14 oct 2023, 18:43

 Милост 

  Prosa » Otros
290 0 0
1 мин за четене

28. Милост

 

Влизам в църквата. Паля свещи за живите и мъртвите с обич. Постоявам за малко пред иконите, но си тръгвам смутено. На едната маса има помен на млада жена. Излизам бързо, да не помислят, че искам да ми дадат и на мен раздавинки.

Лицето от на фотографията е мила, но тъжна красавица. Пред нейния лик има бели цветя. Хората, дошли на помена, са интелигентни. Усещам лека тъга. Дали и на мен някой ден ще дойдат близки приятели да ме споменат? Да хапнат от любимата ми храна?

Сядам на пейката срещу входа на църквата. Обичам да оставам сама с тишината.

Неволно погледът ми се спира на една от жените, които бяха на помена. Излизайки, минава покрай кошчето за боклук и оставя до него плика с раздавинки. Продължава, сякаш това, което прави, е съвсем естествено.

След нея още една жена от присъстващите на помена върши същото. Тя пък пуска кутията с раздавинки в самия кош за боклук.

— Господи! – изплаква душата ми. – Защо?

Ставам и вземам големия плик до кофата. Слънчев лъч се промушва между клоните на големите борове. Сълзите ме задушават и се обръщам към дърветата.

— Благодаря! – сякаш чувам думите на милата непозната жена от фотографията.

Може би е доволна сега. Един човек ще хапне и ще помисли за нея. Една непозната пророни искрена сълза за душата ѝ. Поменът ѝ беше направен нежно. От мен. С надеждата някой ден една непозната да пророни сълза за душата ми.

 

автор - Илияна Каракочева (Ина Крейн)

из книгата "Нежно" - 2023 г.

© Илияна Каракочева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??