18.07.2015 г., 13:26 ч.

Мери Попинз и други разни съвременни лиготии 

  Проза » Разкази
621 0 3
4 мин за четене

Мери Попинз? Неее... Това създание Господно се движеше с достолепните си 100 кг. с финес и изящество, на които са неспособни дори и 45 кг. манекенки, дефилирали поне 10-тина години по световни подиуми. Пантерите са се учили от нея на гъвкавост. 
Собственичката на студиото за разкрасяване можеше да бъде видяна и чута от 10 км. Висша класа педантизъм, разпространен равномерно в цялото ù тяло.
По-интересен от осанката ù беше само погледът.
 - Добър ден. - плаха усмивка, през която лъха надежда, че няма да ме изконсумира веднага, а ще си ме остави за по-късно. - Дали може да си запазя час за  утре за избелваща терапия на лице.
Тука вече е редно да сведеш поглед към краката и да се оставиш хищникът да те огледа от всички страни, за да прецени може ли да се докоснеш до изящното ù оборудване.
- Амииии... - провлачено едно такова, колкото да те закове още повече - Идвате и искате от днеска за вчера. Нашата работа всъщност е фино изкуство с моделиране на женски фантазии и претворяването им в реални резултати и то задоволителни за клиентките, защото КРАСОТАТА е субективна (от патоса в гласа ù ми пресъхна гърлото) - и добавя тежка въздишка. Туше.
Ако и в този момент удържиш и не се обърнеш да избягаш панически през модерното цветно нещо, служещо за врата на помещението, издържал си теста.
- Бих искала такова... Какво предлагате? - Понеже временно си забравила как се говори в общество и от речниковия ти запас са останали 10 думи, (а иначе в училище си била рекордьор по бързо говорене) решаваш да задаваш въпроси. За по-сигурно.
- НИЕ предлагаме само най-съвременно оборудване. ПРИ НАС можете да намерите някои от най-иновативните постижения на съвременните компании за производство на медицинска техника и да бъдете КОНСУЛТИРАН по всички въпроси, които ВИ тревожат във връзка с вашето здраве или приложението на терапиите ни. НОСИТЕ ЛИ ВАША ЕПИКРИЗА или някакви медицински документи?
От силното треперене не бях сигурна аз ли се треса или има земетресение. Даже за момент ми се привидяха три опосума да надничат изпод бюрото ù. Явно халюцинирам от силния стрес.
Реших да бъда твърда и да я поставя на мястото ù. Отворих си устата и бях убедена, че от там излизат думи като от реч на Маргарет Тачьр пред Бундесхтага.
По-късно една от редовните посетителки, присъствала на сцената, ми каза, че през цялото време стискала шишенцето с валериана тайно в чантата си и била в готовност да ми услужи веднага.
- И-и-искам да се подложа на терапия за премахване на нежелана пигментация (наистина ли затова дойдох). К-к-какво можете да ми предложите?
Нещо изведнъж се случи в помещението. Бурята свърши и изгря слънцето.
- Ама, разбира сееее. - Едно меко сърдечно разбирателство се лееше отвсякъде (по-късно разбрах, че това ù е една от най-скъпите терапии).
- Кога казахте, че ще ви бъде удобно - цялото ми самообладание, което се държа много предателски през цялото време, се върна. Погледнах я твърдо в очите. Боже, как можах да си помисля нещо лошо за този ангел! Почувствах се адски виновна.
- В 14.00 часа ми започва обедната почивка и ще ми бъде много удобно да ви посещавам. - тук се намеси отмъстителната ми същност - всеки ден. И с интерес заразгледах новопоявилото се изражение по лъскавото лице на събеседничката си.
Пробягна сянка на съмнение, нещо, което се повява на лицето на хазартните типове и е трудно да се каже какво точно се случва в главите им - дали ще бъде редовна, дали мога да я зарибя и за още нещо, дали може да ми доведе още газелки - след което реши да заложи на мен като на печеливш кон и каза с тон, като леко нагарчащата сладост на кафява захар
- Салонът ми е на вашите услуги - сто каратова усмивка, която показа перфектно подредени бели зъби и малко остатъци от червило по тях.
Кръвта бавно започна да се връща в изнурените ми крайници и духът ми видимо се оживи, дори си помислих, че мога да пристъпя от крак на крак, колкото да покажа, че въобще не ме притеснява разговорът с тази жена и горя от нетърпение да започна със терапиите. Вдигнах лява вежда и с потреперващ десен клепач казах наперено.
- Е, добре тогава, запишете ме за утре - вдишах дълбоко (къде изчезна кислородът) и добавих - Аз ще тръгвам, че още някои нещица трябва да свърша, но утре съм тук точно в 14,00.

- Разбира се. Казвам се Мери и ще се виждаме при всяко ваше посещение.

Когато излизах, усетих нещо като скъсване на ластик в душата си. Трябва да е било умирането на последната илюзия, че нещо от гигантската машина, наречена козметична индустрия, може да е в полза на жените.



© Джейн Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Малко хипербола, но като цяло действителна ситуация хихихи...
  • Всяко нещо в козметичната индустрия е в полза на печалбатааааа!
  • Усмихна ме
Предложения
: ??:??