Шепичка златни зрънца
Тъй както вятърът отделя зърното от плявата, така и Животът отсява онези, които не си тежат на мястото. Постепенно, с годините се научих, да бъда едновременно и сито и вятър и да оставям до себе си неща и хора, изпълнени със смисъл, вяра и надежда. Понякога реколтата не е богата - в дланта ми се мъдрят само няколко зрънца. Но те са безброй пъти по-ценни от стотиците крини плява, които времето не спира да насипва в краката ми. От всяко такова зрънце, пониква ново приятелство, избуява отново Любов, или изгрява като красиво утро нова надежда. Смисълът на това - да пресяваш непрекъснато, се крие в желанието, ти самият, да посяваш зърното за все по-благодатен хляб за онези, които идват, или ще дойдат след теб. Защото такава е повелята на Живота. Такъв е пътят на Истината - труден, неведом, но засищащ духа, подобно на прясно изпечен дъхав хляб. И когато в края на своя ден, се обърнеш назад, да виждаш, как, чак докъдето стига погледът ти, нежно се полюшва от вятъра море от натежали житни класове - твоите дни, изживени в Обич и надежда…
Кирил Ганчев / Кирето/, 02.02.2023 г., Бургас
Представяш си, как искаш да премине денят ти по един начин. Някои правят така, че той протича по съвсем друг. Вечерта, в самия му край, ти се иска да не беше срещал хора изобщо...
19.10.2022 г.
Когато помолиш хората да ти влязат в положението, повечето го правят на драго сърце. С бутонките напред.
19.10.2022 г.
Голямата Любов е най-красивото от всички разочарования за един творец, защото той не намира думи да я изрази.
17.04.2022 г.
Изгревът - това е усмивката на деня, а залезът - неговата щастлива прозявка преди сън.
20.07.2021 г.
Простите хора са като простите числа - делят само на 1 и само със себе си.
17.12.2022г.
Все повече се убеждавам, че няма полза да се държиш като Любезния Лос. По-убедителен си, когато държиш Любезния ЛосТ.
16.12.2022г.
Човек започва истински да остарява и тялом и духом от мига, в който за пръв път завиди на някого.
12.12.2022 г.
Мечтаеше да получи поле за изява. Дадoха му - минно...
28.11.2022 г.
По-скоро можеш да получиш втори шанс от снайперист с Паркинсон, отколкото от жена.
23.11.2022 г.
Единствената непреходна красота, това е красотата на ума.
24.09.2022г.
Преумора - седиш и гледаш в една точка, докато тя постоянно се приближава и накрая се превръща в бездна.
12.09.2022 г.
Напоследък ми е адски трудно да изтърпя маймуните, които напират да ми дават съвети, как да стана по-добър човек.
10.09.2022 г.
Трудно е да спориш с жена, когато ви делят два вагона с думи.
/ ремикс върху словата на Тодор Колев /
10.09.2022 г.
В крайна сметка монарсите се сменят, но робите си остават същите.
09.09.2022 г.
Кулинарен въпрос:
Някой знае ли рецепта, как да сготвя злите езици?
08.09.2022 г.
В една по-съвременна версия, Бай Ганьо не убива своя създател, а го превръща в свое точно копие.
06.09.2022 г.
Единствените дървета, които не са застрашени от незаконна сеч, са българските футболни нациионали.
05.09.2022 г.
Имам чувството, че всички жени, на които попадам, алпинистки - бързат да ми се качат на главата.
31.08.2022 г.
Хората с разбити сърца са любимци на кардиолозите.
30.08.2022 г.
ЗА КНИГИТЕ
Книгата ти помага да пребродиш различни страни, да прекосиш морета и океани. Дава ти криле да полетиш, да стигнеш непознати светове и измерения. Книгата носи нови знания и мъдрост, които други, са събирали в продължение на векове. Извисява те над невежеството, над човешката суета и незнанието. Тя събира всички достижения на човешките прозрения, интелект и ум, обогатява ги по свой си вълшебен начин и ги връща на теб – четящия, във вид на светлина и енергия, които те движат напред във времето и пространството...
Книгата е едновременно и магия и вълшебство, тя е лек за душата ти, когато изнемогваш сред мрак, сред насилие и духовна нищета. От страниците, написани с Любов и надежда, поемаш първите си глътки Истина и започваш да проглеждаш за всичко. Учиш се да понасяш страданията с достойнство, да бъдеш търпелив и да уважаваш другите. Започваш да разбираш различията между хората и да уважаваш смисъла, който всеки влага в своите страници.
Книгата ти помага да останеш Човек сред бушуващите пламъци на една война . Научава те как да оцеляваш и съхраниш разума си в името на едно ново начало. Всяка страница, изпълнена с осъзнато битие, те прави мъдър и устойчив на всяко зло. Книгата, е лековит извор, в който щом се потопиш, всички рани в душата ти, заздравяват бързо, оставяйки върху теб единствено белезите от всяко пречистване и израстване.
Книгата е начин да общуваш с други умове и създания от миналото, настоящето и бъдещето, да се убеждаваш колко неразривно е свързано всичко и колко хармонично е устроено, за да съществува и да се променя непрекъснато.
Тя е нещо като прегръдка, с която обгръщаш Дървото на Живота и му благодариш за онова, което си сега, бил си и ще бъдеш някога...
16.05.2022 г. , Бургас
Кирил Ганчев / Кирето / - 2022 - февруари 2023 г., Бургас
© Кирил Ганчев Todos los derechos reservados