Когато Кати е болна не и се прави нищо друго освен да спи. Така тя сякаш казва на грипа "Не ми е добре. Не ми се говори. Аз и да искам не мога да говоря, тъй като ме мъчи ужасна кашлица и затова нека да си направим взаимно една услуга - говори Кати на болестта - ти ме оставяш напълно, или ако не искаш поне не ми пречи да заспя".
Лошото е, когато температурата и болките в гърлото не ú позволяват да се отправи към Страната на чудесата (така Кати нарича сънищата). Само, че тя не е вече малко момиче, въпреки че упорито отказва да порасне и да влезе в света на възрастните, който е строго фиксиран, скучен и далеч от нейните представи за красота. А пък Кати смята, че всеки трябва да живее красиво и всеки има право на щастлив живот.
Сънищата ú са най-различни. Никой с никой не си прилича. Тя е чувала, че човек най-често сънува, когато е влюбен. А Кати напоследък не само, че сънува всяка вечер, но и си спомня всеки сън кога с подробности, кога не, но знае, че е сънувала. Оттук Кати си прави извод, че е влюбена, а когато е влюбена е... сложно за определение.
Но да не се отклоняваме от темата и да се върнем на болестта ú. Ако трябва да сме по-точни - един досаден вирус, който упорито отказва да я напусне. Може би не трябва да му се сърди, но Кати не приема това, че навън грее прекрасно слънце, а тя седи под завивките, на топло в леглото си, вместо да е навън и пие чай, а в бонус изразходва солидно количество кърпички (подобен брой се достига само, когато гледа драма - тогава кърпичките биват обилно напоени със специален еликсир от момичешки сълзи, които се ронят една след една заради драматичния сюжет, който е хрумнал на някой сценарист).
- Кофти болест - казва си Кати и решава да поспи. Затваря очи и се опитва да се принесе в Страната на чудесата. Първи опит - безуспешен. Втори опит - разконцентрира се от тиктакането на часовника и започва да отброява нещо, при което се разсънва. Трети опит - телевизионната водеща приказва нещо и Кати се надява да се унесе от скучните неща, които се съобщават. По някое време дочува (не е сигурна дали от телевизора, дали вече сънува, или е от температурата), че има новооткрита планета. Казва си:
- Да бе, нова планета, ама друг път - и започва да размишлява отново - Не ни стигат Меркурий, Венера, Земя, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун и Плутон, че открили и нова.
Въпреки негодуванието си, Кати продължава да слуша "Въпросната планета - дочува тя - се състои от 100% любов".
- Тези новинари напълно полудяха - критикуваше ги тя - ако не е от тях, то тогава този сън е страшно шантав, а ако не е съня, то тази коварна температура ме докарва до лудост. На нашата планета си имаме азот, кислород, въглероден диоксид и т.н., и т.н., а тези тук ми обясняват някакви небивалици и си мислят, че някой ще им повярва.
"На тази планета се вдишва и издишва любов. Само и единствено любов. Нищо друго."
Кати отваря очи. Телевизионната водеща от преди малко я няма. На нейно място дават някакви реклами. Може да се обзаложи, че не е заспивала, значи не е било и сън.
- Възможно ли е - чудеше се Кати - да съществува такава планета?
© Мария Костадинова Todos los derechos reservados
"Само, че тя не е вече малко момиче, въпреки че упорито отказва да порасне и да влезе в света на възрастните, който е строго фиксиран, скучен и далеч от нейните представи за красота. А пък Кати смята, че всеки трябва да живее красиво и всеки има право на щастлив живот."
Аз още не съм влязла в света на възрастните и си живея красиво Направи и твоя по-дълго да е красив, дори, когато си болна