23 may 2008, 11:40

Трябваше ли? 

  Prosa » Otros
916 0 9
1 мин за четене

Трябваше ли?

Сънувах красивата приказка за щастието. Разказа ми я човекът от магазина. От магазина за мечти.

Попитах го колко струва моята мечта.

- Колко даваш? – беше простият отговор.

Разбрах го. Но не намерих думи. Вперил очи в неговите, видях къде съм. Тук.

-Слушай, момче – каза ми той – Искаш ли да видиш щастието?

Кимнах. Заведе ме сред облаци от пясък, глъч и кръв. Озверели, ревящи хора. Писъци и смърт.

-Къде сме?

-Тук воюват за мечтите си. Така си мислят. А ти готов ли си?

Готов за какво?

В следващия миг – стадо овце, подкарани от див, облечен в кожи мъж. Суров, налудничав поглед. Цялото му същество излъчваше сила, но отблъскваше от себе си.

-Той е щастлив – каза ми продавачът. Готов е и ще бъде легенда. А ти?

Аз?

Бяла, чиста, светла стая. Спящи деца. Слепи. Две жени кръжаха край тях с отчайваща рутина.

-Защо ме доведе тук?

Не чух отговор. Само тих, детски плач. Не звучеше тъжно. Звучеше обречено. Аз ли бях обреченият?

Отново магазина. Подредени и сортирани, най-различни мечти. Не видях моята.

-Ще желаете ли нещо, сър? – попита ме продавачът, сякаш току-що мe виждаше.

Обърнах се и избягах. Трябваше ли?

© Нико Ников Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Хареса ми и прозата ти!
    Пишеш добре!
    Поздрав!
  • И от мен поздравления!
  • Животът би бил скучен без мечти. Поне те са безплатни. Вярно, че когато осъществиш мечтата си, тя ти се вижда леснопостижима. Но миговете преди това са вълшебни, не спиш по цели нощи и си представяш как ще се случи. И веднага идва новата ти мечта, за нещо или някого и всичко започва отново. Колко струва една мечта?! Според мен - целият ни живот! Замисли ме, браво Нико!!!
  • А ти как мислиш? Трябваше ли?!
    Мдааа...
    Хареса ми!
  • Мдаа, добро! И няма нищо за "въпроса на прозаика"! Което е добре!
    Поздрави, Нико!
  • Сега чак видях тия скоби и тирета, аз ползвам Firefox и там всичко е наред. Благодаря за всички мнения
  • Казано по мъжки, някои отдавна са избягали и... са намерили щастието. Но вярвай ми, много е трудно да го направиш! Поздрав!!! Много е сполучливо!
  • На мен ми хареса, понякога човек си вярва, и си мисли че знае какво иска и за какво се бори, а в един момент - изправен директно пред въпроса - побягва... Хареса ми, да...
  • много ... сюреалистично и ... "компютърно" , Нико (оправи си го )... може като го направиш да прочетем нещо оригинално, че сега нещо не го видях...освен това де "- "--[if !supportLists]-->- ... тире бе, компа не ти разчита словото нещо... хм, извън нормалните схващания е ....
Propuestas
: ??:??