31.07.2024 г., 7:29 ч.

Елба 

  Проза » Разкази
132 0 4
1 мин за четене

Когато нощта узрее, и бяла месечина изгрее заедно с хиляди звезди, аз още скитам се из улиците на Дрезден. Уединен, гладен и изнурен, с тежка стъпка, с цигара в уста, пиян, лишен от сън, бледолик и болнав. Топлата светлина на хиляди улични лампи ми осветяваха пътя. Какъв път? Какво ли изобщо прави човек след такова нещо?

Баста!

И забързах крачката напред, някои лампи не светеха. Гмурнах се в тъмнината. Но след няколко крачки пак стъпих на осветена част. Над уличката беше настанала гробна тишина. Изгорих се с цигарата, но има ли значение това вече? Бях стигнал целта си.

Реката Елба. Прочутият саксонски пейзаж беше с пъти по-красив, отколкото на картините. Светлини даваха на операта Земпер известния ѝ чар, а златни отражения нежно танцуваха над реката.

Полюбувах се на нощната гледка, и от дрезденския мост загледах мрачните талази под мен. Сякаш всеки път, когато се разбиеха в брега ме канеха любезно, да потанцувам и аз със златните кристали над реката. Реката беше толкова приветлива, толкова мила, и тези черни талази галеха сърцето ми - Нямаше нищо, ни Дрезден, ни грандиозната опера.

Само аз и реката.

И в този миг и аз, и реката имахме нещо общо - искрата в моите очи, и отражението върху нейните красиви черни талази. Трябва да съм едно с нея. Да потанцувам и аз. Да изпитам за първи път истинска топлина, и истинска любов.

И от моста паднах право в студената, ледена река.

© Алфард Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Ви! Наистина се радвам, че харесахте моята творба.
  • Твоят герой е с чувствителна душа.
    Хубаво написано.
  • Благодаря, развивам го Харесва ми да пиша и винаги ми е харесвало, така че се съмнявам, че някога ще спра.
  • Продължавай да пишеш, моля те. Имаш талант, който наистина се надявам да се развие и да не се похаби.
Предложения
: ??:??