14.04.2014 г., 0:57 ч.  

Правораздаване Лайв 

  Проза » Разкази
1161 0 0
8 мин за четене

Посветено е т'ва.



ПравораздаванеЛайв

 

 

            Медиите отдавна бяха наричани "Четвъртата власт", но тяхното влияние бе легитимирано в средата на XXI със вливането им към първите три. Неясно бе дали правителство има телевизии, радио и вестници или обратното. Кръг от големи корпорации, който десетилетия наред се  опитваше да консолидира всички обществени отношение под своето крило, бе успял да стигне до всяка една брънка от делника на гражданите, наричани в по-тесен кръг основно потребители.

 

-Ние държим близо 80% от пазара в цяла Европа... в това число пазара на стоки, услуги и политика- започна запалено своята историческа сутрешна реч един от директорите на една от корпорациите - И все пак... хората не са спокойни, питат се за неща като свободата и затворите...

-Ъъъ...- обади се несигурно недоспалият  старши сътрудник в креативното ядро Олег Кей- Защо не направим риалити?

-Смисъл?- погледан го учудено директорът

-Еми... казано честно в наши ръце са медии, изпълнителна власт, болници, заводи, стадиони, затвори, социологически агенции... и все пак има още някаква мижава конкуренция, която "казва истината"- продължи разпалено специалиста - ако ние направим едно риалити шоу... ъ например "Пътя към свободата", в което осъдени мъже да се налагат за свободата си или дори да отговарят на въпроси и да гушкат зайчета... хората ще полудеят "хляб и зрелища"...

-Отлично!- подскочи директорът - Хляб и зрелища са казали римляните и са съществували векове,  ние значи може да изкараме до пенсия хора!- заяви въодушевено той и плесна с ръце

 

            Две години по-късно същата корпорация чрез верига по дъщерни фирми стартира новаторска дори за XXI век телевизионна компания... ТЕМИДА ЕНТЪРТЕЙМЪНТ...с  24/7 риалити формат телевизия Правораздаване Лайв,  в името на справедливостта!

ЗАЩО ДА ДАВАМЕ ПАРИТЕ ВИ ЗА ЗАТВОРИ?- започваше основната реклама на телевизията- КАТО МОЖЕ ДА ПРАВОРАЗДАВАМЕ ЗАБАВЛЯВАЙКИ СЕ! Запознайте се с най-новия телевизионен канал Правораздаване лайв... 24/7 прилагане на справедливост... Всяка сутрин Съдебна зала лайв... Пет часово риалити шоу... присъда, вина, разкаяние... Не пропускайте и късното ни тоукшоу... Под тогата, в което ми запознаваме с чувствата и живота на нашите съдии, обвинители и  разбира се подробности от съдбите на подсъдимите! Само сега по Правораздаване Лайв!

 

            Малко по-малко телевизионното правораздаване бе легитимирано със закони в цяла Европа, а до няколко години се превърна в единствената форма на съд, а прайм тайм шоуто Пътят към свободата в най-гледаното предаване в целия свят за всички времена.

 

-Хората обичат зрелища, неведнъж са се правили какви ли неща за пари-обясняваше  Олег Кей- Но дали те са по-голям стимул от живота и свободата? С нашата мрежа, която вече се състои от осем канала, освободихме данъкоплатците от задължението да издържат и изобщо да се занимават с провалите на обществото, разбира се ние обхващаме всички отрасли и имаме цяла програма само за бракоразводни дела, но хората искат пот... и по някога кръв.

 

            И така стотици милиони заставаха пред своите екрани всяка вечер в продължения на години за да я чуят...

 

Добър вечер, дами и господа, аз съм Крис Лойър и заедно ще извървим ПЪТЯ към свободата!-В този момент многобройна публика в студиото избухва в аплаузи и дюдюкания- Тази вечер както и всяка друга трябва да определим съдбата на едни много опасни хора! Те са убийци, изнасилвачи, престъпници, крадци, измамници, болни типове и обикновени несретници, но всички те са престъпници! А що си извършил престъпление-тълпата крещи "ТРЯБВА ДА БЪДЕШ НАКАЗАН!"-  точно така за това започваме с -отново тълпата "Колко ще лежиш!"

 

            Последва музика, кратка реклама, светлини и отново сме в шоуто. Крис вече стоеше в голямо кресло а зад него имаше огромен екран с надпис "Колко ще лежиш", а до креслото диван, а пред него масичка с кутии.

-Нека изберем печелившия сега- обяви водещия, натисна голямо червен бутон намиращ се на масичката и на големия екран започнаха да се въртят снимки на осъдени мъже - ... стоп... Победителят е Джон Джонсън... нека влезе!

След секунди двама пристави въведоха окован мъж, който беше с оранжева затворническа униформа, а публиката го аплодираше.

Крис продължаваше да стои на креслото и изглеждаше сякаш не забелязваше човека, докато последния не седна на дивана, а двамата охранители го обградиха.

-Добре дошъл - поздрави водещият - няма да се здрависвам с теб, защото си лош човек, престъпник - посочи го Крис, а от публиката се чу "уууу" - Но да ти кажа честно, вчера те гледах в Съдебна зала Лайв, ограбил си баба и си я бил! Признай си!

-Така е-каза смутено мъжа- а публиката отново реагира неуважително

-Ти си голям късметлия, защото веднага ще решиш съдбата си, аз съм против затворите, защото откакто няма публични затвори, а са под нашето крило, аз съм прекия потърпевш - повиши глас  Лойър и размаха пръст- аз искам всички да изтегляте минимални години, за да не взимат от моята заплата, пари, които аз мога да получа отиват за прехрана на хора като вас, добре че ви дават по ГОЛЯМАТА КЪЩА... Хора не забравяйте нашия канал ГОЛЯМАТА КЪЩА... 24 часа, седем дни в седмицата на живо, проследява живота на престъпниците след като вече са осъдени! Благодаря ти Темида ентъртеймънт - за което получи още овации - Знаеш ли правилата

 

Мъжът смотолеви - Да

- Кажи де, хайде, да те чуят зрителите, може да побой на баба да излезеш сух, по-ведро!

 - Да, знам как се играе - заяви окованият мъж и поклати дори глава с ентусиазъм - Давай!

-Хехе - засмя се водещият доста изкуствено - преди това правилата...

 Информативен клип започна да върви на екрана, който гласеше:

Колко ще лежиш е игра с прости правила, въпреки това са престъпници, може ли ние да решим колко заслужават, нека го оставим на ТЕХНИЯ КЪСМЕТ И СЪДБА! Всеки участник избира три кутии, в които има числа, когато се съберат се получава годините, които той ще прекара в ГОЛЯМАТА КЪЩА и ще може да го видите по канал 47! А сега към играта

-Готов ли си-каза Крис потривайки ръце

- Да-каза мъжът уверено

-Сега започва играта на Джон Джонсън, бабоубиец...

-Ама аз, не съм...- опита се да го прекъсне осъденият

-Не ме прексъвайте, господине- ядоса се водещият- радвайте се, че имате правото да теглите кутия тук, а не сте в играта с пираните, хайде отваряйте кутия- подкани го Крис

 

Човекът се замисли за секунда и посегна към кутия номер седем, поколеба се, но все пак избра нея и я отвори

 

 

-ОООоооооооо седем години - изкрещя Крис - за убийство на баба си е много добре

 

            Тълпата започна да освирква играча, защото не виждаше справедливост в кутията, те често обичаха да скандират  "сто", което бе максималната присъда в една кутия, сто години.

 

–Хайде втора!

 

Джон Джонсън взе и отвори кутия номер три

 

-НУЛА ГОДИНИ - подскочи от мястото си Крис - уважаеми зрители какво се случва... това е безочие!

 

–Хей, бабоубиец - един мъж от публиката се опита в гнева си да излезе на сцената, но охраната го задържа

-Спокойно, има още една кутия, това копеле ще изтегли сто - заяви решително Крис- А сега реклами

 

            Последва серия клипове за различни продукти, много от тях подходящи при гледане на дълги жизненоважни предавания, като напитки, чипсове, сладки, тампони и други.

-И отново сме тук - обяви тържествено Крис Уойър - преди нашият играч да изтегли последната решаваща кутия, искам да го попитам няколко въпроса! Както споменах преди малко, ти беше в Съдебна зала Лайв и предполагам всички сме гледали твоето участие, но какво е да убиеш стара бедна старица за жълти стотинки!- при което се чу дежурното уууу

            Осъденият беше стъписан, но нямаше какво да направи. Откакто се бе случил наричаното от него инцидент, живота му беше над, той се беше напил една вечер и се бе блъснал една жена, те го осъдиха за побоя и, а сега му твърдяха, че я е убил!

 

-За последен  път казвам- започна нервно Джон - Аз просто бях пиян...

-Аха- спря го водещият- ти си бил пиян... няма какво да говорим повече! Избирай кутия, негоднико!

 

Публиката започна да вика "сто, сто, сто". Мъжът бе започнал да се притеснява.

-Ще се измъкне ли копелето?-водещият попита приставите

Единият, който беше много едър с гола глава и белези по лицето с много дебел глас каза

-Най-големите боклуци, най-малко получават

 

-Петдесет!

 

Публиата избухна в аплаузи и радост, дори имаше конфети. Осъденият, който бе на възраст около трийсет години бе целия в сълзи.

Водещият окуражаваше публиката да скандира "справедливост", докато охраната извеждаше Джон Джонсън

-Дожидане, Джон! - сбогува се с усмивка Крис Лойър - Ще те гледаме в Голямата къща, а сега реклами!

 

"Поне ще разбере, че е вредно да се пие" помисли си Олег Кей

 

 

            ___________________________________________________

Може и продължение да напиша. 

© Димитър Момнев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??