23 abr 2009, 16:12

из "Приказки от никъде" 3 

  Prosa » Relatos
617 0 2
1 мин за четене

- Всеки, който може да гледа - каза една вечер Дърт Пън - може да гледа нещата такива, каквито изглеждат.
- Ахъм - потвърди събеседникът му с пълна уста.
- Но само наблюдателният, този, който може да вижда - продължи премъдрият - може да види нещата такива, каквито са.
- Хъм хъм - даде своя принос към разговора другият между две предъвквания.
- Умният пък може и да прави разлика между това, каквото изглежда и това, каквото е - днес Дърт Пън отново бе в стихията си.
- Ахъм... преглът... хъм - изказа се и събеседникът му.
- Мъдрият обаче - развиваше мисълта си премъдрият, - Освен че може да прави разлика между тях и знае кое какво е, знае и защо това, каквото е изглежда така, както изглежда.
- Хрус хрус... хъм... преглът... ахъм - каза другият.
- А ти, Но Щен Вълк - попита Дърт Пън - какъв искаш да си?
Вълкът се замисли за момент, колкото да преглътне преди да отговори:
- Щастлив - и после доволно се облиза.


- Какво е това? - попита Ко Та Рак, който най-нахално ровеше в едно от чекмеджетата на бюрото на Сянка.
- Хм... - изхъмка сянката. - Един спомен.
- Не е спомен - възрази котакът. - Някаква цигара е.
- Я да вида - каза Гар Ван, а след като я разгледа и помириса, обяви: - Това е Мери.
- Никога не съм пафкал Мери - обади се Но Щен Вълк от дивана.
- И аз - присъедини се към него Ко Та Рак. - Сянка, хайде да я изпушим!
...
"Аз съм уникален - чисто по котешки се ухили Ко. - Няма втори като мене."
"Всеки е уникален - мислеше в това време Гар Ван. - Нищо на този свят не се повтаря."
"Всички си приличаме - леко се усмихна Но Щен Вълк, - В стремежът си към щастие."
"Тази цигара ми беше за спомен - понамръщи се Сянка, но после се усмихна с мисълта: - Нищо, сега ще имам спомен за спомен..."

© Стоян Вихронрав Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • "Търсещият щастие е като пияницата, който не може да улучи пътя към дома си, но знае, че има дом." - Волтер

    Поздрави!
  • Трепач е. Интерсно ми се стори. Факт е, че всички се стремим към щастието (или представата ни за това, какво би трябвало да представлява)дори да сме дървета или да се преструваме на хищници.
Propuestas
: ??:??