Знаеш ли, омръзна ми да чета за хора, които са "творци", които са "арт", които имат изострени сетива за света и благодарение на тях изобразяват в картини, текст и музика света такъв, какъвто е. Омръзна ми от псевдо интелектуалци, най- вече визирам Люба Кулезич и цялата свита от пост менструални лелки и чичовци, прехвърлили шейсетте, които нямат друга работа, освен да те "просвещават" и да ти "разясняват" смисъла на еди- кое си произведение. Писна ми Графа да бъде еталон за поп музика, уморих се от кенефните напъни на Ваня Щерева да напише книга. Ужасно съм отегчен от Стефан Вълдобрев, който в искането си да напише пиеса, да я режисира, след това да изиграе всички роли в нея, а след това и да напише музиката към въпросната простотия прогонва и малкото хора, които се интересуват от театър. И най-вече съм изнервен от нервността, с която Мариус Куркински говори, действа и живее.
Днес видях, че е излезнала книга, която била написана във Фейсбук. От съобщения между приятели, момче и момиче. Млади по всяка вероятност. Напъпили, готови да натикат всяка стара норма на класическото писане в тъмна уличка и да я пребият до смърт. Оригинални, пост модерни, свежи, по всяка вероятност начетени. И знаеш ли кое ме подразни повече обаче? Не беше друго, а самият сюжет. Темата за любовта... За многовековното прераждане и как душите се познавали веднага щом се зърнели... И как имали четири дни и деветнадесет нощи. Кой, по дяволите, натика въпросните деветнадесет нощи в четири дни? Защо в мерака си да оригиналничат, младите автори, "творци" и културтрегери на българската литература, музика и театър, заприличват на карикатури от долнопробни пяници, които се давят в океан от ракия и затъват в калта на собствените си фасове. Не че аз съм оригинален, не че не искам да създам нещо, което евентуално би могло да се чете от повече от двама-трима души, но съгласи се с мен... Ти, който имаш отношение към литературата, че времената на Шекспир, Джон Кийтс, Пушкин, Достоевски, Дикенс, Едгар Алан По може отдавна да са отминали, но има автори, които успяват достойно да продължат традицията в литературата, които все още могат да се откъснат от битовизма на действителността и могат да съчинят истинска, трогваща и интересна история, било то под формата на пиеса, песен или книга.
За жалост, в китната родина те напълно са изчезнали.
© Атанас Атанасов Всички права запазени