14 nov 2014, 21:59

Мистерията винаги се е харесвала на хората 

  Prosa » Relatos
567 0 1
2 мин за четене

- Романтично звучи да се разхождаш с любимия човек, когато навън е вечер и единствената светлина е тази, която нощното небе и звездите отразяват.
- Ти какво? Любовен разказ ли започваш да ми разказваш? Защото ако е така, съм готова още сега да стана и да си тръгна.
- Нямам намерение да ти разказвам каквото и да е. Просто казвам, че звучи романтично.
- Аз бих използвала думата банално. По-подходяща ми се струва.
- Ти си толкова… как да се изразя?
- Не знам, ти си този, който търси определение за мен.
- Щях да кажа коравосърдечна, но на Коледа е грях да използвам толкова силна дума.
- И като е Коледа какво?
- Днес стават чудеса.
- Не съм чула по новините да съобщават за нашествие от падащи звезди, тъй че…
- Ето пак! Няма грам романтика в теб.
- За сметка на това, ти преливаш…
- Това лошо ли е?
- Защо изобщо водим този досаден разговор?
- Отговаряш на въпроса ми с въпрос, а?
- Леле! Как достигна до този извод?!
- Използваш сарказъм – характерно е за теб.
- Започна да ми правиш психологически анализ ли?
- Не е нужно. Познавам те.
- Не бъди смешен!
- Знаеш ли, имам някакво много приятно усещане… Тази Коледа е малко по-различна.
- Отегчаваш ме.
- Въпреки, че отричаш съм сигурен, че и ти си имаш своето коледно чудо, за което мечтаеш.
- Да, имам.
- Какво е то?
- Да се возя в шейната на Дядо Коледа.
- Отново ирония… Някога била ли си сериозна?
- Да, в момента съм.
- Ще оставя глупавите ти шеги без коментар. Всъщност знаеш ли, замислих се, че магията на Коледа се състои в това, че мистерията винаги се е харесвала на хората.
- Има нещо такова.
- Аз очаквах да кажеш, че фокусниците са богове в такъв случай.
- Опитът ти за шега беше неуместен.
- Ти какво мислиш по въпроса?
- Магията на Коледа се състои в това какво носиш вътре в себе си. Ако в теб е топло и уютно, температурите навън и да са минусови, пак ще ти бъде приятно. Ще откриваш красотата във всичко около себе си.
- А ако в теб е мрачно?
- Тогава и да се намираш на планета, в която е вечно лято, щом сърцето ти е от лед, ти няма как да се сгрееш.
- А любовта?
- Тя какво общо има?
- Много повече отколкото предполагаш. Забелязал съм, че хората изглеждат различно, когато обичат.
- Сега ще ми говориш за глупости от сорта на това, че в очите им има блясък и бла-бла-бла…
- Не, не… не за това.
- А какво тогава?
- За тях няма значение дали е празник, дали днес ще бъде Коледа, или Нова година, или Великден… Те обичат всеки ден, а за сърцето, което обича, всеки ден е красив празник.
  

© Мария Костадинова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??