"По кой път да продължа?" Питам неуверено, когато блажено се отпусна и заспя. Странното беше, че не маймуната от "Цар Лъв" ми отговори: "Погледни отвъд това, което виждаш." Избухнах в смях. "Как да погледна като нещо не виждам?!" "Е, как така?! Виждаш хълмове, а отвъд тях те чака приказна страна, със замъци, рицари и разни други щуротии." "Ей, ей, ей! Как? Защо виждаш тези неща?" - паникьосах се. "Това е твоят сън. Мога да виждам каквото си искам. - простичко отвърна Гласът. - Щом аз съм там." - добави. Изчервих се. Лежах на свежозелена, осеяна с маргаритки, поляна. "Аааа, не! Изчезвай от съня ми! Засмях се. Гласът също се разсмя заедно с мен. Звънко, от сърце и някак срамежливо. Сърцето ми се сви от радост. За миг мярнах бледите, призрачни очертания на познат образ. "Че защо да се махам?" - смути се. Беше се излегнал до мен, опирайки се на дясната си ръка и най-нахално ядеше ягоди. "Тъкмо ми стана интересно!" Живите му тъми очи весело заблестяха, пронизвайки душата ми. Сякаш с тях можеше да разбере какво съм. Коя съм... Всъщност бях като отворена книга пред него. Четеше всичко с лекота, без изобщо да се затруднява. И така разгръщаше страница след страница, с голям интерес и любопитство. - Различна си от другите. - прошепна Гласът, когато най-сетне се срещнахме лице в лице. Сега го виждах по-плътен, макар да бе тъмно. Намирахме се в сумрачна каменна колиба. Навън луната грееше ярко, а нощта бе изпълнена с неспокойното цвилене на коне и яростните заповеди на някакъв войник. Търсеха нас. - Защо го намекваш? Различна съм си. Това съм аз! - дръзко отвърнах. Чувствах топлината на ръката му. "Чакай! Не ми каза по кой път да продължа!" - уплаших се. Нощното преследване изчезна. Седях на входа на кристална градина.Дърветата,листата им,дори и плодовете им бяха кристални.Само тревата оставаше зелена,жива.Свежа. Гласът срамежливо се подаваше от другата страна на стъклената варата, обвита с рози. Усмихна се и рязко се обърна. "Нямам намерение да те гоня из цялата градина! Само ми кажи пътя!" - отчаяно и задъхано извиках, докато си играехме на криеница из приказната градина. Тук-там се мяркаше нежно-синя тениска и се чуваше весел смях. Нежно-синя като мечтите ми... "Следвай сърцето си." Трепнах от изненада. Очите ми бяха закрити, а топлината, която ме заливаше, бе като горещ летен полъх. "Използвай въображението си."
на вдъхновението ми Nightwish - The poet and the pendulum
Хаха, отначало като прочетох нещото бях като... не знам кое е по-точно - като тресната по главата или като в мой сън, еднакво объркващо е. И от цялото произведение струи една специфична кристална чистота, прозрачност и свежест, трудно е за описване. Същевременно е достатъчно хубаво-странно (това е прилагателно в моя речник... xD) и има заигравка с читателя. Което по мое мнение е доста трудно да се направи качествено в толкова кратък текст, и въпреки това си успяла. Браво!
П.П. Искам да добавя само, че не съм от хората, които сипят суперлативи "за спорта". И за да коментирам така, значи наистина нещо ме е впечатлило...
П.П.2 Подкрепям Биляна - "вземи напиши нещо такова отново"!
Ама, Дидх, това е толкова сладко, защо не си ми го показвала? Направо почнах с "Кйааа" като го прочетох :D . И е супер добро! :D Жалко само, за кого си го писала, вземи напиши нещо такова отново .
И в други твой писания забелязах, че имах навика да не ситуираш някой неща, а просто да ги споменаваш от нищото. Като например това в началото с цар лъв. Иначе поздрави за разказа.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
П.П. Искам да добавя само, че не съм от хората, които сипят суперлативи "за спорта". И за да коментирам така, значи наистина нещо ме е впечатлило...
П.П.2 Подкрепям Биляна - "вземи напиши нещо такова отново"!