Вървях под парещо небе в летен ден. Слънцето мълчеше, хората, с които се разминавах също. Мълчанието на лятото. Да. Отворих вратата. Събух се. Седнах. Отворих бутилка бира. Запалих цигара и дълго гледах синия дим, отпивайки. - Хенри – чукаше женски глас по вратата. Станах и отворих. Тази жена беше около четирдесетгодишна, с усмихващи се очи. - Ти не ме познаваш – каза тя. - Така е – отвърнах. - Може ли да вляза? Погледнах състоянието на стаята си и то не ми допадна, защото целият мой хаос се бе настанил в това помещение. Стори ми се,че разбрах защо някои хора упорито ме отбягват – те търсят ред в хаоса, аз не търся нищо такова. - Заповядай – отворих вратата. Очите на непознатата не спираха да се усмихват. - Искаш ли бира – попитах. - Само ако и ти пиеш. - Значи искаш. Извадих две топли бири от хладилника. На практика хладилникът ми служеше за шкаф. Бе забравил да охлажда отдавна. Не му се сърдех. И аз бях забравил за много неща, които някакви хора очакваха от мен. Хорското очакване. Отдавна не се съобразявах с очакващия живот. Аз нищо не очаквах от него. Лятото разсмиваше децата долу. - Исках само да ти дам това – каза жената и ми подаде хартиен плик. – Но не го отваряй сега, моля те. - Добре. - И изобщо, знаеш ли, трябва да вървя... Мислиш ме за луда, нали? - Не. Жената стана.Погледна ме с живите си,детски очи и бързо ме целуна. После излезе и ме остави сам в хаоса, в един следобед, който ме гледаше с тъга. “Винаги съм те обичала, Хенри. Утре заминавам.” Прочетох текста няколко пъти. После изпих двете бири, пушещ цигари, загледан в синия дим, който бавно се издигаше над хаоса. Димът, мъдрият и лек цигарен дим мълчеше над всичко,което бях. - Как изглеждат моите очи в нейните? Кажи, приятел... Тих вятър влезе в стаята и прибра всичкото синьо от нея.
Оставяш ме безмълвна, Хенри... "Тих вятър влезе в стаята и прибра всичкото синьо от нея." И в моята стая влезе, докато четях, но остави малки сини искрици, които продължават да блещукат...
Благодаря, Хенри!!!
Вълнуваш дълбоко сърцата. Но защо ми се струва че е точно обратното, сякаш ти си този който казваш нещо силно разтърсващо в няколко силни трогателни думи и после се изгубваш...Кой е този който си тръгва, тя или ти?..
Как изглеждат твоите очи в нейните Хенри?Не знаеш ли?
Навярно най-добрите очи!
За мен така изглеждат очите в които потъвам и се губя!
Поздравления Хенри!
Стиховете ти, както и разказите ти винаги будят размисъл и въпроси!
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.