30.07.2024 г., 23:42 ч.

Шаман Максим Случай 2 Хранител на гората 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
159 0 0

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

43 мин за четене

Разказът е преведен от автора.

 

ДЕЛО НОМЕР 2: ПАЗИТЕЛЯТ НА ГОРАТА

ГЛАВА 1

 

Някъде в Северен Урал, група туристи, дошли да изследват традициите и обичаите на малките народи, тичаха през гората от нещо неизвестно и страшно.

— Вика! — извика момче, което се свлече в дол.

Момиче с черни като нощта коси се обърна на зова на младия човек.

— Паша, Паша! — изкрещя тя.

Тя се затича след него, като вярно куче. Веднага щом достигна момчето, той се вкопчи в нея, сякаш беше последната му надежда за живот.

— Къде е Галя, къде е Виктор, къде са всички?! — почти прошепна младият човек, треперещ от страх.

— Не знам… — Виктория преглътна, сдържайки сълзите си.

Тя наистина не знаеше какво се е случило. Когато съществото ги нападна, всички се разбягаха в различни посоки, както в типичните ужаси.

Те продължиха да тичат, а зад тях, като при земетресение, дърветата падаха.

— Виждаш ли ловната хижа! — извика момичето с надежда. — Бягаме!

Адреналинът се разля по тялото. Приятелите тичаха сякаш на маратон, а главната награда беше животът им.

Когато достигнаха, чуха зверски рев, от който кожата им настръхна.

— По дяволите, заключено е! — отчаяно, Виктория яростно дърпаше дръжката.

— Не блъскайте толкова по вратата, сега ще отворя! — чу се старчески глас от вътрешността, и след минута ги пусна вътре мъж, на вид около петдесетгодишен.

Приятелите влетяха в къщата като опарени, а след тях вратата затвори същият мъж.

— Вие идиоти ли сте? — започна той от прага. — Навлякохте си голяма беда, ако сте направили нещо на пазителя на гората!

Приятелите застинаха на място.

— Почакайте, кого? — попита Павел, все още не оправил се от преживения шок.

— Ти глупав ли си или какво? Пазителя на гората! — мъжът гледаше момчето така, сякаш искаше да го прати в лудницата. — Седнете тук, а аз ще звънна на хората, които знаят как да ви помогнат.

С тези думи мъжът отиде в друга стая, явно ругаейки на местния език.

Докато той набираше номер на телефон, който изглеждаше, че е видял още времената на Хрушчов, приятелите се огледаха. Обикновена дървена изба с класическа руска печка, върху която дремеше раиран котарак. Или не, не беше котка… това беше рис. Момчето и момичето замръзнаха, сякаш се надяваха да се слеят с интериора. Но дивото животно ги погледна, прозя се и с целия си вид показа, че гостите не го интересуват. Те се отпуснаха и продължиха да оглеждат къщата. От тавана висяха билки, топлият въздух от печката и ароматът на растенията се смесваха в една идилия. Приятелите несигурно седнаха на дървената маса и тогава чуха от съседната стая извинения и ругатни от телефонната слушалка.

— Максим, разбери, аз самият не съм доволен, но трябва да помогнем... Да, разбирам, че са пълни идиоти, но моля те, ела, случаят е сериозен. Не само за тези кретени, а и за цялата гора. Разбрах, ще сте тук след ден? Отлично!

— Само ги предупреди, че без теб да не излизат от къщата! И довечера ги заведи до твоя олтар, разбираш ли? — чу се дрезгав глас.

— Ще направя всичко, — каза мъжът и затвори телефона.

След това се насочи към стаята с нежеланите си нощни гости.

— Какво грубо, не се представих, казвам се Трофим!

— Много ми е приятно, Трофим, а кажете, кой беше този човек, с когото разговаряхте? — попита Виктория.

Видно беше, че вече се беше успокоила.

— Това е този, който ще спаси задниците ви от това, което сте призовали.

Те замълчаха за няколко минути, след което Трофим предложи да поспят. Мястото беше малко, затова той изгони риса от печката и им постла там.

— Но първо, нека отидем на едно място.

С тези думи те се събраха и тръгнаха към олтара, за който им говореше неизвестният мъж.

По същото време в малък провинциален руски град в една от къщите се чуваха толкова ругатни, че изглеждаше сякаш дори стените на сградата се свиват.

Максим Аркадиевич със своята пламност се опитваше да обясни на вселената, че хората, меко казано, не са особено умни. В същото време неговият приятел демонът Фенрир му наливаше настойка от билки, добавяйки още коняк, в случай че настойката не помогне. След благословените ругатни на Максим, Фенрир му подаде чаша. Момчето се успокои малко и седна на дивана.

— Е, кажи ми, защо толкова идиоти падат на нашите глави? — попита Макс, отпивайки от чашата.

— Такава е съдбата ни, приятелю. Трябва да помагаме на хората. Хайде, събирай се, ни чака прекрасният Урал и нови неизвестни изпитания!

 

ГЛАВА 2

Фенрир дълго уговаряше Максима да тръгнат, и накрая шаманът се предаде. Те напълниха микробуса си с повече вещи и реликви за борба и усмирение на съществото и се отправиха към древния Урал. Но само при условие, че Максим ще бъде на пътническата седалка, а Фенрир ще кара. Демонът, скърцайки със зъби, се съгласи.

— И да е с вятъра, — нарочно закачи демона шаманът.

Пътуваха дълго. Максим беше потънал в мислите си. Той не искаше да тръгва не само заради "пълните идиоти", както ги наричаше, но и по една по-дълбока причина.

Голяма част от детството си прекара тук с вечно пияния си баща, който постоянно го биеше. Понякога дори до полусмърт. Именно тук го предаде майка му, без да му остави дори прощално писмо. И всичко това заради някакъв мъж... Тук се случи и повратният момент в живота на шамана. От жизнерадостно дете той се превърна в мрачен младеж, който започна да мрази всички хора. На 16 години косата му побеля от постоянния стрес, а очите му станаха по-сини от небето. Това беше неговата съкровена тайна, за която знаеше само Фенрир. Демонът го наблюдаваше с безпокойство, докато Максим си наливаше Hennessy, но не му пречеше. Знаеше, че е безполезно да се опитва да го отвлече от "този важен процес", както самият шаман обичаше да го нарича. За Фенрир това беше просто обикновено напиване.

— Още дълго ли? — попита шаманът. Видя се, че алкохолът вече е завладял съзнанието му.

— Не, приятелю, но можеш да поспиш, — отвърна демонът.

— Добре, събуди ме тогава!

Максим Аркадиевич още малко наблюдаваше минаващите гори, реки и скали през прозореца и задряма.

В съня си той попадна в своето минало…

— Къде съм? — изумен попита шаманът.

Огледа се. Мрачно помещение с единствена лампичка и черна плесен по стените.

— Не, не, не! — Максим хвана главата си. — Само не отново.

Тежки стъпки като нож по сърцето разрязаха тишината. Видя в далечния ъгъл момче. Косата му вече наполовина беше побеляла. Момчето пребледня, когато чу тежките стъпки.

— Татко, моля те, не... — замоли се малкият Максимка.

— Кученце, ти си виновен за всичко! — Гласът беше не само ужасяващ за Максим, но и болезнено познат и близък. Този контраст го разяждаше отвътре.

— Татко, моля те, само не отново, — на момчето му се стичаха сълзи.

— Ти ли ще ми кажеш, копеле такова? Изрод, именно заради теб си отиде майка ти!

Звукът от камшик разряза въздуха и се чу удар по гърба на нещастното момче.

— Татко, татко, моля те, не, боли! — момчето вече не знаеше как да успокои разгневения си баща.

— Изрод, копеле, малък урод, всичко е заради теб, всичко! — Всяка дума на мъжа беше придружена с удар.

Но тогава се случи нещо неочаквано. Малкият Максимка извика:

— Мразя те! Мръсник такъв!

Баща му явно не очакваше това. Гледаше онова, което сам беше създал, онова, което години наред трупаше обиди.

От ръцете на момчето избухна пламък, толкова ярък, че освети цялото помещение. Пламъкът се превърна в огромно същество с горящи очи. То отдели Максима от баща му.

Нещастният баща не знаеше какво да прави. Мънкаше нещо неразбираемо и въртеше очи. Малкият Максим обаче рязко се приближи до него и с сила, нехарактерна за деветгодишно дете, го хвана за гърлото.

— Имаш предвид, мръсник, ако още веднъж ме докоснеш, ще те смажа на прах. Разбра ли?

— Моля за ми-лост... — баща му се опитваше да измънка думи за милост, но малкото момче само се усмихна.

— Милост? За теб? Ха! Знай, мръсник, че няма да те убия само защото още ми трябваш. Когато вече не ми трябваш, ще се отърва от теб сам.

С тези думи момчето пусна гърлото на баща си и тръгна по стълбите нагоре.

— А ти! — обърна се към огненото чудовище. — Не го пускай да излезе. Нека също усети прелестите на битието в това интересно и малко мрачно място.

Съществото кимна покорно. Мъжът само плачеше.

— Макс, Макс... — чу се в далечината глас към вече порасналия Максим. — Максим, да ставаш, пристигнахме, напълно си се пропил, пияницо!

Фенрир стоеше над него със своята коронна усмивка.

— Защо ме тресеш така, рогата свиня? — попита Макс, бавно връщайки се към реалността. Усмихна се.

— Изглеждаш като изтормозен котарак след кастрация, — засмя се демонът.

— Да вървиш по дяволите, хитър дяволе!

Микробусът се изпълни със смеха на двамата герои.

— Какво сънува? — попита демонът, сменяйки темата. — Въртеше се и крещеше.

— Ще ти разкажа по-късно.

— Добре. А сега да тръгваме, пристигнахме директно до хижата.

— Само да пийна едно, — Максим погледна жално към спътника си.

— Пак ли? Искаш ли бяла мечка да ти дойде на гости? — закачи го демонът.

— Това, другарю, не е твое демонско дело! Разбра ли, плешив вълк! По-добре бъди приятел и донеси нещо по-силно.

Фенрир, смеейки се, извади арменски бренд и наля в ниска чаша.

— Пий, и тръгваме! — каза демонът. — Имаме още много работа.

— Знам, знам, — Макс изпразни чашата на един дъх.

— Готов ли си?

— Да.

— Тогава да тръгваме.

Те излязоха от микробуса и се огледаха. Да, Урал е наистина прекрасен. Там в далечината пробягаха лосове, а някъде бухал се обади. В реката имаше толкова много риба, а водата беше по-чиста от всички плажни води в света. А въздухът... Ммм… Всеки аромат се усещаше и отпускаше.

Те тръгнаха по пътеката. Пътят не беше много дълъг и за половин час, разговаряйки, го изминаха. Стигнаха до стара ловна хижа и почукаха.

— Кой?

— Демонът и шаманът в палто! Като Чип и Дейл дойдохме да спасим вашите задници от праведния гняв.

— Ооо, това сте вие, — чу се скърцане и в

ратата се отвори. — Най-накрая. Как пътувахте? — попита техният стар приятел Трофим.

— Добре, отче, ще ни пуснеш ли?

— Да, разбира се, влизайте.

Те влязоха в хижата, където ги чакаха още трима души: едно момче, едно момиче и една жена с различни очи.

— Отдавна не сме се виждали, Максик, как се живее в големия град?

 

ГЛАВА 3

Когато Максим видя лицето на момичето, седнало срещу входа, сърцето му падна в петите. Това не беше просто удар в корема, това беше крошен удар. Той я познаваше, и тя го познаваше. Единствената му утеха.

— Яра! — Максим светна в очите.

— А кой друг? Не, блядь, Дядо Коледа! — Яра, жена със зелени очи, се втренчи в Максима като котка в сметана. Тя също беше знаеща. Причем много повече от ухажора си.

— А ето ги нашите умници! — Максим премести стол към дървената маса и седна срещу горе-парочката.

— Трофим, може ли да запаля? — попита Фенрир.

— Обидно! Разбира се, и аз за компания! — Трофим взе пакет беломор, а Фенрир извади вече обичайната си лула с два рога отстрани.

— И така, разказвайте, — спокойно, което е необичайно за Максима, каза той, запалвайки цигара от портсигара.

— Е, всичко започна с това, че ние четиримата...

— Чакайте, четиримата? — прекъсна Максим.

— Имаше още двама, Виктор и Галя.

— Продължете, — меко каза Яра.

— Е, момчетата решиха да отидат на лов.

— Мамка му... — Максим завъртя очи.

— Какво има? — за първи път по време на дългия разговор се намеси Павел.

Максим вече разбираше всичко. През годините си на работа като ловец на демони, той беше виждал множество същества, както и много умни хора, които ги призовават. И нямаше значение на коя глава — горната или долната. Той разбираше всичко. Включително и кой ги преследва.

— Яра, може ли за минутка? — попита Максим.

— Да, разбира се.

— А вие, гълъбчета, седете тук и не мърдайте, — заплаши шаманът.

Сладката двойка потрепери.

Максим и Яра излязоха навън и запалиха.

— Знаеш ли какво е това същество, нали? — попита с насмешка Яра, вече знаейки отговора.

— Разбира се. Леши. И как по дяволите тези глупаци успяха?

Максим знаеше, че лешият е много силно същество. Повелител и пазител на гората. Може да приема различни форми.

— Добре, нека си починем, и утре ще започнем.

Те се върнаха в къщата. Фенрир забавляваше Павел и Вика с истории от живота. Максим се усмихна за първи път от дълго време. Той знаеше, че приятелят му, макар и глуповат, може да разреди обстановката.

— И така, мои добри, ето моят план. — Всички обърнаха внимание на Макс. — Сега всички лягаме да спим, а утре ще започнем ритуала. И всички въпроси трябва да се задават утре. Сега ще изпращам всеки, който зададе въпрос, на пешеходно еротично пътешествие. Ясно ли е?

Всички кимнаха с глава.

— Прекрасно. Тогава ви пожелавам неспокойна нощ, — каза Максим със свойствената си язвителност.

Сънят на Макс беше както винаги неспокоен. Разбира се, смесването на коняк с уиски — това не всеки може да го направи. Той отново сънува далечното минало. В него баща му вече отдавна не можеше да прави нищо сам, а Максим вече беше поел по пътя, който му беше предопределен от съдбата.

— Маакс! — викна с надривен глас баща му от стаята.

Максим се усмихна накриво. Той знаеше, че баща му го е страх.

— Какво искаш? — отвърна на родителя си със същия тон.

— Донеси ми спиртно!

Максим започна да се ядосва.

— А може ли да попитам? Защо по дяволите?

Кокалчетата на пръстите му побеляха, а лицето му започна да играе с жилки.

Баща му, вече остарял и изтощен, излезе и злобно се втренчи в сина си.

— Леночка иска, копеле, или ти е трудно? Само се опитай да използваш сатанинските си номера! Ще те убия!

Максим просто мина покрай баща си, произнасяйки заклинание. Баща му захриптя и падна на пода. Момчето се наведе над злощастния си родител и попита:

— Съжалявам, какво каза?

Той харесваше целия процес. Неговото отмъщение не беше приключило, о, не. Не днес, не сега.

— Максик…

Макс се обърна. Там стоеше малката му сестра с плюшено мече в ръцете.

— Нищо, мъничка, — каза Максим с най-нежния си глас. — Ние с татко само си говорим като мъже.

— Обещаваш ли? — сестра му погледна на големия си брат с надежда.

— Обещавам, мила.

Максим изчака, докато вратата на стаята на сестра му се затвори, и се наведе към баща си.

— Чуваш ли, мръснико, мен не ме пощади, поне за нея помисли, или водката ти е изпила всички мозъци?

Баща му само хриптеше неразбираемо.

Максим го остави на пода. Събра си нещата, целуна сестра си за сбогом и замина далеч.

Внезапно Макс се събуди. Къщата се тресеше. Павел и Вика крещяха по-зле от сирени. Фенрир погледна към Максима готов. Макс само кимна. Отвън се чу глас. Гръмогласен, сякаш мълния удари дърво.

— Знам кои сте. Предайте ми тези смъртни.

— Да се договорим, — извика Максим.

— И какво можеш да ми предложиш, шаман?

— Знам, че обичате да играете на загадки. Нека играем един на един.

За минута навън цареше тишина, а после огромна ръка се вряза през прозореца и изкара Максима като кукла.

— Съгласен съм, — каза лешият и вдъхна в Максима черен дим. Той загуби съзнание.

Максим се събуди в пълна тъмнина. Глас го повика.

— И така, готов ли си да играем?

Максим знаеше, че игрите на лешите са много изобретателни. Те обичат да изпитват хората на издръжливост.

— Готов съм.

— Отлично.

Изведнъж тялото на Максима започна да се смалява и се появи спомен. Той отново беше в мазето. Баща му отново го биеше и той призоваваше огнено чудовище.

— Помилуй... — молеше отново баща му.

Максим искаше да каже същото, което каза тогава, но се спря. Тук има уловка.

— Прощавам те, — каза Максим.

Споменът се разсея и се появи друг. В него дойде сестра му, която вече отдавна беше приела живота и беше станала куртизанка.

— Моля те, помогни... — сестра му го погледна с надежда.

Максим искаше веднага да даде пари, но пак се спря. Отново игра с уловка.

— Не, — отговори Максим и затвори вратата.

И този спомен се разсея. 

Сега пред него стоеше лешият в пълен ръст. Той попита:

— И какво разбра от всичко това?

Максим беше готов за този отговор много години.

— Че всеки избира своя път. Може да простиш и да забравиш, а може да таиш обида и да просиш.

Лешият кимна с глава.

— Ти си по-умен от много други. Ти спечели. Какво искаш за награда?

— Пусни всички хора, които попаднаха при теб наскоро, — отговори Максим.

Лешият кимна и каза:

— Има едно условие.

— Слушам.

Всички в къщата бяха на игли. Внезапно се чу тропане. Всички подскочиха.

— Отваряйте, дечица, дойде Дядо Мраз, донесе малко лайна в джобчето, — чу се гласът на Максим.

 

ГЛАВА 4. ЕПИЛОГ

— Как успя да го убедиш да ги пусне всички? — попита Яра.

— Много просто. Лешият беше бесен, че започнаха да стрелят по животните. В замяна поиска заплащане.

— Какво? — попита Фенрир.

— Това вече не е наша работа, — отвърна с усмивка Максим. — Взе ли парите от тях?

— Да, 30 000, както се уговорихме.

— Отлично. Слушай, Яра, — Максим се обърна към вещицата. — Може ли да дойдеш с нас за седмица-две?

— Добра идея, — кимна Яра.

Всички се качиха в микробуса и тръгнаха на път. Когато се приближиха към града, всички бяха уморени, знаейки, че ги чакат още много приключения.

Когато се качваха към апартамента, ушите им бяха поразени от до болка познатия звук на перфоратор.

— Ела, Ярочка. Ще ти покажа екзекуцията на идиота-съсед, — с зловеща усмивка каза Максим.

 

ОРИГИНАЛ

 ДЕЛО НОМЕР 2: ХРАНИТЕЛЬ ЛЕСА

ГЛАВА 1

Где-то на Северном Урале, группа туристов, приехавшая изучать традиции и обычаи малых народов, бежала по лесу от чего-то неизвестного и страшного.

— Вика! — вскрикнул парень, скатившийся в овраг.

Девушка с чёрными как ночь волосами обернулась на зов молодого человека.

— Паша, Паша! — закричала она.


 

Она побежала вслед за ним, как верная собака. Как только она добежала до парня, тот вцепился в неё словно за последнюю надежду на жизнь.


 

— Где Галя, где Виктор, где все?! — почти шёпотом спросил молодой человек, дрожащий от страха.


 

— Не знаю... — Виктория сглотнула, сдерживая слёзы.


 

Она действительно не знала, что произошло. Когда на них напала та тварь, все разбежались в разные стороны, как в типичных ужастиках.


 

Они побежали дальше, а позади, словно от землетрясения, падали деревья.


 

— Вон, видишь, охотничий дом! — крикнула девушка с надеждой. — Бежим!


 

Адреналин разлился по телу. Друзья бежали так, словно на марафоне, и главная награда — жизнь.


 

Когда они добежали, то услышали звериный рёв, от которого по коже побежали мурашки.


 

— Чёрт, заперто! — отчаившись, Виктория яростно дёргала ручку.


 

— Да не бейте вы так по двери, сейчас открою! — из заимки послышался старческий голос, и через минуту их впустил мужичок на вид лет пятидесяти.


 

Друзья влетели в дом как ошпаренные, а за ними закрыл дверь тот самый мужчина.


 

— Вы идиоты? — начал он с порога. — Вы навлекли на себя большую беду, если сделали что-то хранителю леса!


 

Друзья встали как вкопанные.


 

— Подождите, кого? — спросил Павел, ещё не оправившись от пережитого шока.


 

— Ты дурак или как? Хранителя леса! — мужчина смотрел на парня так, словно хотел отправить его в дурдом. — Сидите тут, а я пока позвоню ребятам, которые знают, как вам помочь.


 

С этими словами мужчина пошёл в другую комнату, судя по всему, матерясь на местном языке.


 

Пока он набирал номер на телефоне, вид которого говорил, что он видел ещё времена Хрущёва, друзья огляделись. Обычная деревянная изба с классической русской печью, на которой дремал полосатый кот. Хотя нет, не кот… это рысь. Парень с девушкой остолбенели, словно надеясь слиться с интерьером. Но дикое животное посмотрело на них, зевнуло и всем видом показало, что гости для него до одного места. Они расслабились и продолжили осматривать дом. С потолка свисали травы, тёплый воздух из печи и аромат растений смешались в одну идиллию. Друзья неуверенно сели за деревянный стол и тут услышали из соседней комнаты оправдания и отборный мат из телефонной трубки.


 

— Максим, пойми, я сам не в восторге, но помочь надо... Да я всё понимаю, что они конченные идиоты, но прошу, приезжай, дело серьёзное. Причём не только для этих кретинов, а для всего леса. Понял, будете через сутки? Отлично!


 

— Только предупреди их, чтобы без тебя из дома не выходили! И сегодня же отведи их к своему алтарю, понял? — послышался хриплый голос.


 

— Да всё сделаем, — сказал мужчина и повесил трубку.


 

После чего направился в комнату к своим незваным ночным гостям.


 

— Как неучтиво, я не представился, меня Трофим зовут!


 

— Очень приятно, Трофим, а скажите, кто этот человек, с которым вы разговаривали? — спросила Виктория.


 

Было видно, что она уже успокоилась.


 

— А это тот, кто будет спасать ваши задницы от того, кого вы призвали.


 

Они помолчали минут пять, после чего Трофим предложил всем поспать. Места было немного, поэтому он согнал рысь с печи и постелил им там.


 

— Но сперва, пойдёмте к одному месту.


 

С этими словами они собрались и пошли в сторону того самого алтаря, о котором говорил для них неизвестный мужчина.


 

В то же время в маленьком провинциальном русском городке в одном из домов слышалось столько мата, что, казалось, даже у здания уши вяли.


 

Максим Аркадьевич со свойственной ему пылкостью пытался донести до вселенной, что люди, мягко говоря, не особо умные. В это же время его друг демон Фенрир наливал ему настойку из трав, добавив ещё коньяка, мало ли, вдруг настойка не поможет. После блаженного мата Максима, Фенрир подал ему стакан. Парень чуть-чуть успокоился и сел на диван.


 

— Ну вот скажи, почему столько идиотов падает на наши головы? — спросил Макс, отпивая из кружки.


 

— Такова наша судьба, мой друг. Мы обязаны помогать людям. Давай собирайся, нас ждёт прекрасный Урал и новые неизвестные испытания!


 

ГЛАВА 2


 

Фенрир долго уговаривал Максима поехать, и в конце концов шаман сдался. Они набили побольше вещей и реликвий для борьбы и усмирения существа и отправились на своём микроавтобусе в сторону древнего Урала. Но только с тем условием, что Максим будет на пассажирском сиденье, а Фенрир будет вести. Демон, скрипя зубами, согласился.


 

— И чтоб с ветерком, — нарочито подколол демона шаман.


 

Ехали они долго. Максим был в своих мыслях. Он не хотел ехать не только по причине «конченных дебилов», как он их назвал, но и по своей более глубокой причине.


 

Большую часть детства он прожил здесь с вечно пьяным отцом, который постоянно избивал его. Бывало даже до полусмерти. Именно здесь его предала мать, не написав ему даже прощального письма. И всё из-за какого-то мужика... Именно здесь и случился переломный момент в жизни шамана. Из жизнерадостного ребёнка он превратился во мрачного парня, который стал ненавидеть всех людей. В 16 лет его волосы от постоянного стресса побелели, а глаза стали синее неба. Это была его сокровенная тайна, о которой знал только Фенрир. Демон с беспокойством смотрел на Максима, пока тот наливал себе коньяк Hennessy, но не мешал ему. Он знал, что Максима Аркадьевича бесполезно отвлекать от «сие важного процесса», как любил называть это сам шаман. Хотя для Фенрира это был банальный запой.


 

— Долго ещё? — спросил шаман. Было видно, что хмель уже овладел его разумом.


 

— Да нет, друг, но ты можешь поспать, — ответил демон.


 

— Хорошо, разбуди меня тогда!


 

Максим Аркадьевич ещё немного понаблюдал за проходящими за окном лесами, реками и скалами и впал в дрему.


 

Во сне он попал в своё прошлое…


 

— Где я? — изумлённо спросил шаман.


 

Он огляделся. Мрачное помещение с единственной лампочкой и с чёрной плесенью по стенам.


 

— Нет, нет, нет! — Максим схватился за голову. — Только не снова.


 

Тяжёлые шаги словно нож по сердцу разрезали тишину. Он увидел в дальнем углу мальчишку. У него уже наполовину были седые волосы. Мальчик побледнел, когда услышал тяжёлые шаги.


 

— Папа, прошу, не надо... — взмолился маленький Максимка.


 

— Щенок, это ты во всём виноват! — Голос был не просто жутким для Максима, но и до боли родным и знакомым. И этот контраст съедал его изнутри.


 

— Папа, прошу, пожалуйста, только не снова, — у мальчика градом полились слёзы.


 

— Ты мне ещё указывать будешь, сукин сын? Ублюдок, именно из-за тебя ушла мать!


 

Хлёсткий звук разрезал воздух, и послышался удар по спине несчастного мальчишки.


 

— Папа, папочка, прошу, не надо, больно! — мальчик уже не знал, как успокоить разъярённого отца.


 

— Сучёнок, выблядок, мелкий уродец, всё из-за тебя, всё! — Каждое слово мужчина сопровождал ударом.


 

Но тут случился поворот. Маленький Максимка вскрикнул:


 

— Ненавижу! Сука ты!


 

Отец явно не ожидал такого, он смотрел на того, кого сам породил, на того, кто долгие годы копил обиды.


 

Из рук мальчишки вырвалось пламя, да такое, что осветило всё помещение. Пламя превратилось в фигуру — огромное существо с горящими глазами. Оно отделило Максима от отца.


 

Горе-папаша же не знал, что делать. Он хрипел что-то невнятное и вертел своими тупыми глазёнками. Маленький Максим же резко подошёл к нему и с силой, уж точно не девятилетнего ребёнка, схватил мужчину за горло.


 

— Имей в виду, мразь, ещё раз ко мне прикоснёшься, и тогда я тебя в порошок сотру. Понял?


 

— Поща-а-ад... — отец пытался прохрипеть слова о пощаде, но маленький мальчик лишь усмехнулся.


 

— Пощадить? Тебя? Ха! Имей в виду, сволочь, что я тебя не убью лишь по той причине, что ты мне ещё нужен. Когда будешь не нужен, я от тебя сам избавлюсь.


 

С этими словами мальчик отпустил горло своего родителя и пошёл по ступенькам наверх.


 

— А ты! — он повернулся к огненной твари. — Не давай ему выйти. Пусть тоже познает прелести бытия в столь интересном и немного мрачноватом месте.


 

Тварь покорно кивнула. Мужчина же только плакал.


 

— Макс, Макс... — послышалось уже взрослому Максиму издалека. — Максим, бля! Вставай, приехали, совсем уже мозг пропил, алкаш!


 

Фенрир стоял над ним со своей коронной улыбкой.


 

— Ты чего так трясёшь-то меня, сволочь ты рогатая? — спросил Макс, медленно возвращаясь в реальность. Он выдавил улыбку.


 

— Выглядишь как потрёпанный кот после кастрации, — хихикнул демон.


 

— Да пошёл ты, хитрый чёрт!


 

По микроавтобусу раскатился смех двух наших героев.


 

— Что тебе приснилось-то? — спросил демон, сменив тему. — Ты ворочался и кричал.


 

— Потом расскажу.


 

— Хорошо. А сейчас пошли, мы приехали прямо к хижине.


 

— Дай только опрокину стопочку, — Максим жалобно посмотрел на своего спутника.


 

— Опять что ли? Хочешь, чтобы к тебе, батенька, белочка пришла? — подколол демон шамана.


 

— А это, товарищ, не ваше демонское дело! Понял, волк плешивый! Лучше будь другом, достань там чего покрепче.


 

Фенрир, посмеиваясь, достал армянского бренди и налил в низкую чашку.


 

— Пей, и пошли! — сказал демон. — У нас ещё много работы.


 

— Да знаю, знаю, — Макс залпом всё выпил.


 

— Готов?


 

— Да.


 

— Тогда выходим.


 

Они вышли из микроавтобуса и огляделись. Да, Урал по-настоящему прекрасен. Вон там пробежали лоси, а где-то заухал филин. А в речке было столько рыбы, и сама по себе вода была чище всех пляжных вод в мире. А воздух... Ммм… Каждый запах чувствовался и расслаблял.


 

Они направились по тропинке. Путь был не особо долгим, и за разговорами они прошли его за полчаса. Подошли к старой охотничьей хижине и постучались.


 

— Кто?


 

— Демон и шаман в пальто! Как Чип и Дейл пришли спасать ваши задницы от праведного гнева.


 

— Ооо, это вы, — послышался скрежет, и дверь отворилась. — Ну наконец-то. Как добрались? — спросил их давний друг Трофим.


 

— Да хорошо, отец, впустишь?


 

— Да, конечно, заходите.


 

Они прошли в хижину, где их ждали ещё три человека: один парень, девушка и женщина с разными глазами.


 

— Давно не виделись, Максик, как живётся в большом городе?


 

ГЛАВА 3

Когда Максим увидел лицо девушки, сидящей напротив входа, сердце его ушло в пятки. Это был не просто удар под дых, это был оперкот в живот. Он знал её, и она знала его. Единственная его отдушина.

— Яра! — Максим посветлел на глазах.

— А кто ещё? Нет, блядь, Дед Мороз! — Яра, женщина с зелёными глазами, уставилась на Максима, как кошка на сметану. Она тоже была знающей. Причём намного больше, чем её ухажёр.

— А вот и наши умники! — Максим пододвинул стул к бревенчатому столу и сел напротив горе-парочки.

— Трофим, можно закурить? — поинтересовался Фенрир.

— Обижаешь! Конечно, и я за компанию! — Трофим взял пачку беломора, а Фенрир достал уже привычную трубку с двумя рогами по бокам.

— Итак, говорите, — спокойно, что удивительно для Максима, произнёс тот, закуривая сигарету из портсигара.

— Ну… Всё началось с того, что мы вчетвером…

— Так стоп, вчетвером? — перебил Максим.

— Были ещё двое, Виктор и Галя.

— Продолжайте, — мягким голосом сказала Яра.

— Ну, парни решили поохотиться.

— Твою мать... — Максим закатил глаза.

— Что такое? — впервые за долгий разговор вклинился Павел.

Максим уже всё понял. За долгие годы работы демоноборца он перевидал множество существ, а также очень умных людей, которые этих существ призывают к себе на голову. И неважно, на какую — ту, что сверху, или нижнюю. Он понял всё. И в том числе, кто за ними охотится.

— Яра, можно тебя на минутку? — спросил Максим.

— Да, конечно.

— А вы, голубки, сидите здесь и не рыпайтесь, — с угрозой в голосе проговорил шаман.

Сладкая парочка поёжилась.

Максим и Яра вышли на улицу и закурили.

— Ты же знаешь, что это за тварь, верно? — спросила с насмешкой Яра, уже зная ответ.

— Разумеется. Леший. И как только сука этим конченным это удалось?

Максим понимал, что леший — это очень сильное существо. Повелитель и хранитель леса. Он может принимать абсолютно различные облики.

— Ладно, давай отдохнём, и завтра приступим.

Они вернулись в дом. Фенрир развлекал Павла и Вику историями из жизни. Максим впервые за долгое время улыбнулся. Он знал, что его друг, хоть и глуповат, но разрядить обстановку может.

— Так, мои хорошие, вот мой план. — Все обратили внимание на Макса. — Сейчас все ложимся спать, а завтра начнём ритуал. И все вопросы должны задаваться завтра. Сейчас я буду на каждый вопрос вас посылать на пешее эротическое. Всем понятно?

Все кивнули головой.

— Прекрасно. Тогда желаю всем неспокойной ночи, — со свойственной язвительностью сказал Максим.

Сон у Максима был как всегда неспокойный. Конечно, смешивать коньяк с виски — это не каждый сможет. Ему снилось опять далекое прошлое. В нём отец уже давно не мог ничего делать сам, а Максим уже вступил на путь, который был ему уготован судьбой.

— Маакс! — надрывистым голосом крикнул отец из комнаты.

Максим криво улыбнулся. Он знал, что отец его боится.

— Чего тебе? — с тем же тоном ответил он родителю.

— Сгоняй за спиртным!

Максиму начала накрывать ярость.

— А разреши мне поинтересоваться? С какого перепуга?

Его костяшки на пальцах побелели, а лицо начало играть жилками.

Отец, уже постаревший и измотанный, вышел и злобно покосился на отпрыска.

— Леночка просит, сучонок, или тебе сложно? Только попробуй использовать свою сатанинскую херню! Урою!

Максим лишь прошёл мимо отца, параллельно произнося заклинание. Отец захрипел и упал на пол. Парень присел над горе-родичем и спросил:

— Прости, что ты сказал?

Ему нравился весь процесс. Его месть не закончена, о нет. Не сегодня, не сейчас.

— Максик…

Макс обернулся. Там стояла его маленькая сводная сестра с плюшевым мишкой в руках.

— Ничего, маленькая, — произнёс самым нежным голосом Максим. — У нас с папой ничего такого. Просто говорим как мужчины.

— Обещаешь? — сестра посмотрела на старшего брата с надеждой.

— Обещаю, милая.

Максим дождался, пока дверь в комнату сестры закроется, и наклонился к отцу.

— Слышь, сука, меня не пожалел, хоть о ней подумай, или уже водяра все мозги пропила?

Отец лишь невнятно захрипел.

Максим так и оставил его на полу. Лишь собрал вещи, поцеловал сестру на прощание и ушёл в даль.

Внезапно Макс проснулся. Дом весь трясся. Павел и Вика орали хуже сирен. Фенрир с готовностью посмотрел на Максима. Макс лишь кивнул. С улицы послышался голос. Громогласный, как будто в дерево врезалась молния.

— Я знаю, кто вы. Отдайте мне этих смертных.

— Давай договоримся, — крикнул Максим.

— И что ты мне можешь предложить, шаман?

— Я знаю, вы любите играть в загадки. Давай сыграем один на один.

С минуту на улице стояла тишина, а потом в окно врезалась громадная рука и вытащила Макса как куклу.

— Я согласен, — сказал леший и вдохнул в Максима чёрный дым. Он отключился.

Очнулся Максим в полной темноте. Его окликнул голос.

— Итак, готов играть?

Максим знал, что игры леших очень изощрённые. Они любят испытать людей на прочность.

— Готов.

— Отлично.

Вдруг тело Максима начало уменьшаться, и появилось воспоминание. Он опять в подвале. Опять его бьёт отец, и он вызывает огненное чудовище.

— Пощади... — умолял опять отец.

Максим тут было хотел сказать то, что сказал тогда, но осекся. Тут есть подвох.

— Я прощаю тебя, — сказал Максим.

Воспоминание развеялось, и появилось другое. В нём к нему приходит сестра, которая уже давно смирилась с жизнью и стала куртизанкой.

— Пожалуйста, помоги... — сестра смотрела на него с надеждой.

Максим хотел тут же дать деньги, но тут же осекся. Опять игра с подвохом.

— Нет, — ответил Максим и захлопнул дверь.

И это воспоминание развеялось. Теперь перед ним стоял леший в полный рост. Он спросил:

— И что ты понял из этого всего?

Максим был готов к этому ответу много лет.

— Что каждый выбирает свой путь. Можно простить и забыть, а можно таить обиду и побираться.

Леший кивнул головой.

— Ты умнее многих других. Ты выиграл. Что ты хочешь в награду?

— Отпусти всех людей, которые попали к тебе недавно, — ответил Максим.

Леший кивнул и сказал:

— Есть одно условие.

— Слушаю.

Все в доме были как на иголках. Вдруг послышался стук. Все подпрыгнули.

— Открывайте, детишки, пришёл Дед Мороз, говна в покетике принес, — послышался голос Максима.

ГЛАВА 4. ЭПИЛОГ

— Как тебе удалось уговорить его отпустить их всех? — спросила Яра.

— Всё просто. Леший был взбешён тем, что они начали стрелять по животным. Взамен он попросил плату.

— Какую? — поинтересовался Фенрир.

— Это уже не наше дело, — с усмешкой ответил Максим. — Ты у них деньги взял?

— Да, 30 000, как и договаривались.

— Отлично. Слушай, Яра, — Максим повернулся к ведьме. — Может, поедешь с нами на недельку-другую?

— Хорошая идея, — кивнула Яра.

Они все сели в микроавтобус и отправились в путь. К городу они подбирались усталые, зная, что их ждёт ещё немало приключений.

Когда они поднимались к квартире, их уши поразил до боли знакомый звук перфоратора.

— Пойдём, Ярочка. Покажу тебе экзекуцию идиота-соседа, — с зловещей усмешкой сказал Максим.

© Васил Морро Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??