Музика има навсякъде около нас: в песните на птичките, в шума на колите, звучи от телевизора, радиото, компютъра, присъства в цялата природа и е неизменна част от живота ни.
Музиката е част от самите нас. Тя е част от живота, не можем без нея.
Музиката изразява нашата същност. Показва нашите чувства и мисли.Когато съм тъжна обичам да слушам музика. Тя ми помага да разбера по-лесно себе си и да стигна до същината на проблема си. Кара ме да се замисля върху живота си и върху чувствата си в момента, помага ми да подредя мислите си.Но тя е и нещото, което ми помага по-лесно да забравя за проблема си, поне за миг и ми носи настроение. Онова красиво настроение, което ме изпълва отново с щастие и връща усмивката на лицето ми. Понякога ме кара и да плача. Но дори и така, тя пак лекува душата ми. Сълзите са отровата, която е виновна за тъгата ми, а музиката е тази, която ми помага да се пречистя от нея.
Но музика слушам не само, когато съм нещастна. Обичам да я слушам и когато съм щастлива, когато ми е леко на душата и имам чувството, че ще полетя. Тогава тя ми помага да полетя във въздуха, макар и само във въображението си.
Музиката, както казват старите хора, е "балсам за душата". Тя умее да лекува душевните рани на хората, чрез красивите си звуци.Знае как да носи щастие на човек с невероятните си мелодии. Може да разказва истории за герои, за любов, за тъга, за смелост и за ярки и незабравими фигури на най-различни герои от историята. Чрез нея велики музиканти могат да се докоснат до душата на всеки човек - малък или голям, беден или богат и да му предадат своето послание без значение в кой край на Земята се намира.
Музиката присъства и навсякъде в природата.Тя е в песента на птичките-красивата мелодия, която пее славеят и грозната и тъжна песен на гарвана.Всяка сама по себе си носи нещо красиво и тайнствено, макар и понякога да е по-трудно откриваемо. Музиката я има и в ромоленето на събуждащото се пролетно горско поточе. Присъства и в шума на морските вълни през лятото.Има я и в шумоленето на падащите, есенни листа. Музика има и в скърцането на снега под краката ни през зимата. Музиката е навсякъде около нас, целогодишно, трябва само да отворим сърцата си за нея и да я пуснем в тях. Има я и на полето на село в лаенето на кучето и мяукането на котето, дори и в спокойствието, което присъства там, дори и в тишината пак се долавя шума на вятъра. Музика има и в забързаното и шумно ежедневие в града, в шума от колите и бързащите хора.
Всяка музика носи в себе си красотата, ние трябва само да отворим душите и сърцата си за нея, за да е по-красив животът ни.
© Мариана Калчева Todos los derechos reservados
понякога забравяме това...
Много ми хареса!
ПОЗДРАВИ!