Светлината... символ на чистота, невинност, надежда, любов и топлина, се крие в нашите сърца. Благодарение на нея обичаме и прощаваме. Благодарение на нея съществува разбирателството и единодушието. Светлината е доброто в нас, всички онези добри качества, които ни правят човеци, а не просто част от тълпата. Тогава защо все по-рядко изявяваме тези свои качества? Защо забравяме за чувства като любов и разбирателство? Защо сме толкова жестоки спрямо околните? Нима светът за нас е перфектен и не се нуждаем от приятели, хора, които да се опитат да ни разберат? Нека си представим светът какъв ще е, ако всички загърбим светлото в душите си. Ако станем егоисти, лицемери, ако мразим и ненавиждаме. То тогава трябва да се замислим има ли по-голям ад от този, който обитаваме.
Казват, че "Никой не може да ни вгорчи живота толкова, колкото ние самите". Да, така е. Ако запазим красивите чувства в душите си и светът ще е по-добър. А нали за това мечтаем? Нали това е целта ни? Всеки иска по- добър живот, а в същото време какво правим? Продължаваме да рушим светлото правещо ни Велики. Забравяме за човешките ценности.
Обсипваме с обвинения околните за вгорчения си живот и за личните си несгоди, но защо не се замислим поне за миг дали не грешим...
Прошката е едно от светлите качества, което сме забравили, но защо? Защо не умеем да прощаваме, а само да съдим? Защо рушим добротата, а не я запазим?
Не знам кой ни е научил да мразим. Не знам и защо го правим. Но знам, че всички сме хора и се нуждаем от любов, подкрепа и разбиране.
Говорим за човешки права, но какво е всъщност това след като ние самите сме се превърнали в дяволи...
Забравили сме дори и онези мили думи, които могат да ни отворят толкова много врати. Все по-рядко в ежедневието и за жалост най-вече сред младежите се чуват думи като: "моля", "прости", "извинявай", "благодаря", " би ли могъл", "ще може ли", "ако обичаш", а учтивата форма "Вие" въобще не съществува в речника им. Забравили сме за молбите, заместили сме ги със заповеди.
Имаме толкова богат език и толкова звучен, а предпочитаме грубите изрази...
© Еми Бекирова Всички права запазени