Гюла,дъщерята на Яшар-корумбаша на катуна,който имаше преди нея седем сина,най-после стана баща на момиче! Гюла се оказа единствената му дъщеря, последно дете в голямото му семейство.
Като всеки баща, който има нещо в повече,а друго в по-малко- ценеше и пазеше изтърсачето изкъсо,защото любовта на живота му...
Майката на Гюла я остави едва на пет години сиротна. Гюзел беше откупена от баща й Сали-башбашията на кошничарите на юг от Балкана!
Когато Яшар я видя на един панаир край Айтос,едва не се поболя от хубостта й!
Шест месеца ходеше с нея в душата си на живо и на сън!
Дядо Асан,бащата на Яшар развърза кесията и брои двадесет звонка на бъдещият си сватанак.
Както се казва и полага, Ахмед я пазеше,защото като баща отговаряше пред съвестта и авторитета си. Голям позор, небивал срам беше, ако дъщерята не е девствена и освен срама трябва да се връщат и парите!
Яшар и Гюзел не създадоха подобни "казуси" и както се казва:двамата с любов заживяха сред детското си многолюдие.
Всичко вървеше, както се казва "по мед и масло" , докато пет години след раждането на Гюла, нещо стана,нещо за което остана вечен кошмар за Яшар...Гюзел,неговата усмихната, добра и лека гургулица ,която като ходеше срещу му,сякаш не стъпваше...Гюзел се спомина от незнайна, тежка болест!
Яшар прави-струва, даде Гюла под грижите на сестра си,която беше мома за женене, защото скоро щеше да навърши петнадесет години и по панаирите кандидатите бяха колцина.Сестра му Алтъна беше другата слабост на Яшар и сега, заради малката Гюла,все отлагаше задомяването на Алтъна.
Алтъна,вече освен леля,закриляше сирачетата на брат си, като истинска орлица!Беше с момчетата строга,но справедливо отсъждаше:всекиму според възрастта им.А за Гюла, не-ще й дума,правеше всичко, за да не остане детето без липса и прегръдка!Приласкаваше детето, докато заспи на гръдта й.И после скришом плачеше,далеч от погледа на Бачо Яшар,за да не натъжи и прискърби неговата неутешимо наранена душа...
© Стойчо Станев Todos los derechos reservados