Свърших с готвенето за днес. Лаврак на фурна с кестени и аспержи, любимото ястие на любимия ми мъж, предястие от телешки език с гъби, а за десерт – печени круши със синьо сирене и бадеми.
Беше петък и ме очакваше една хубава и спокойна вечер.
Хмммм...да ще си сложа новото дантелено бельо, ходих и на маникюр, ще си пръсна от френския парфюм...хммм...ще се любим страстно...
Отпуснах се във ваната и стисках очи. Двадесетгодишният ни син Радо беше вече студент първи курс в Германия, Лили – на четиринадесет, една фурия в тийнеджърска възраст. Сега е на морски лагер и ние с мъжа ми ще сме сами. Две седмици покой без деца.
Без никакви ангажименти, само аз и той...хммм...добре звучи.
В последно време Павел беше преуморен, избухлив, работеше и през уикенда, оставаше до късно вечер в операционната. Примирих се с професията му, известен хирург, светило в своята област. Ходех около него като негова сянка...светилото и сянката..хахааа...но бяхме едно цяло.
Не бяхме се любили от месец, вечер докато взема душ и той беше задрямал.
Но тази вечер щеше да е специална – вкусна храна, хубаво бяло вино, бяла копринена покривка, искрящи кристални чаши, ароматни свещи, сребърни прибори...
Излязох от ваната, обърсах с ръка запотеното огледало. Насреща ми се виждаше една зеленоока жена с руси коси, спускащи се като водопад по раменете, стройни крака, само малко отпуснати рамене, но трябва да тръгна отново на фитнес. За четирдесет и две годишна изглеждах о кей. Да, повече фитнес, и без туй не работех и имах малко време.
Наливам си чаша сок и все още стоя по халат. Гледам към двора, тревата е окосена, розите ухаят, лятото е в разгара си.
Спомените ми се въртят като лента – две хлапета с Павел в гимназията, първа целувка, първа любов, кандидатстудентски изпити, той – студент, на мен –малко не ми достигна, но пак любов, семейство, Радослав, Лили, шеметно минаващи години, така и не учих нищо. Бях потопена в майчинството, семейството. Павел завърши, стана един от най – известните и добри хирурзи, печелеше добре, не ми позволи да уча и работя. Аз се грижеш за всички, водех децата в училище, на балет, на английски, на плуване, тичах на родителски срещи, разхождах кучето, гледах котето...Бях като струна – винаги налице и оправях всички проблеми – с майстори за къщата, купихме още имоти, занимавах се с наематели, договори, попълвах данъчни декларации, плащах сметки, търках до блясък бани, готвех, чистех, целувах удареното коляно на някое дете, не заспивах когато боледуваха...бях момиче за всичко.
Чух, че колата на Павел спря и затрополиха крачките му по теракота. Той влезе, но очите му бяха мрачни.
Защо ли е ядосан?
- Нина, трябва да поговорим.
- Да не е умрял някой? – опитах се да се пошегувам и да разтопя леда.
- Нина...
Замълча. Очите му шареха разсеяни около мен. Отиде до барчето, отвори го и си наля малко уиски в една чаша.
Чудех се какво става, някакво лошо предчувствие ми се завихри в ума, но чаках да чуя.
- Нина – започна пак той – трябва да ти кажа, че азззз...аззз..
- Изплюй камъчето най – накрая!
- Аз реших да се изнеса оттук. Нещата не вървят. Задушавам се в тази къща...
- Задушаваш се? От кога взе да се задушаваш?
Гледах го втренчена и невярваща на чутото...
- Какво става, Павел?
- За известно време се изнасям.
- Има ли някоя друга? Появила се е някоя жена, нали?
- Не, неее...няма.
Разбрах, че ме лъже, защото очите му гледаха гузно. Клепките му трептяха. Цветът на лицето му се смени. Устните му се изтеглиха в права линия. Намръщен и мрачен.
Павел си тръгна и ме остави. Аз бях полята като със студен душ. Изумена, объркана и невярваща на случващото се.
Изхвърлих храната, само подноса с печените круши и синьото сирене оставих. Налях си чаша вино и се залових за десерта. Ядях от нерви, не усещах вкус, сълзите ми текнаха от ъгъла на очите ми. Вече се тресях от лудост.
Какво ще стане сега? Как ще живея...нищо не умеех да правя като хората, нямах професия, нямах живец за нищо...жалка, смотана домакиня...Господи, как ще живея сама?
Спомних си преди години...беше пил много, скарахме се...думите му жилеха като оси...ти си нула, Нина...без мен ти си кръгла нула...
Взех подноса и го треснах на пода. Кристалът се пръсна на хиляди парчета, както и животът ми...Крушите се смачкаха, а глазурата и синьото сирене се разпиляха настрани.
Не спах. Въртях се, потях се, ритах из завивките. И мислех, мислех за Павел...
Минаха няколко дни. Бях смълчана, смачкана и все още много объркана.
Щеше ми се да поговоря с някого. С кого? Във фейса имам триста приятели, но само за „здравей и здрасти“, за лайкове и усмихнати човечета...никой не ми беше особено близък, за да си излея бесовете...
...................
Минаха няколко месеца. Радо ми звънеше по телефона, аз говорех колкото мога по-весело, за да не го тревожа. Слагах усмивка на лицето си и пред Лили, макар че вечер полудявах и се разтрепервах от неизвестното.
Една вечер минавах покрай китайския и ми хрумна да взема нещо за вечеря. Хлътнах вътре и ги видях. Павел и една сладурана на около двадесет години. Той й подаваше с две клечки хапка месо, а тя сладостно задъвка. Ухили му се с два реда искрящи от белота зъби. Павел я гледаше като прехласен в очите. Тогава ме забеляза. Кимна ми. Усмивката му се скри, извърна глава и зашушука нещо на блондинката. Каза й нещо смешно, щото и двамата се засмяха.
Краката ми се подгънаха, почувствах се неловко, запрепъвах се и изчезнах от ресторанта.
Отчаянието не ме напусна до есента.
Но една сутрин станах ведро от леглото. Бях намислила нещо. Сложих повече червило и тръгнах. Имах вече цел...
Започнах да уча в един институт икономика. Изминаха пет години. Когато Лили стана абитюрентка, тогава и аз се дипломирах. С лекота изкарах учението. Просто нямах какво да правя, освен да уча и да се надграждам като личност. Попивах всичко, бях като бял лист и мастило по него. Интересно ми беше. Започнах работа. Катерех се по стълбицата на успеха...
.................
- Нина, хер Морис Рангер иска да размени няколко думи преди срещата на Борда – изчурулика ми секретарката.
Аз й кимнах. Бях в Борда на директорите на голяма просперираща компания.
Седях в удобното си кресло, гледах зашеметяващ изглед от прозореца си, и все още си мислех за нещата от живота...тогава, когато скучната домакиня трепереше и отговаряше за всички у дома, за „светилото в медицината“ , за сина, дъщерята, кучето и котето...за несигурността ми, че не става нищо от мен...за кръглата нула...
Една усмивка се разля, когато си спомних за злополучните печени круши със синьо сирене, които полетяха на пода...
Браво! / Ако искаш прочети,,Ако ти знаеше...,, от Елчин Сафарли / Силата на човешкият дух и любовта / много добре е написан разказа от теб! Чета и се радвам!
Излязох от ваната, обърсах с ръка запотеното огледало. Насреща ми се виждаше една зеленоока жена с руси коси, спускащи се като водопад по раменете, стройни крака, само малко отпуснати рамене, но трябва да тръгна отново на фитнес. За четирдесет и две годишна изглеждах о кей. Да, повече фитнес, и без туй не работех и имах малко време.
Излязох от ваната. Потърках с ръка запотеното огледало. Срещу мен стоеше една зеленоока жена с руси коси спускащи се,като водопад по раменете. За тези мои четиридесет и две години изглеждах завидно добре...( пишете увлекателно но един колегиален съвет ,избягвайте съкращенията и излишните пояснения.Повече глаголи засилват текста и думите. Те (глаголите са мускулите на една творба била тя стих,проза или свободен текст)
Тюх, да му се не види! Сега тези круши със синьо сирене ще ги сънувам. Обаче в моя живот / по други причини/ имаше едно цяло лято, в което се изхранвах с круши от градината и сирене/ ако имаше/. Много хубав разказ!
Честито за наградата! Много добре би било, ако започнете да публикувате текстовете си на читав Word и да преглеждате до последно всяка една дума за граматически грешки! Добронамерена съм! Другото снижава нивото на самото състезание...
Странен е животът- ти му правиш круши със сирене, а на него екзотиката му в "зашеметяващ изглед".. е, някои нули сложени след много нули също могат да направят сериозно впечатление .. Глас и успех!
Когато зададох темата и мнооого дълго нямаше кандидати да пишат по нея, ми стана мъчно. Или не я разбират, или не им харесва, си казах. Като прочетох разказа ти, Танче, съвсем точно си уловила смисъла, който заложих! И разказано, така както се пие бира- на един дъх, без да се диша...Само веднъж съм казала подобно сравнение/ не помня вече къде/, но страхотно разказваш!Адмирации с ръкопляскане! Дали защото има нещо познато, затова толкова ме докосна историята...Гласувам.
Както винаги историята е поучителна и в нея мисля,че всеки може да преоткрие доста преживяни моменти!Продължавай да твориш все така!
Чакам 3-та част на другия ти разказ !
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.