22 dic 2013, 13:40  

Сърничката 

  Prosa » Relatos
874 0 5
1 мин за четене

СЪРНИЧКАТА

 

   Бях се спряла на тролейбусната спирка.  Изчаквах тролея да дойде, едни пътници да слязат,  други да се качат и тролея да отмине,  за да премина през улицата на другата страна,  където беше училището на децата.

  Обърнах се за миг и о, чудо!  Видях сърничка.  Помислих си,  че е излязла от близкия зоопарк. Такава една спокойна, върви си сред хората.  Докато се чудех, на метър-два зад нея видях кученце, от тези домашните любимци, не много малко.  Бяха странна двойка - сърничката и верният ù приятел кученцето.

  Дойде тролеят. Качиха се пътниците, качиха се и сърничката и кученцето. Сами. Край тях наблиза не се виждаше стопанина им.  Учудването ми беше толкова голямо!  Една жена, усмихната от странната гледка, но явно свикнала с тези пътници, ми разказа историята на тази сърничка.  Стопанинът ù -  видях го без да знам кой е - висок,  строен мъж на средна възраст,  бил ловец. Намерил сърнето съвсем мъничко до убитата му майка.  Взел го, хранил го с биберон като малко дете, отгледал го. Станали приятели с любимото му кученце.  Свикнала с хората сърничката и кученцето се разхождали из града, като се качвали и сами на превозното средство от градския транспорт. Всички шофьори ги познавали. И не само те.  Всички пътници топло се усмихвали, като ги видели.

      Тази странна двойка беше  гордостта, радостта и атракцията на целия голям, шумен град.

© Анка Келешева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Дали са живи още не знам, но преди двадесетина години имаше в Стара Загора такава сърничка, която спокойно вървеше с хората и самостоятелно се качваше на превозното средство от градския транспорт. Имаше ги и верния и неделим приятел кученцето и стопанина им, който незабелязван вървеше настрани от двамата.Беше вълнуващо да ги срещнеш и да им се порадваш.
    Благодаря на Дани и на Сеси за хубавите, топли коментари.
    Весели празници и нови срещи!
  • Мил и симпатичен разказ! Хубави и светли празници!
  • Благодаря, Ена
    Благодаря, Снежа
    Радвам се, че ви харесва. Бъдете живи и здрави!
    Весели Празници!
  • Много красиво настроение създава този разказ. Колко хубаво би било ако един град допусне в страхотната си шумна бъркотия една сърничка, рожба на великата горска пустош.Весели празници Ани!
  • Много ми хареса, Анка!
    Толкова мило, затрогващо... толкова нежност и доброта си вплела тук!!!
    Стана ми празнично
    Прегръщам те силно с благодарност!!!
Propuestas
: ??:??