7.09.2024 г., 16:22 ч.

Съвременният Андрешко 

  Проза » Разкази, Хумористична, Други
231 3 12
1 мин за четене

 

Барманката го гледаше притеснена. Приличаше му на невинно и плашливо зайче. До края на летния сезон щеше да е в леглото му, но това беше друга тема. Сега му подаваше телефона.
 - Обажда се някакъв данъчен. Спомена за задължения.
Той се подсмихна и взе уверено слушалката. Не му беше за първи път да го издирват и знаеше какво да говори.
 - Казвам се Георги Тодоров и съм от НАП София. Търся управителят Андрешко Шмекеров на фирма "Фантом" ЕООД.  Това вие ли сте?
 - Не, аз съм неговият брат. За какво става въпрос? - попита преструвайки се на учуден.
 - Фирмата му има задължения към държавата, които трябва да се платят. Предайте му, че до седмица трябва да ги погаси. В противен случай ще го дадем на съдия изпълнител.
 - Да, разбирам. Вижте, от брат ми пари няма да получите. Той играе покер и е задлъжнял на половината град. Сега от другата половина заема пари.
 - Все пак му кажете. - настояваше господин Тодоров.
 - Нали това ви обяснявам! Брат ми е нехранимайко. Жена му го остави, не плаща издръжка на детето си. Започна да пие,  потъна в дългове, а вие го търсите за пари. Забравете го. Няма смисъл да се обаждате.
 - Искам да ви  кажа, че разговора ни се записва. Бях длъжен да го предупредя. - гласът звучеше делово, без грам емоция и съчувствие. Явно Георги Тодоров беше съвестен данъчен служител.
 - Да, разбира се. Това ви е работата. - имитира разбиране той. 
"Само тормозите и обирате хората, които с честен труд си изкарват хляба" -  помисли раздразнен.
 Барманката го наблюдаваше с интерес. Личеше си, че не умее да лъже, а още по-малко данъчни. Нищо, до края на сезона щеше да я научи на много неща. И без това повече нямаше да се засекат. Всяка година вземаше нов персонал, защото не ги назначаваше на трудови договори и не заплащаше обещаната заплата.
Като се изключи краткото, досадно обаждане денят мина добре. До полунощ касата зад бара беше пълна с пари. След два месеца щеше да е затворил всичко. Щеше да замине за чужбина където го очакваше семейството  му. А данъчните щяха да затънат в тресавището на некадърните си закони. Следващата година щеше да се роди фирма "Феникс" ЕООД. Едно ново и успешно начало за бизнесмена Андрешко Шмекеров.

 

 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не ми се спори какво би си помислил Елин Пелин и дали ще му хареса написаното. Това никога няма да го узнаем. Приемам, че не ти харесва разказът ми и това е. Няма до го рекламирам, обяснявам и да те убеждавам в обратното. Нормално е не на всички да им хареса. Когато напишеш нещо и го публикуваш трябва да можеш да приемеш и различните мнения.
    Хубав ден, Анани!
  • Здравейте, Катя. Старая се, доколкото мога, но не мисля, че на Елин Пелин би му харесала вашата интерпретация на героя му, въпреки че е съвременно, признавам. Доколкото разбрах, в най-новата версия на на "Властелина на пръстените" имало и добри орки. Точно това е "съвременността" - да обръщаме света с краката нагоре, лошите да ги правим добри, добрите-лоши, докато накрая вече всичко стане на един колосален миш-маш....
  • Благодаря ти, Миночка!
    Здравей, Анани! Наистина си забавен.
  • И какво общо има героят на Елин Пелин с този от вашата творба?!? Андрешко нито бар е имал, нито е лъгал или крал от някого. Това е все едно да опишете съвременните Кирил и Методий пияни-заляни да залитат по улиците и да си говорят: "Какво е това, брате Методие?... Лозе? Я дай да измислим буквата Л!"...
  • Самата действителност, Катя! Хареса ми!
  • Здравей, Стойчо! Няма морал, защото той се замени с парите.
    Благодаря ти.
  • Всяка птица обича свободата.
    "Законите" са кафез за безкрилите.
    Няма морал.Ако има,той е обезценен.
    Поздравления, Катя!
  • Здравей, Георги! Сега е демокрация, а думата капитализъм била обидна. Това го чух по телевизията. Значи като не се използва истинската дума нещата ще се замажат и ще са други. Напълно си прав. Този тип бизнесмени са уважавани, защото имат пари. Дори законите ги защитават.
    Поздрави!
    Поздрави и на теб Блу!
  • Мила родна картинка.
  • Кадърен човек, краен продукт на новото време.
    Една друга гледна точка, и, вервай ми, в не едни очи подобна личност ще изглежда точно така. Логиката на канибало-капитализмът, който отлично вирее на родна почва.
    Иначе си е чист шмекер и пиявица, но, както казах, самата държава допусна явления от този сорт да избуят, като отровни гъби във всяка сфера.
    За съжаление е така.
    Поздравявам те.
  • Благодаря ти за коментара, Пешо.
    Много хубаво си го казал.
  • И хумористично, и тъжно, и истинско...
    Прийом на Андрешковците, а '' данъчните щяха да затънат в тресавището на некадърните си закони '' , да чакат новия си Началник и давностният срок
Предложения
: ??:??