Рекс и Джеси са приятели. Даже нещо повече. Те се обичат.
Джеси – чаровно дете на волната любов, абсурдна смесица от безпородни връзки.
Реск - горда овчарка, чиста овчарка. Тежък гердан от медали подрънква на шията му.
Цяло лято те прекарваха заедно. Безгрижно изживяваха своето кучешко щастие. Сутрин Рекс и стопанинът му излизат навън. Джеси търпеливо чака пред входа. После двамата се стрелват в парка пред дома. Целия ден лудуват на воля, тичат, гонят се, надпреварват се. Случваше се понякога да се заядат с други кучета и така да всеят смут сред стопаните им. А когато усетят, че са изплашили достатъчно и кучетата и хората се оттеглят победоносно. В това време стопанина на Рекс четеше, или дремеше на пейката, или разговаряше с някого, или просто си почиваше в беседката. По някое време стопанина изваждаше пликче и изсипваше в паничка храна и за двамата. Стопанинът се грижеше и за Джеси. Ваксинираше я, обезпаразитяваше я с модерни шпрейове, даже нашийник против бълхи и окачи. От това Джеси се изживяваше почти като домашно куче. Целия ден прекарваха заедно, а когато вечер Рекс поемаше към дома, в очите му се четеше завист.”Ето тя остава и ще продължи играта”
Но дойде есента - мрачна, студена. Рекс все по за кратко излизаше навън. Джеси все по-често търсеше заслона под балкона.
Една нощ заваля сняг. Стана студено, после мразовито. Хората напускаха домовете си само ако се налага. Кучетата се мярваха в парка само за минутка и на бегом се прибираха.
Ето сега зад прозореца вее виелица. Брули със сняг по стъклата. Джеси се е сгушила под балкона. Една добра баба и е оставила стара черга и едно протрито палто.
В краткото затишие на бурята чувам, че Джеси плаче. От студ. Проскимтява тихо и проточено.
В тази замръзнала от студа тишина долавих басовото пролайване на Рекс. После някак недостойно за него изквича, като че ли някой го срита, за да млъкне. И отново виелицата взе връх. Само от време на време дочувах жалния плач на Джеси.
© Снежана Врачовска Всички права запазени