2.04.2018 г., 8:09 ч.

Сънища 

  Проза
361 4 4
2 мин за четене

И отново сънувах кошмари. Както почти всяка нощ. Отвратителни, тежки, каращи ме вечер да си лягам късно. И почти едни и същи истории, изпълзели кой знае откъде в съзнанието ми…

Черен рудник, мрачни миньори, тежки чукове, пълни вагонетки, жилести, гърчещи се тела…

Огромно поле покрито с памук. Редицата от привеждащи се и изправящи се хора – бели, черни, жълти. Надзиратели с виещи се камшици…

Широк път, виещ се нейде в далечината. И по него групите на каменоделците. Замахващи чукове, тежки кошове, прах и жега, конни пазачи…

И копачи, и гребци, и рибари… Труд и страдания, страдания и труд… Цяла нощ – кошмари…

Добре, че рядко остават в съзнанието ми. Да, помня някои от тях, убеден съм, че съм сънувал подобни често, обаче самият аз се мъча да изчистя всичко в мен от кошмарите…

А и как да се товаря с тях, в тоя наш прекрасен свят… Свят на щастието и доволството… Когато сутрин се събудя, домашната стерео система зазвучава с нежни песни, лакеят носи първото за деня кафе, готвачката очаква похвалата за приятните кифлички и поръчката за обяда, шивачът ми предлага да премеря нов костюм, приятели ми звънват, че ме очакват с красива лимузина – а после плажът, запознанства с хубави момичета, сетне посещения на театри, кина, дискотеки, дълги, дълги вечерни сбирки с интелигентни хора…

Е, няма да оставя някакви си кошмари да съсипват живота ми… Затова вечер вземам дозата си и се оставям на съня. Пък какъвто ще да е – все пак, само тази нощ ще бъде мрачна. Утре ме чака новият прекрасен ден…

хххх

-     Добре – каза високият мъж и остави настрани диска със записа – Новият вариант е добър, въздействащ, запомнящ се. Кога го пускаме в действие?

Човекът в креслото се размърда. Виждаше се как притеснението се оттича по лицето му:

-     Сър, пригоден е за всички излъчващи бази, можем да започнем още тая нощ…

Високият се засмя:

-     Този ден или тази нощ?

-     Сър, клиентите ни сега спят и сънуват, че са в деня. Все още стария ден. След два часа е смяната на записите. И започват да работят, приемайки реалността за сън. Предлагам веднага след трудовия ден да пуснем новия запис…

Високият кимна разбиращо:

-     И те започват да „живеят“ в съня си, отнасяйки се критично към възможните прозрения за истината… Впрочем, как върви изграждането на новото съзнание в клиентите?

-     Имаме идеята, започнахме формулирането на съзнанието, сър…

-     А именно?

-     Ще живеят в нов свят – след революция, след като са свалили от власт „лошите“. И ще работят за себе си – жертвоготовно, за идеите, за бъдещето…

Високият кимна. Какво пък – нека изпълнят някоя мечта на спящите…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

За тези, които попитаха ще има ли продължение на "Свободен полет". Продължението е тук, в самото начало на писаниците ми. "Три шишпета в машината на времето".

https://otkrovenia.com/bg/proza/tri-shisheta-v-mashinata-na-vremeto

Хубав ден!

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ани!
    Препоръчвам ти "Свободен полет" и "Три шишета в машината на времето"...
    Пък бури... Има една птица - буревестник. Та тя обича да се носи върху поривите на бурята...
  • Благодаря, Мариана!
    Мисля, че е и възможно. Някой ден. Ако не и сега. Кое е сън, кое реалност...
  • Благодаря, ЛиаНик!
    Но не зная как се получава така. Аз просто разказвам, пък какво става... Става нещо...
  • Харесват ми такива произведения, собщ поглед,но си имат герои.Интересна ми е структурната на изграждане.А също така и различните гледни точки, които може да възприема читателя.
Предложения
: ??:??