Стреснах се като ги видях. Бяха подпрени под ъгъл на стената и ходилата им се набиваха в очи. Въпреки модните си спортни облекла, бяха боси!
Отдавна си мечтаех за нещо, което да осмисли живота ми. Да имам кауза като Грета или Бриджитката. И ето - щях да се посветя на опазване правата на манекените!
Нахлух в магазина.
_ Защо са боси!
_ Нямам обувки,- усмихва се продавачът- не продаваме!
_ Ще купите! Щом сте поели ангажимент към тези манекени сте длъжен да се погрижите за всичко!
Той взе да си брои парите и проплака:
_ Добре, ще им купя! Но какво сте се заяли с мене. Тези отсреща са си чисто голи!
Веднага хукнах натам.
_ Какво е това безобразие? Защо нямат полови органи? Представяте ли си как се чувстват!
_ Фабриката - запелтечи продавачът. От там така идват.
_С фабриката ще се занимаем отделно. Дотогава измислете нещо.
_ На жените ще нарисуваме. А на мъжете ще прикрепим - и показва с ръце като рибар.
_ Просташко! Не сте ли ви дали Давид на Леонардо. Нещо такова изискано.
Кима с глава и се съгласява. Но и той да не остане назад:
_ Тука с пишки се занимавате, а на комшиите и тела нямат! Само глави.
Този път се здържам да не хукна веднага.
_ Освен това всички са европеиди. Трябва да имате афро американци и азиатци. Като на Оскарите!
И право при следващия.
_ Къде да им телата?
Той явно е следил разговора.
_ Аз продавам шапки, съседа дрехи. Но ще се обединим и ще ги окомплектоваме! Като статуите в Хераклея! И обувки ще им купим и полови органи...
_ Правилно!- казвам- Само да вметна,че имате деца манекени. Това си е експлоатация на детски труд!
_ На възрастен няма да станат- несмело започва той. Освен да ги държат на закачалка...
_ Като има желание, намира се и решение!
Доста народ се е събрал. Пристига и една бяла кола. Хората ме молят да заменя за малко един манекен, който не е почивал 50г. Съгласявам се.
Манекена облечен в една риза, на която ръкавите се връзват отпред. И на ръцете и на краката има кожени аксесоари със закопчалки. Фиксират ме с тях за леглото, а като ме канят при началниците ми слагат ризата И други има като мене заместващи манекените. Доста време мина - това манекените са много неблагодарно племе. Организирах колегите и решихме какво да предприеме.
От утре ще защитаваме и заместваме паметниците по площадите! Как от кого? От гълъбите,!
© Слав Коруба Всички права запазени
Поздравление, Слав!