Най-после успях да си уредя следобедна среща с Тони. От радост ми идеше да прегърна мъжа й, когoто сутринта засякох на площадката между етажите да прави сутрешна гимнастика - нещо средно между кунг-фу и аеробика. Бивш военен, страдащ от мания за перфектна стойка, не пропускаше разкършването на перки в студ и жега.
С него уж сме в мирни отношения, понякога ме вика да поправям дребни тайфуни в дома им. Така се запознах с Тони - беше счупила бравата в кухнята и Господин Полковникът ми се оплака в асансьора.
- Сега идвам, жена ти да сипва ракийка.
Хвърлих багажа и един час поправях бравата, а можех да го направя за 15 минути. Тони се усмихваше изкусително срещу мен, режейки със садистична прецизност зелевата салатка и на мен ми затрепераха ръцете, коленете и сърцето.
Още на обяд уредих излизането, купих любимото й цвете, изкъпах се и си облякох маркова риза, която подхожда на цвета на очите ми.
Не можах да дочакам до 4 часа.
Заключих вратата, спуснах се по стълбите до долния етаж и се прекръстих: ”Само да не ни спипа мъжът й”.
Изтърсих се половин час по-рано и я заварих да се върти около масата като разярена пантера. На плота бяха изсипани половината кухненски шкаф и хладилник. Протегнах ръце да я гушна, но тя ме пресече нервно:
- Не ми е сега до това. Мъжът ми нареди да има домашна оригинална торта докато се върне. Майка му и баща му имали годишнина от сватбата и били поканили специални гости.
- Ще отскоча до Плиска да купя малко отрова за плъхове - пошегувах се аз.
Очите й се насълзиха. Опитах се пак да я гушна, но тя изфуча като ядосана котка.
- Ела да те гушна - дръпнах я нежно - ще измислим заедно нещо.
- Ти не разбираш. Дори торта „Неделя” не е достойна за майка му.
Като в транс започна да преподрежда пакети и пакетчета на масата. Трябваше да й помогна. След скорошния ден на плажа по монокини, дължах й го. А като хич не ме биваше в готвенето, как щеше да стане, недоумявах.
- Да потърсим рецепта из интернет, има толкова сайтове - предложих й нежно.
Тя само поклати глава. Мъжът й щеше да се прибере след няколко часа, тортата трябваше да бъде готова.
Тони се разхлипа отчаяна на гърдите ми и аз я повлякох на пода. Хвърлих ризата, а нейната рокля остана без цип. Тъкмо я целувах по гърдите страстно и чух ключа в бравата да се превърта. Скочихме като пружини и двамата. Бутнах я в банята, аз щях да посрещна удара. Успях да вдигна ципа си и да нахлузя кухненската престилка на голо, заемайки позата на Давид пред масата с продукти.
Полковникът отвори вратата и ме изгледа свирепо.
- Ти какво правиш тук, бе? - кресна ми той.
Отговорих миролюбиво ухилен.
- Ти как мислиш?
Той сложи ръце на кръста и се приближи.
- Остава да кажеш, че си дошъл да направиш тортата, защото некадърната ми жена дори това не може да свърши.
- Абсолютно точно, полковник. - отговорих като войник.
Съседът ме изгледа от главата до петите.
- Откога готвачите са полуголи?
Вдигнах марковата риза пред носа му и казах бааавно.
- Двеста лева е, мислиш ли, че ще рискувам да я похабя за едното нищо.
Полковникът присви очи подозрително.
В това време Тони излезе от банята жълта като лимон.
- Много ми е зле, ще си легна. Сигурно е летен вирус.
Мъжът я изгледа ледено.
- Този вирус винаги те хваща, щом трябва да ходим у майка ми.
Услужливо предложих:
- Идете да й помогнете, аз ще се справя сам.
- Не, предпочитам да гледам - категорично заяви полковникът и седна на близката табуретка до масата.
Сега я втасахме, помислих си аз. Огледах всички продукти и най-познатото, което фиксирах, бе пакет и половина бисквити „Закуска”. Ще почна от тук.
Избрах една симпатична по-малка форма и ги изсипах в нея. После ги върнах обратно.
- Това някакъв нов вид торта ли е - попита ме иронично военният. Явно чакаше да се издъня и да ме смели от бой.
- Проверявам дали стават на брой и дебелина.
Мисли, мисли, мисли, повтарях си непрекъснато. Импровизирай. Използвай проклетия мозък по същество.
Не знам защо, сетих се за прабаба ми Стойна, която готвеше всичко с любов. Спомних си мириса на бисквитена торта, която приготвяше всеки път, когато отивах на село.
Подредих бисквитите в две колони. Такаа. Какво правеше баба с тях? Топеше ги в нещо течно. Огледах се – единственото течно на масата бе кутия бананов нектар и два пръста бяло вино в скъпарска бутилка. Започнах като фокусник да потапям бисквитите в натуралния сок и да ги редя плътно една до друга. Полковникът гледаше с нескрит интерес. Първи ред беше готов. Имаше и нещо, дето се слагаше между бисквитките. Нишесте! Обаче нито знаех къде е, нито как се вари.
Пак се огледах като куче следотърсач да открия подходящата смес за мазане. Освен една „Активиa” и малко шипков мармалад нищо друго не видях. Това ще е. Гъстичко е след смесването, ще напръскам малко и с бялото вино. Супер е на вкус! Намазах първия ред, изглеждаше добре. Повторих процедурата, обаче мармаладеното кисело мляко бързо свърши. Избиха капки пот не само на челото ми, а и под езика дори. И не беше само от жегата. Почнах да преглъщам на сухо.
- Ще пийна чаша вода, че от жегата почна да ми прималява.
- Каква вода, какви пет лева. Сега ще донеса бира - великодушно отсече военният и излезе.
Имах пет минути докато слезе до магазина и се качи отново. Отворих всички шкафове под мивката и над мивката - нищо.
Къде Пипи крие своите съкровища? Където никой не очаква. Обувките - в панерчето за хляб!
Кутията за хляб! Отворих я с надежда. Даа! Половин бурканче желе от ягоди и недоядена кутия течен шоколад. Тайните съкровища на Тони. Спасен съм! И Тони е спасена.
Намазах последния пласт натопени в бананов нектар бисквити с течен шоколад, а отгоре полирах с желето от ягоди. Обаче май не изглеждаше много добре така гладко, трябваше да се поръси с нещо. Необичайно, вкусно, интересно.
Но нищо не виждах. Примирено седях на зелената табуретка и умувах, когато военният се върна с две бири и пакетче обелен солен слънчоглед.
- Тъкмо това ми трябваше, четеш ми мислите, комшу.
Пред смаяния поглед над ревнивеца поръсих щедро тортата с опечени солени слънчогледчета. Обърнах се и с лявата шепа гребнах малко корнфлейкс, а с дясната ментови желирани бонбонки.
Победоносно метнах шедьовъра в хладилника и заявих гордо:
- Сега може да пием по бира.
Облякох внимателно ризата. Побъбрихме за това-онова с военния, който ме гледаше с нескрито възхищение, пожелах приятно празнуване и си тръгнах успокоен.
В девет часа вечерта Госпожа Великолепие се обади да поиска рецептата за уникалната торта, но аз високомерно подобаващо поясних, че е стара фамилна тайна. Тя, а после и нейните изискани гости, ме убеждаваха да споделя с тях моята кулинарна тайна, но аз останах непреклонен.
Благодарение на тази феноменална торта, година по-късно притежавам наградата Златна лъжица и златното момиче в живота ми, жената на полковника.
© Илияна Каракочева Todos los derechos reservados