За славата на Долно Милево
- Ей, комщийке, ще си развалим дослука с тебе да знаеш!
- Що бе комшо? Какво толкова съм направила?
- Абе ти нищо не си ми направила, ама твоя петел не ми дава да се взема дрямката.
- Их, пък и ти бре, комщо. Петел като петел, какво толкова?
- Ах, може ли да не е като петел. Като го гледам като животинче, нищо и никакво не е.Една чорба няма да излезе от него, ама-а иначе глас цяло гласище. Че той няма спиране, ма. Като викне къгъръ от 5 сутринта та до не знам до кога. Та той през 5 минути къгъръ. Какво е това чудо,ма? Не стига че не пее като другите петли ами и страха няма. Ей, вчера и пиратка му хвърлих, ама къгъръту му не спира.
- Пено,ма. - намеси се и комшията им Доню. - Като слушам, аратлика Тоню какво говори за твоя петел и чувам гласовите му способности, що не вземеш с този петел да кандидатстваш за рекорд в Гинес, ма?
- Ивъх, бре чичо Доньо ти-и чуваш ли се що говориш?
- Що, ма? Ами то-о с тоя голям талант не само Гинес, ами-и и в Миланската скала може да участва. То-о, тъй , тъй за нашето селце нищо не се чува.Така де що? Що да не се прочуем в света.Ей на таланта е при нас. Кво да чакаме, а?- тежко и важно заключи Доню.
- Ами да! Аз подкрепям изцяло аратлика за неговото предложение. - обади се Тоню. - Хем, ще-е се отървем, Но Доню го блъсна по рамото и Тоню сполитна, аха да падне и промълви. - Чакай , ва аратлик. Аз такова рекох, че се прочуем та-а за тва.
- Я ме слушайте ти-и Пено и Тоньо стига сме приказвали, ами да отидем при кмета. Той да направи една комисия и да оцени нашето предложение и представи участника ни за Гинес. И друго да подготви документите за неговото участие в Миланската скала.
- Да, да! Там ще отидем! - почти извика Тоню.- За славата на Долно Милево, живота си ша дадем. - и за уверение на думите му се тупна в гърдите.
- Чакай, чакай аратлик не бързай толкова с живота си. Тя така не става! - спря го с жест Доню. - Най напред да си свършим работата и след това ще мислим кво ша даваме за Милево. Нека да изчакаме нашия представител да спечели славата и тогава-а, може и името си да сменим. Стига с това Долно Милево, ами да ни викат Горно, така, де. Пено, ма! Я се облечи по така-а и вържи едно червено парцалче на петлето против уроки и да тръгваме на делегация при кмета! За съдбата и славата на Долно-Горно Милево .Ходом марш! -изкомандва той. И с тържествена стъпка се отправиха тримата към кметството с петела в ръце.
© Георги Георгиев Всички права запазени