9.04.2009 г., 12:39 ч.  

Светът на различните 

  Есета » Социални
14839 1 9
5 мин за четене

В процес на разработка... 

"Светът на различните" 

   В света има хора, които се различават с особен поглед върху заобикалящата ги среда. За останалите те са само вятърничави и глупави. Аз пък ги наричам хора на новото време. Хора, преминали през едно стъпало стълбицата на живота. Това обаче води до тежки последствия, още от най-ранна възраст. Сблъсъкът между тях и обикновените деца често довежда до ниско йерархично поведение и много рядко обратното. Детската психика е доказала невероятна липса на милост. Понякога гаврата и унижението са естествен процес между отношенията на подрастващите на инстинктивно ниво. Градирано с времето, психиката на човек рухва. За щастие, не са малко онези, които успяват да превъзмогнат себе си и да се адаптират, не отхвърляйки положителните си качества.

   Целта на това разсъждение е да се обърне глобално внимание на човешкото поведение, спрямо по-различните хора, жертва на незаслужен психически тормоз, както и неговото решение.

 

   Как е възможно да приемем различния от нас? Нима отхвърлянето на различното в животинския свят не е естествен процес? Болнавия или този с вродения дефект индивид бива убиван или изоставян от стадото, като храна на хищниците. О, разбира се, ние сме хора. Човешките права са над всичко, дори и над природата. Затова тя си отмъщава с болести и катаклизми. Дали Спартанците са били прави, като са убивали болните слаби бебета и деца? Вероятно не. Повечето хора го наричат "вараварско". И принципно ще бъдат прави. Но факт е, че след многото поколения до днес се наблюдава увеличен процент на болести като психози, "содомия", имунна недостатъчност, алергии и други, свързани с лабилността на човешкия организъм. Доказано е, че нарушения геномен баланс при човека в следствие на способността му да въздейства на природата, довежда до всичко това. Самият човек, като цяло, е различен от всичко. Нормално е сред него да се появяват още по-различни и уникални понякога индивидуалности. За съжаление, не можем да кажем, че всички те са просто изоставени от другите. Много от тези "различни" имат психологически проблеми от лек до тежък характер. 

   Какво може да помогне? Какво може да промени към по-добро отношение всички нас? Разбира се, статистиката и психологията сочат, че е необходимо хората, излезли от нормалните социални рамки, да бъдат насочени правилно в обществото, което е водещ модел, за да не наранят сами себе си. Да, но не може тези принципи да са навсякъде и да бъдат приети от всички, а и хората, изпълняващи тези функции, допускат сериозни грешки. Историята го е доказала. При всички случаи човекът отдавна е прекрачил границата. Дори "лудите и "гениите" да са спомогнали за прогреса, докъде по принцип ще ни доведе той? Този лавинообразен процес е започнал и се съмнявам, че ще спре. Тръгнали сме в посока, която ще доведе до тежки последици от глобално значение изобщо за живота. 

   Аз лично винаги съм вярвал в идеалите за по-добро съществуване. Понесох тежки последствия за това, че не следвам напълно днешния модел. Причината е, че имам собствен модел, който по законите на психологията не е нормален, но е морално правилен. Подавал съм ръка на хора, жертви на отхвърляне, защото знам много добре какво е чувството. Създавал съм условия за изява на по-особените хора сред останалите. Признавам, че и аз все още се боря със самия себе си. Но благодарение на силното ми желание и инстинкт за самосъхранение, съм постигнал в голяма степен вътрешен баланс. 
Дали само забавям неизбежното, или съм просто човек, който се бори за едно по-добро бъдеще? Мисля, че дори да няма такова, си струва да се опита. Не съм спирал и няма да спра да давам пример в обществото. Знам, че е невъзможно да хомогенизираш добрия морал сред психо-слоевете. Някога Японците, Римляните и комунистите опитаха, но не успяха. Остава въпроса: Докъде ще ни доведе естественият подбор и баланс? Малко са хората, които разбират тази ситуация. Останалите не ги интересува. Тъпчат и унижават, водени от стадни и първични инстинкти.

   Съветът ми към всички онези "различни" е следния: Ако не се вписвате в обществото отделете специално време за да се самоанализирате. Разберете къде грешите и се постарайте да се усъвършенствате. В никакъв случай не възприемайте на 100% примерът на приятелите и колегите ви. Това би помогнало само, ако искате да се впишете в даден колектив. Ако се чувстване несигурни, като за начало е най-добре да следвате здравата логика и морал. Това разбира се не означава, че трябва да се превърнете в маниаци на тема закон и морал. Бъдете честни и чисти духом, а когато нямате избор нарушете контролирано това правило. Никога не се предавайте. Знам, че повечето от вас са притеснени психически с излишни товари. Има начин всичко това да се промени, но трябва време. Работете и експериментирайте непрекъснато със съзнанието си. При мен например "медитацията" страшно много е помогнала. Уединете се някъде. За предпочитане е да сте сами сред природата. Заемете поза "лотос" със затворете очи. В зависимост от това, колко сте напрегнати, толкова по трудно ще успокоите съзнанието си. Опитайте се да не мислите за нищо. Ако не можете да отхвърлите някоя тежка мисъл се концентрирайте в нейното решение. С времето човек успява да стабилизира и изчисти своята аура, като я канализира, подсилвайки и ободрявайки съзнанието си, което е и целия замисъл.

   Ако човек не може да избяга от проблемите си и те го следват непрекъснато, трябва да направи всичко възможно за да си извоюва независимост. Да премахне корена на своя проблем. Иначе с годините ще става все по-зле и невъзможността да го преодолее ще се отдалечи. Колкото по-рано се започне, толкова по-добре.

   
   За онези, които биват тормозени в училище или в къщи ще им кажа, че е задължително да се обърнат към подходящите органи за целта. Ако се оставяте всеки ден на комплексираните съдисти ще става все по зле за вас самите. Чувството да отиваш на училище или да се прибираш в къщи с неприязън и страх всеки един ден е много тежко и безсмислено мъчение. Почти винаги са по тежки ситуациите на унижение, отколкото физическите такива. Ако нямате воля да преодолеете ситуацията, то знайте, че училището рано или късно ще приключи и повече няма да виждате онези хора. Един ден всички отлитаме от дома. От там нататък ще последва ново начало, за което надявам се ще сте подготвени и няма да допуснете миналото да се повтори. Не допускайте грешките на приятелите и родителите си. Използвайте този опит за да направите щастливи собствените си деца.


   В природата има едно желязно правило: "Ако си различен, то или умираш, или доказваш, че си способен да оцелееш, създавайки здраво и жизненоспособно поколение, но всичко това няма значение, ако няма къде и с кого да го сториш". 

   В тази тема не са включени хората с увреждания. В процес на обработка...

   Предвид всички исторически факти и съждения по темата: 
                                        "Решение има, но е все още неприложимо!"

                един скромен принос в борбата за по-добри взаимоотношения от мен Емил Божилов

© Емил Божилов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хората се плашат от новото и различното, затова и не искат да го приемат. Разбира се, не е нужно да се унижават хора, за да се покаже надмощието на определени субекти от обществото. Когато си различен без значение от пол,раса, сексуални наклонности и др. ти би искал от хората около теб да те разбират и да се държат, като с равен. Гордостта и борбата за надмощие и даказване на повечето от нас ни пречи да видим истината, която в повечето случаи се усеща, вижда и разбира твърде късно. Кръговратът на живота ни понася по своя път и тук ние трябва да изберем дали да сме жертви или победители и да покажем пред света какво е да си различен.
  • Мисля, че няма за какво повече да спорим. От ясно по ясно е. Успех!
  • "Здрав дух,здраво тяло" са казали хората.Аз по принцип съм привърженик на спорта като цяло и чистия фитнес(без да се пият или инжектират разни мании).Но това е много далече от темата.С предния коментар не бях тръгнал да рекламирам фитнес тренировките,не съм казал и че това е ключа.Просто давам пример с конкретна случка.Променяш или по-скоро подобряваш нещо странично в себе си и от там ти идва малко по-голямо самочуствие.Така вече е мн. по-лесно да се насочиш в правилната посока,да се отърсиш от всичко и да се насочиш към основния проблем.PS:Брат да отиваме в сблъсък да довършим дискусията,че ще задръстим сайта
  • Винаги е добре да работиш върху здравето си, но ако говорим за силов спорт и трупане на тегло, нещата ще отидат на зле. Познавам такива хора и един много идентичен случай с твоя приятел. Повярвай, в повечето случаи това е модата на псевдо-борците. Излишно пресилване на организма само за да се докажем, че сме големи мъже. Ходил съм не веднъж, виждал съм какво е. Интересувал съм се, но не приех този подход за правилен, защото проблемът не е в тялото, а в съзнанието. Често пъти хората избиват комплекси в неправилна посока, вместо да се фокусират върху проблема си. Знам, че трябва да се започне от някъде, но дали това е най подходящия начин? По ми харесва, че бившия ти съученик се изявява в университета и, че си има приятелка. Най важното е, че не си му обърнал гръб, което е допринесло за него много повече отколкото, който и да е фитнес. От това имат нужда различните хора. От разбиране! Според теб, кое ще му избие комплексите? Ако хората му кажат "Я го виж тоя гардероб" или "Я го виж това момче, как се изучи"?
  • Съгласен съм да.Даже бих казал,че мненията ни не се различават кой знае колко."Не е нужно да се превръщаш изцяло в другите, защото вярвам, че всеки притежава уникални способности, които не трябва да губи. Трябва да съзрее и да се възползва от тях."Е не означава ли това точно да се усъвършенстваш,развиваш,да използваш потенциала си.А това за избиването на комплексите според мен си е необходимо за да започнеш.Защото няма какво да се лъжем един такъв човек,каквато и психика да има,си е комплексиран.И е по-добре колкото и смешно да изглежда да тръгне да си избива комплексите отколкото да остане такъв.За пример ще дам едно момче от бившия ми клас в гимназията.Той беше свясно момче,умно горе долу,точно такова.Но му липсваха някои хигиенни навици и понякога се държеше много изтръпнало.Всички много се гаврехме с него включително и аз.Все пак,може би,защото имахме сходни интереси и хобита аз бях единствения който от време на време се мотаеше с него.Веднъж просто си му казах защо точно му се подиграваме-обясних му точно какво трябва да промени в себе си.Послуша ме на завършването.Спря да ходи така мърляв.Реши да си избие комплексите с фитнес(99% от момчетата използват това) и сега си мега пич.Няма никакви проблеми.Има много готина приятелка,социалния му живот си е напълно нормален и ся сме много добри приятели с него.Учи стабилно изкарва си добри оценки в университета.Той сам ми каза,че ако не му бях казал къде са му грешките сега най-вероятно щеше да е по-зле и от в гимназията.Изхождайки си от този пример според мен тази пропаст с необходимото желание се превръща в малка дупчица която с кеф да прескочиш.
  • Разбрах мисълта ти Петре. Има една малка подробност, която пропускаш. Спомни си навремето какво каза Григор Вачков. "Едно е да знаеш, друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш".
    Може границата според теб и за теб да е малка, но за много други хора е като пропаст. Хич не е лесно да се промениш. Другото говори за лицемерие и нагаждачество. Понякога е полезно, но не като цяло за личността. Тук нямам за цел да уча хората, откривайки способностите си, да се възползват от останалите за собствена изгода или за отмъщение, че са били тормозени. Така само ще утроят проблемите си. Пламен Новаков е абсолютно прав, че нормата на поведение показва какъв си всъщност. Не е необходимо да ставаш водач или известен. Така само ще докажеш, че си комплексар. Искам това да стане много ясно. Не забравяй, че повечето лидери в историята са имали отклонения от здравия разум. За мен рецептата е да се изгради качествена самооценка, а всичко останало, което те прави различен да го обърнеш в твоя полза. Не е нужно да се превръщаш изцяло в другите, защото вярвам, че всеки притежава уникални способности, които не трябва да губи. Трябва да съзрее и да се възползва от тях. От тази си позиция например виждам и правя неща, които останалите просто не могат. Едното доказателство, че съм на прав път е, че нямам противообществени прояви и не преча на никого. Изключвам случаите в които дори това дразни хората. Не желая да парадирам с различията си. Опитвам се да бъда полезен следвайки социалния и личностен модел.
    Между другото споненал съм за принизеното и свръх поведение в йерархията. Колкото до онези, които притежават свръх-качества смятам, че за да ги притежаваш трябва да си разбрал какво е от другата страна. Тези хора не са тема на моята работа просто защото в голяма степен са преодоляли трудностите. В страданието е силата. Стресът и депресията са основоположници за еволюцията. Дай боже всички да постигнат високо ниво на духа. Тогава теми като тази ще бъдат излишни. Съгласен?
  • Есето е мн добро и напълно съм съгласен с него.Човека си е стадно животно както са казали хората и това разбира се има не само положителни,но и отрицателни страни-именно поради това че подтиска индивидуализма.По принцип според мен еднакви хора няма,всеки се различава с възгледите си.Една много добра защитна реакция,обаче е да се слееш с тълпата,поради простата причина,че във всяка една група-без значение дали е класа ти в училище,колегите от работа,съседите в блокчето и т.н. има жизнена нужда от една(или повече) черни овци-така се подтиска чуството,че си част от една маса хора и не се различаваш с нищо от другите.Така има хора за които ще кажеш "да спрямо тях съм по-добър".Естествено най-лесните жертви са тези които не се вписват в компанията.Но има и нещо друго "различни" според мен не са само аутсайдерите в дадената група за които се говори в есето."Различен" може да означава и по-силен,по-умен по-комуникативен."Различни" са и хората в другата крайност-лидерите.Така,че за хората надъхани да излязат от сянката на описания в есето образ има 2 избора - или се слейте с другите или се усъвършенствайте(по-всякакъв начин),намерете начин да си избиете комплексите,докажете че сте по-добър от "еднаквите",разучете и разберете тълпата(какво харесват,какви качества уважават),превърнете се в лидер,колкото и странно да звучи границата е невероятно малка
  • Според мен, ние различните трябва да се обединяваме и вече няма да сме различни, а просто ще бъдем друго съсловие, което отговаря на всички изисквания за нормално съвместно съществуване.
  • много моля - редакциите в полето на произведението, а не отново с всички грешки от собственото РС.
Предложения
: ??:??