Суша
Няма, няма, па като ми стане…мъчно за България, място не мога да си намеря. Само за старите приятели си мисля. Една приятелка на жена ми се обажда и пита, може ли да дойде на гости. Казвам й,че няма никакъв проблем. Казвай какво ти е нужно да изпратим и идвай. Не се мина много време и Ваня (така се казваше) цъфна на летището.
Всичко бе хубаво. Отидохме на ресторант. Хапнахме, пийнахме и вечерта се прибираме - всеки в своята стая. Естествено, жена ми си ляга с мен. Аз, леко пийнал и в добро настроение, посягам да я погаля по рамото, а тя ми скочи като ударена от кълбовидна мълния.
- Ти луд ли си. Всичко се чува.
В Америка къщите са направени така, че не можеш да... кихнеш (с извинение). Всичко се чува в другите стаи.
- Е, нищо де, тихичко - мъча се да я "навия".
- Остави ме, моля те. Знаеш, че не мога тихо. Потрай един месец, докато си тръгне Ваня.
Викам си: "До утре ще кандиса". Няма утре, няма вдругиден. Двадесет дена. Взеха да ми се привиждат розови кръгове , като на еротичните сериали. Жена ми, и тя ме поглежда с влажен поглед, но продължава да държи фронта, като опълченец. Не отстъпва.
Започнах да се изнервям. То бива суша, бива, ама такова чудо. Въртя се, не мога да заспя.
На двадесет и първия ден поставям ултиматум на съпругата си:
- Отиваме на мотел или ви грабвам двете с Ваня. Сърце юнашко не трае да гледа, как ми се разкарвате из къщи по прашки.
Жена ми се смее.
- За двете с Ванчето, можеш само да си мечтаеш. Стягай се. Отиваме на мотел.
Влизаме в мотела и един мазен циганин ни посреща. Циганин, ама циганин да ти види окото - натурален, пратка от Индия (нашите мангали са ментета). Поглежда ме важно-важно и пита на замазан английски.
- Какво обича господина?
- Обичам жена си и... свинско с кисело зеле обичам. Що питаш?
- Исках да попитам каква стая ще обичате.
- Със завеси, климатик и легло.
Мангалът подсмърча мъдро и изговаря бавно:
- Осемдесет долара плюс ддс(такса) - 99,97.
Това значи сто долара без три цента.
- Слушай, приятел. Искам стая за 1 час. Нямам нужда от касова бележка. Плащам кеш 30 долара. Съгласен ли си?
-Не може. 99,97 - това е цената.
-Ти луд ли си бе? В Дженерал Мотърс не вземат по сто долара на час. Кой си ти?
- Съжалява за тебе, приятел. Не може.
- Не ме съжалявай . Ти ще изпуснеш трийсете долара.
- Не може.
Идва ми да използвам крилатата фраза на един жив класик: "...Ще те удуша с два пръста...", но жена ми ме хваща под ръка и ме издърпва вън. Няма да стане с мотела. Имам друга идея. Решавам да ида до лабораторията, да дам кръв за изследване. Хем ще ми олекне малко.
Отиваме, чакам реда си, влизам. Посреща ме една надарена мургава красавица.
- Откъде си, мила? - моментално я запитвам.
- От Куба.
Леле-е-е ! Другарката е от Куба. Здрава, чернокоса, със сочни като ананас устни. Надолу, скрила две големи бомби, сякаш останали от кубинската революция и щурмуването на казармите Монкада.
- От къде да ви взема кръв? - пита хубавелката.
- От където искаш - твой съм.
- От коя ръка? - поправя се сладураната и се усмихва със снежнобелите си зъби.
- Давай от дясната - отвръщам с безразличие.
Слагам ръката си на бюрото. Кубинката се навежда, за да върже с ластик мускула ми и... едната бомба едва не ми пада в шепата. Затварям очи, защото топли вълни ме налягат.
- Няма страшно, ще бъда внимателна.
Нямало страшно. Щяла да бъде внимателна. Ако я хвана за циците, кой знае къде ще ми забие иглата. Надявах се да източи поне половин литър кръв, та да ми олекне, а тя - две епруветчици.
Излязох от лабораторията два пъти по-разгонен. Суша... да се побъркаш.
Какво да правя? Сетих се за Грег. Той сега си гушка съседката, а Арчи му носи бира от хладилника. Каква ли идея би ми дал, ако е тук ? Като например: "Марко, дай да я напием тази Ваня. Какво я жалиш толкоз". Леле-е! Ето това е. Безценен съвет, Грег. Приятел в нужда се познава. Благодаря ти, брат!
Отивам в магазина. Купувам Маргарита, водка и разни ликьори. Ще правя коктейли. Ще има пияни кокошки довечера.
Идва вечерта. Поднасям зелени маслинки на клечка. Те са солени и "пият" много. Правя коктейлите, като слагам двойна водка на Ваня и половин на жена ми. Дойде и съседката. И тя се включи с една обиколка закъснение. Сладураните хапват солени маслинки и жулят сладките бъркочи. Милата Ванечка. Как ли ще я цепи главата утре. Не искам да я мисля. Сърцето ми се къса, но борбата иска жертви.
На третия коктейл, Ваня се вживя в ролята на Клеопатра. Призна си ,че е много красива, неотразима, взе да се превъзнася и да чупи стойки. На четвъртия коктейл, премина в насипно състояние. Грабнах я като чувал с пясък и я положих на леглото да спи. Първата жертва падна.Остана съседката.
Пие, милата, не се напива. Таквоз чудо не съм виждял. Изцъклила се като настъпена жаба и още пие. По едно време стана и политна плавно към вратата, като ударен в крилото самолет. Нахлузи си чехлите, отвори и... включи на автопилот, без дори да каже довиждане. Заключих вратата след нея. Децата са на дискотека, Ваня е елиминирана, съседката си тръгна. Всичко е на шест. Минавам на бегом през банята и лягам мокър, като крокодил, при жена ми.
- Колко се радвам, че сме сами - прошепна съпругата ми.
Тъкмо и аз да се зарадвам, децата се върнаха от дискотека.
-
Вчера изпратихме Ваня на летището. Сълзи, целувки. Подаръци.
Днес жена ми чете Интернет вестник и пие кафе.
- В България усетили земетресение.Интересно, къде ли му е епицентъра?
- Със сигурност отвъд океана – отвръщам гордо .
© Марко Todos los derechos reservados
Да проверя хотелите за по един час .