10.12.2008 г., 19:57 ч.

Хората по Коледа 

  Проза » Разкази
911 0 2
1 мин за четене
Отново е зима. Отново е Коледа. Отново се раждат звезди, отново думите са малко, за да опишем чувствата и красотата около нас. По Коледа всички са щастливи, но има и хора, които не сещат тръпката от радостта по Коледа от семейните мигове. Какво е Коледа без семейство? - Това се питаше едно момченце в сиропиталището в Смолян. Казва се Сашко. На 5 години е. Живее тук откакто се помни и за възрастта си е достатъчно зрял. Той всеки ден виждаше как връстниците му от съседните улици излизат с родителите си за подаръци и се връщат с огромни торби. Сашко не знаеше какво е да имаш семейство. Не знаеше какво е да си обичан. Минаваха дните и семействата, които си търсеха дете, се сменяха. Имаха различни претенции, а той не можеше да угоди на всеки, искаше някой да угоди на него. Мина година и семейство Асенови пристигна от Благоевград в сиропиталището, решено да си вземе дете. Отново бе Коледа. Отново малкото сърце на Сашко трепереше и чакаше с нетърпение онзи толкова желан момент. Семейство Асенови хареса Сашко и го осинови точно по Коледа. Той разбра, че в повечето хора има човек, който да дари светлина и топлина в сърцето на малкото момче.

 Бъдете отново хора и поне един-единствен път в годината покажете, че и във вашите сърца се крие доброто у човека. Никой не избира сам родителите си, но избира начина,  по който да възпита своите деца.

© Катя Михайлова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??