ПЪРВИЯТ УЧЕБЕН ДЕН НА ДАСКАЛИЦА ИЦА
Гимназиалната учителка Христина Христова, по известна в провинциалното градче като Даскалица Ица, още от събота се застяга за първия работен ден на новата учебна година.
Отпусна няколко от плисетата на копринената си рокля, сама се боядиса в любимият си сламенорус цвят, лакира си краката и ръцете в „пепел от рози”, и намаза с крем за ръце поочуканите си бели обувки. По този начин, за поредна година Даскалица Ица успя да спести около 150-200 лева от отдавна неиндексираната си заплата. Макар и улисана в тези си занимания, неделята преди да си легне тя с радост забеляза, че първият учебен ден тази година съвпада с любимия ù православен празник, „Вяра, Надежда и Любов”.
На празничния ден, след като се нацелува и размени комплименти с колежките, и получи придружените с цветя почитания на учениците си, Даскалица Ица побърза да отскочи преди началото на първия час до залепената за училищния двор църква.
Щастливо разведена от 10-тина години, макар и подминаваща 50-така, даскалицата не беше загубила надежда и вярваше, че ще намери своята голяма любов. Ето защо, щедро заплати по 20 стотинки за три свещи, запали ги пред иконата, отправи горещи молби към трите Великомъченици за сбъдница на съкровената си мечта, след което се наведе и поред нацелува изображенията им.
Заднешком запристъпя към притвора, поклони се, прекръсти се и излезе, без да забележи бялата като сняг брада на надничащият откъм олтара Поп Никанор. Попът я проследи с поглед, поглади се по белоснежната, прикрито се усмихна и като се прекръсти, промълви на себе си:
- Прости ме, Боже, че ги съдя, ама как тъй за 30-ет и кусур години служба, не видях една да запали свещ и да целуне Мъдростта (София). Не им иде на акъла на дъщерите евини, а и на даскалица Ица най-паче, че без мъдростта (майката, София), не ще постигнат любовта, а само ще се влюбват и разлюбват – и като въздъхна издълбоко, добави – е-е-ех, суета светска и плътска!
© Лордли Милордов Всички права запазени
Млад и вечно влюбен - кой не го иска, Ели? Дай Боже всекиму и по-често!