22 nov 2009, 12:57

Из "дневникът" 

  Prosa » Relatos
828 0 6
4 мин за четене

ИЗ "ДНЕВНИКЪТ"

 

 

Събота:

Животът е това, което не открих. Преследвах смъртта, за да открия себе си. Някъде там, отвъд дверите на възприятията. Следвах сянката ù, предизвиквах я, за да разбера, че дори и да не видя очите ù - пак съм мъртъв.

 

Неделя:

Усмихвам се в огледалото. Днес ми е ужасно тъжно. Усмихвам се, но пак ми е тъжно.

 

Понеделник:

Цяла сутрин плаках. Сега се чувствам по-добре.

Едва днес забелязах, че цветето в кухнята има две нови листенца. Малки и крехки. Полях го и го изкарах на слънце. Нека подиша и се поглези.

 

Вторник:

Съседката почина. Вчера говорихме, смяхме се на кучето ù.

Капакът на ковчега е пред блока, изправен на входната врата. Когато го видят, хората го заобикалят страхливо. Отминават го, обръщат се, а в очите им онази човешка тъпота...

 

Сряда:

Вземах кучето на съседката. Горкичкото, не яде, само скимти и лежи пред входната вратата. Обясних му, че тя няма да се върне, а то заплака като човек.

 

Четвъртък:

Вали!...

 

Петък:

Продължава да вали. Изведох кучето на разходка, а то избяга. Виках след него, но не се върна. Цял ден съм до прозореца. Наближава полунощ, а още го няма.

 

Събота:

Излязох да пазарувам. На улицата до последния вход имаше нещо, което колите заобикаляха. Кучето на съседката - прегазено.

Зарових го зад блока. На мястото на гроба пресадих цветето с новите листенца.

 

Неделя:

Слънчево е!

Това е последната страница от дневника. Хубав ден за един умиращ дневник. Прелистих го и прочетох за неща, които бях забравил.

Бил съм мъртъв още от първата страница.

Ще го заровя до кучето и цветето.

© Георги Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Много тъжен разказ.
  • Много тъжен разказ.
  • Попаднах на едно интервю.
    Попитаха известен бг-писател:
    Какво правите, когато не пишете?
    - Живея.

    Хубаво е
  • Георги,животът е в онея две листенца,в онея сълзи на кучето,в усмивката на дете!
  • Много! Много...!
  • Кратки, точни изречения, които казват много. Харесва ми. Ще хвърля око и на другите ти неща.
    А това за кучето... ужасно е. Ненавиждам тази гледка повече от другата, с изправения капак до вратата.
Propuestas
: ??:??