6 ago 2024, 19:44

Помнете щастието като блян 

  Prosa » Otros
163 7 5

     Ако се разровим, за да разберем същината на нещата, рискуваме да пропаднем в бездната. Това отбелязва и Лев Толстой в трактата си "За живота" - може би най-великото произведение, написано от човек. Безусловно предназначението ни е да сме нечия жертва, но по-добре е преждевременно да не узнаваме за това. Може да се окажем дори жертва на добри намерения свише. Щастието е вид безтегловност, която рядко ни се удава да постигнем. Тази безтегловност е свидетелство за някаква моментна независимост от обрамчилите ни сили на този свят. През останалото време, ако не се отдадем на течението, то ще трябва да плуваме срещу него, а в това не може да има никакво щастие.

© Младен Мисана Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Задаваш сериозна тема за размисъл, Младене, очертавайки контурите на собственото си схващане без да да го натрапваш на читателя.
    Поздравявам те!
  • Това за безтегловността и щастието много ми допадна. Наистина когато човек е щастлив все едно лети, лети..
  • Дани, Стойчо - благодаря за хубавите коментари. Благодаря ти и за поставянето на този скромен текст в Любими, Стойчо. Той беше мой коментар в един друг сайт, но тук реших да го обособя като самостоятелен текст.

    Скъпа Елка,
    Благодаря, че поставихте в Любими, както този мой текст, така и още много други. Трогнат съм от голямата Ви подкрепа. Бог да Ви пази и дарява с щастие!
  • Идва момент,когато се вземаме за щастливи,докато осъзнаваме,че тъгата е изтрила еуфорията в душата на "щастливеца"...И чувството за контраст се настанява трайно в нас.
    Щастливи са понякога лудите, но те едва ли го осъзнават!
    Освен като заместител на лицемерието при творческите личности, като актьорите!
    Не случайно има такова определение:"Голям си актьор!"
    Поздравления за написаното от теб, Младен!
  • Щастието, пише Аристотел, може да бъде постигнато чрез златната среда, която включва намирането на баланс между дефицита и излишъка. А ти си прав, Младене, такъв баланс или щастието толкова трудно ни се удава да постигнем...
Propuestas
: ??:??