същия дух!
    Ти самият ползваш постиженията на науката - прост пример - компютъра и интернет връзката, за да си общуваме!
    Ако я нямаше тази наукка, аако ги нямаше будните хора, ако Джордано Бруно не бе изгорял на кладата (спретната му пак от Църквата), къде щяхме да сме сега? Я се замисли за момент, какъв щеше а бъде животът ти, ако ги нямаше онези, които не вярваха сляпо!
    Ти ми говирш за дявол....
    Виж, нашият скромен свят е биполярен - състои се от положителна и отрицателна енергия... Ако едната изчезне, изчезва и цялото, барабар с теб и мен... И всички видни каготи, които първо говорят, а после мислят...
    Защото на мен не ми е все едно например, дали детето ми ще умре от епидемия, понеже някой издивял глупак с расо е нарекъл навремето опитите по медицина ``дяволско дело``!!!
    Приятелю, лесно е да се криеш зад лесни думи и утвърдени клишета! Трудно е да поемаш отговорност! За теб и за останалите!
  • Приятелю!
    Не знам какъв дякон си бил и къде си служил, но явно нищо не си разбрал. Аз не мога да отговарям за кръстоносните походи, за войните и за всички гадости, станали по религиозни причини. Щом като си дякон, ти много добре знаеш, че свещениците са отговорни за своето паство пред Бога и тях Бог съди особено строго. Освен това, като говорим за Бога, ясно е че има и Дявол и че той е доста лукав. Той все се завира ту-тук, ту-там и всичко изкривява. И си върши дяволиите. Аз не съм човекът, който в този момент ще седне да съди нашата православна църква, не ми и отива. Но ще ти го кажа простичко. Моят Отец, при когото ходя всяка седмица, е невероятен човек. Още като застана пред него, той вече знае защо съм отишъл. Неговите съвети са точни и мъдри. И винаги,когато не съм се съобразявал с тях, съм си патил. Той знае поименно всеки, застанал пред него и за всекиго казва това, което му трябва точно в този момент. Затова хората го обичат и уважават. Аз се имам за интелигентен човек. Инженер съм. До 33 години съм вярвал точно толкова, колкото всеки друг. Но случиха се разни неща в живота ми, които ме накараха да повярвам. Затова обичам да казвам, че моята вяра е емпирична.
    Аз не мога да отговарям за кръстоносните походи, и за религиозните войни, но мога да ти кажа, че след разпада на СССР и комунизма, Русия се обърна към православието и започна да налива огромни средства там. Затова в момента тя е една просперираща държава и всички искат да търгуват с нея. А Запада се разпада. И ние, барабар с него. За съжаление нашата участ няма да е розова. Защото сме безверници. Нас ни гласят за Западноевропейски парцали.
  • Нищо няма да промениш, но за сметка на това онези, които ти ги насаждат тези $търпомости$ в овчи вид ще си правят онова, което им е угодно! Така, както са го правили хилядолетия!
  • Не съм религиозна, но все се повтаря - "търпимост", "търпомост". Ами като все търпиш каво ще промениш?
  • Иначе идеята за Любовта- Божията Любов е красива ама..., си остава само с това.
  • Уф, завъртях се и ми стана интересно. Напълно подкрепям Марин. Религията е създадена с благородна цел, но веднага е била забелязана от неблагородни хора и са си казали - " Я, да вземем с това чудо да управляваме стадото" - пипнали са тук там. Направили са внушителни красоти - естествено с пари и всичко са опорочили. Под всяка икона - касичка. Църквата с работно време. Е, за какво говорим.
  • Извинявай Пенко, ама говориш общи приказки! Да не ти припомням твърденията на Църквата за плоската Земя и за Геоцентричната система. Няма да ти припомням и за светата Инквизиция, защото съм убеден, че и за нея си чувал. Ще направя кротък паралел между изгорените (и поради това завинаги изгубени) древни ръкописи и разрушените от талибаните статуи на Буда....
    Не знам доколко си се интересувал, но първите писмени паметници за Христос, рождеството му и житието му се появяват около 100-тина години след смъртта му. Представи си в онова неграмотно общество, колко пъти са се променяли събитията, тъй като се предавали от уста наа уста. Не зная, дали ти и е известно, но евангелията не са четири. Много повече са, но са избрани тези от един александрийски епископ... Избрани са по целесъобразност!
    Много неясноти, несъответсвия и пропуски има в християнските догми. Аз лично съм чел Библията над 20 години. Цялата и многократно!
    Стария завет е завършен доста късно - през 8-7 век пр.н.е.
    А преди това?
    Еврейското религиозно учение е най-несъвършеното и неиздържаното от древността насам. Знаеш ли защо? Просто представлява умела компилация за сплотяването на един народ! $Избрания$, под който се разбират единстевно и само $израилевите синове$! Ти евреин ли си?
    Със създаването на проюдаистичните религии светът е потопен в кръв! Християни ``приобщават`` към Христа индианците в Северна Америка... Резултатът? почти не са останали....
    В имато на Христа се продават роби...от Африка, примерно! Красиво, нали?
    Другото ``свято`` проюдаистично учение - исляма? Кланета! ние също знаем нещичко в България... Войни между ``братовчедските`` религии - и досега продължават!
    Случайно да си се замислял по въпроса? Убийства в името на Христос! Харесва ли ти! да убием неверниците в името на Христос! Харесва ли ти? От другата страна (исляма) е абсолютно същото! Смърт, кръв и лъжи!!! За наивници! Пребогати църкви! Пребогати мохамедански духовници и най-богати.....евреи! Докато съществуват християнство и ислям, юдаизмът ще е превелик!
    Ха сега вземи картата на света! Като изключим една част от Азия, цялото земно кълбо се кланя на еврейския бог! Оня, кръвожадния, дето изтребва враговете им! Защото е най-милостивия и справедливия и гледа на всички, като на равнопоставени!
    Аз съм дякон! Служил съм в две църкви - нашата и украинската! Църквата е помия! Бедна ти е фантазията, какво става вътре! И тези хола излизат да те учат!
    Фалш, дев фалш!
  • Не мога да се съглася и с двама ви. Съвършено не сте прави в разсъжденията си за религията. Нещата изобщо не стоят по този начин. Раждането на Исус Христос е толкова значимо събитие, че се помни вече над 2000 години. Не виждам защо трябва да се омаловажава това. Това, което не ми харесва специално на мен е, че два дена аху-иху, а на третия - киху. Два дена приготовления и за два дена всички са добри и всичко е цветя и рози. А на третия вече си се обръскал и пак затъваш в калта и лайната на ежедневието. Коледа се превръща в един ден за покупки и подаръци, но се губи най-важното - духа му. А в миналото са били по-мъдри от днес. Казано е какво да има на трапезата - нечетен брой постни ястия. За да може на този ден всички да са равни - и най-богатия и най-бедния. Но днес не е така. Днес времената са други, а хората - зли. И за религиите не мога да ви подкрепя. Днес науката обслужва съвсем маргинални цели, но не дава отговори, каквито православното християнство би могло да даде. И за това няма давност. Така е било и така ще бъде.
  • Безжичен, имаме кажи-речи идентични възгледи. Преди часове се случи нещо, което дълбоко ме потресе и което потвърждава казаното и от двамат а- убийството на Беназир Бхуто! Поредният и за съжаление, едва ли и последен пример!
    Виж това: http://cecka1504.blog.bg/viewpost.php?id=146997
    написах го под влияние на първата емоция.
  • Мерси, мерси Ани Оценявам го
  • Ама Иванова (Ина)! За мен ще е чест да чуя как се скандализира общественото мнение, още повече, че аз много го обичам това
    Хайде, моля! Кажи си мнението!
  • Много добре те разбрах, освен това пише - хумористична. Аз просто си написах моето виждане за чудесата. Но съм те и поздравила за твоето чудо.
  • Абе аз това го написах, защото хората твърде много се увличат и почват да пишат и говорят щуротии, а това, ако щете е обидно и за онези, които вярват искрено...
    А и ми стана смешно и се опитах да го предам откъм веселата му част
    Ако не друго, поне поразбудих духовете
  • Ти също си написал едно чудо, повлияно от коментарите за неземни чудеса!
    Поздрав затова!
  • Ами аз пък ще ти кажа, че стават чудеса, но твоето очакване е май на неземно чудо. Днес например има доста стихове, които са написани и вдъхновени от коментари и от други стихове. Това не е ли малко чудо?
    Някой е надникнал в нечия душа, а от там се е обърнал към своята и... ето ти чудо, чудото на стиха. Затова не ти трябва да знаеш езици, а да имаш очи да гледаш и сърце да почувстваш. Това са чудесата - земните.
  • Поздрави!!!В прекалената фанатизираност спрямо религията,хората забравят истинската и същност...!
  • Мерси, Пепи! И на теб само хубави неща да ти се случват! Днес, понеже е още празник, ще взема да отговарям на всички Нищо, че сървърът може да се препълни! Аз не съм писал много време, така че ми го дължи
  • Поздравявам те!Всеки има мнение!Ама като си получаваш всекидневно едни такива ритници отзад,ти е малко трудно да повярваш на приказки от сорта:"Вярвай!На Коледа се случват чудеса!"Та аз с усмивка приемам такива коментари и си карам както аз си знам.Така че,давай и ти,както си знаеш!Всичко хубаво!
  • А, то добре, че си ме разбрал
    Сега - сериозно! Вярата е интимен акт! Не е представление на Орфи и Сенко (лека им пръст)! В момнета, в който някой започне да прави масови $чудеса$, като това с езиците, или вземе да ми се прави на интересен и да ми обяснява как и защо се бил раждал Христос примерно, все едно, че той ги е организирал тия събития, аз пък почвам да се дразня!
    Да поднаваш някой жив съвременик на Христос? На евангелистите? На Никейския и на Цариградския събори?
    Аз не познавам. Чета, слушам и търся истината! Но не си изказвам от името на нито един от гореспоменнатите!
    Освен това правя съществена разлика между вяра и религия.
    Преведено на съвременен език, това би могло да се сравни с идеология и политика. Предполагам, схващаш разликата!
  • Разбрах те в предпоследното изречение, което подкрепям. А иначе щеше да отнесеш дедовия Аз съм виждал чудесата за които говориш. Но последният начин, по който можеш да усетиш едно чудо това е:
    "Аз, нали съм една такава доверчива натура, тутакси се ентусиазирах и започнах да заничам из постингите, белки ги видя тия чудеса, ама малко останах разочарован... "
    И ти много добре знаеш това. А и за да ги видиш, трябва да ги заслужиш. Това не се показва всекиму и навсякъде.
Propuestas
: ??:??