4.09.2018 г., 9:00 ч.

Новата Пепеляшка 

  Поезия
341 2 10

Като тънък филм предпазна кожа,

върху лавата положих грим.

После счупих бързо ножа

и изби крило на херувим.

 

Как му викаха - Михал ли?

Няма да го гоня - идва сам.

С цял куп от пантофки бални

Дявола ще върже в ада, знам.

 

И с камара маратонки

за спринтьорките в живота, с дар

шепа семки и бонбонки

за подливане, вместо вода.

 

Нека злото си клокочи -

ще го удържи перце.

Представете си тогава точно

силата на целите криле.

 

3.09.2018

© Мария Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Е, накълцах си и вярата на фрагменти, дано е станала по-лесно смилаема и да си е струвало жертвата.
  • Просто грешим, когато търсим научна точност в Библията. Това не е дисертация или монография, всичко е символи, и не еднозначни.
  • Благодаря, Влади.
  • А "образ и подобие" се отнася за способността ни да творим, само ние сме надарени с това качество, подобно на Бог. Но сме увредени от греха и целта на Бог е да бъде възстановен Божият образ в нас, както казват светите отци /което не значи да се мислим за Богове, подобно на Луцифер/. И тук няма противоречие. В мярката е разковничето.
  • Това е и отговор на "противоречието" защо в Библията в центъра е Земята и на съмнението дали е вдъхновена от истинския Бог. Ами тя е написана от хора за хора под вдъхновението на Светия Дух, естествено че земята и човекът ще са център. В същата йерархия /на Ареопагит/ Началата /низшите от трети чин/ отговарят за УПРАВЛЕНИЕТО НА ВСЕЛЕНАТА! С това не се занимават висшите. Това е като Зейфорд от "Галактическия стопаджия" - той е най-важното нещо във Вселената, създадена специално за него. Човекът е най-важното в Библията, написана за него и на земята, създадена за него. Към неговото спасение е отправено написаното. Кое да е по-важно? Впрочем, аз мисля, че въпросът на отговора "42" в "Пътеводителя" е "Да бъдеш или не?", това е "Шекспиров двойник" "от противното", така поне на мен ми се струва.
  • Ареопагит, извинявам се за техническата грешка.
  • Това е тема, която ме интересува. Дано не досаждам. Някои виждат противоречие и тук. Как един архангел като св. Михаил, който принадлежи към средното ниво на низшите ангели, е предводител на всички небесни сили? Аз не виждам противоречие. Висшата йерархия /серафими, херувими и престоли/, стоят около Бога, те нямат пряк контакт с хората. Низшите са връзката на човека с Бог. Затова на св. Архангел Михаил е дадена задачата да победи Дявола, защото той действа чрез хората. В стихотворението съм го натоварила с още една функция - на Амур /усмивка/, което не му е пряко задължение, но пък е един от начините да бъде преборено злото.
  • Благодаря, Роби.
  • И въпреки уточненията ти, го харесах, Мария!...
  • Благодаря за "Любими", но стихотворението не е много точно. Първо, съм повишила един архангел /макар и архистратиг/ в херувим, т.е. две нива по-горе /според йерархията на св. Дионисий Аеропагит/, а съм понижила името му - Михаил в бай Михал. Второ, този нахакан оптимизъм не ми е много присъщ, трето, не е написано по начина, по който бих искала. Дано след време не се връщам и към тези стихове сега и не си казвам: Колко по-добре съм пишела тогава. Аз си харесвам "Разговора с поетеса", там съм си аз, макар и да не казвам и дума.
Предложения
: ??:??