6 abr 2011, 13:16

Скиталци 

  Prosa » Ficción y fantasy
566 0 1
17 мин за четене

Скиталци

 

 

 

Сънят

 

 

Горите изчезнаха. Небето бе променило цвета си в оранжево от отровите,  изхвърлени в него. Животните бяха измрели. Храната и водата не стигаха за нуждите на всички. Цивилизацията рухваше сама в себе си. Малкото останали ресурси бяха причината да се подкладе искрицата на ядрения огън. Планетата потъна в пламъци. Животът изчезна от лицето на земята.

 

Това обаче беше предвидено. Загуби нямаше.

 

Въпреки че планетата бе обгорена, мъртва и необитаема, след достатъчно време тя щеше да възвърне своя предишен потенциал. Така и стана. Безброй  години след тези злощастни събития на Земята отново процъфтяваше живот. По-красив дори и от предишния. Небето отново бе синьо, реките и океаните се върнаха. Беше изминало достатъчно време, за да се развият примати – единствените същества, които бяха дарени с потенциал за самосъзнание. Подходяща форма на живот за евентуалното развитие на интелект. Нужен бе единствено катализатор, който да го стимулира. Такъв беше използван. Предишните заселници на тази планета вярваха, че естественият им спътник, който те наричаха „Луна”, е солидно тяло. Безжизнено и скучно. Грешаха. Всъщност спътникът е прецизно настроена машина, която не се влияе от границите на времето. Интелигентна енергия. Инкубатор на съзнание. Когато обстоятелствата бяха благоприятни, чрез тази интелигентна енергия на повърхността на планетата бяха изпратени изкуствено създадени същества от материя и светлина, които изпълняваха ролята на необходимия катализатор. Скоро след това те влязоха в контакт с популацията от примати.

 

Така отново започна първият цикъл от великите три. Първият - Детето, олицетворяващ развиващото се съзнание. Вторият – Ученикът или стремежът към познанието. Третият – Учителят, несъмнено най-трудният и важен от трите, представляващ пътя към мъдростта и абсолютното познание. Точно там, където се провалиха предишните. За жалост, жътвата бе незначителна. Ще се положат усилия за нейното увеличаване.

 

Изминаха два от трите велики цикъла, всеки от които трае приблизително 25 000 години. Семействата се сплотиха в племена. Племената прераснаха в нации. Нациите в империи. Зароди се науката, а с нея и жаждата за повече знание и власт. Хората отново бяха господари на заобикалящата ги илюзия и също като братята им преди тях бяха поели по техния път. Моделът остана същия с изключение на няколко несъществени вариации.

 

Епохата на Учителят е към своят край. Жътвата е сега и намесата на „Управлението” е наложителна. Воалът се повдига, неизбежно е.

.

 

 

 

***

 

 

Докторът остави листа на бюрото и погледна към Натали, която бе седнала срещу него. Русите коси почти скриваха подпухналото ù от медикаментите лице, но въпреки това Финикс забеляза, че нейният поглед се бе спрял върху дърворезбата, намираща се в стара бронзова рамка, закачена на стената зад него.

 

- Aliena vitia in oculis habemus, а tergo nostra sunt. – изрецетира по памет докторът.  На латински е. Означава...

 

- „Виждаш сламката в очите на другия, а не виждаш гредата в своите очи.” – прекъсна го Натали.

 

- Много добре! – изненада се Финикс. Нямах представа, че знаеш латински. Не е посочено в медицинското ти досие. Жена ми направи този надпис преди години, когато почнах работа тук. Искаше той да ми напомня да не се отклонявам от правия път. Както и да е. Това, което си написала, е много любопитно. Ти ли си го измисли?

 

Натали поклати глава в знак на отрицание.

 

- Сънувах го, или поне така си мисля. След като се събудих, го записах на този лист. Дума по дума, точно както ми го разказа гласът.

 

- Интересно. Малко са хората, които могат да помнят сънищата си в такива детайли. Обикновено са им необходими години практика за да го постигнат, докато при теб явно се е получило спонтанно. Това е първият ти подобен случай за двете години, през които си била тук. Наистина интересно! – възкликна Финикс, като скръсти ръце и се облегна удобно назад. Разкажи ми повече за този твой глас, Натали.

 

На лицето ù се появи усмивка. Опита се да се изправи от стола си, но ù беше трудно. Залиташе. Лекарствата, които ù даваха, бяха причината за това. Много бавно и с малки стъпки, Натали успя да стигне до панорамния прозорец в кабинета. Океанът беше отвъд, а слънцето тъкмо се подаваше изпод хоризонта.

 

- Беше като мелодия. – отвърна Натали, като допря ръката си на стъклото. Най-прекрасната мелодия, която сте чували някога. Мелодията се превръщаше в картини, а аз бях в центъра им. Не съществуват думи, с които да ви опиша какво видях и усетих. Знам само, че беше величествено. Грандиозно.

 

- А как се чувстваш сега? – попита докторът.

 

- Чувствам се благословена. – прошепна тихичко Натали.

 

- Извинявай, но не успях да те чуя. Би ли повторила?

 

Момичето се обърна с лице към Финикс.

 

- Вие сте добър човек, докторе. Отнасяхте се чудесно с мен през тези години. Точно поради тази причина ви донесох този лист. На вас и на никой друг. Искам да ви кажа, че днес ще ви напусна.

 

- Това няма как да стане, миличка, поне не засега. – засмя се докторът. Първо комисията трябва да прегледа състоянието ти и да одобри евентуалното ти освобождаване. За бягство не може и да става дума. На остров сме. А и не мисля, че можеш да преплуваш седемте километра до брега. Всеки опит би бил равен на самоубийство.

 

- Преди да се сбогуваме, ще ви зарадвам с един подарък. От съпругата ви е. „Me transmitte sursum, caledoni.”.

 

Финикс остана втрещен. Сякаш поразен от мълния, той стоеше с отворена уста и не можеше да повярва на това, което бе чул току-що.

 

- Но как...?! – бяха единствените думи, които успяха да излязат от устата му.

 

- Тя иска да знаете, че ви обича безгранично, и че винаги e неотлъчно до вас. Също каза, че сте по-красив, когато сте обръснат. Склонна съм да се съглася с това. – засмя се Натали. Сега бих искала да се върна в стаята си, ако е възможно. – каза тя и се запъти към вратата.

 

- Натали, почакай малко! – докторът се стрелна рязко от стола и се препъна в един от краката на бюрото си. Накуцвайки, той се приближи към нея. Погледна я право в очите. Как е възможно да знаеш всичко това? „Me transmitte surs...” – две сълзи се стекоха по бузите на Финикс, но въпреки това той се усмихваше. „Beam me up, Scotty.” От любимия ù филм. Няма как да го знаеш, така че, кажи ми какво става тук.

 

- Съжалявам, не мога да го обясня. – поклати глава Натали и излезе.

 

Финикс извика единия от двамата я придружаващи при себе си и го бутна настрана.

 

- Искам да я наглеждате през 15 минути за 24 часа. Изглеждаше ми доста нестабилна. Опасявам се, че може да направи някоя глупост. Дайте ù допълнително успокоителни със вечерната доза.

 

Мъжът кимна с глава, след което той и колегата му поведоха Натали към стаята ù.

 

На същата вечер Финикс не можеше да заспи. Мислите го глождеха непрестанно. Беше седнал на леглото, отдаден на тях и на бутилка уиски. Гледаше през прозореца с празен поглед и отпиваше тежки глътки от бутилката. Това продължи до момента, в който една гръмотевица не му привлече вниманието. Помисли си, че се задава буря, а прозорецът стоеше отворен. Затова стана и отиде да го затвори. Направи му впечатление, че небето е особено ясно и с много звезди, което го накара да се зачуди. Звукът от гръмотевиците се усилваше, а небето си оставаше все така ясно. „Сигурно бурята все още е далече.” – помисли си той, затвори прозореца и си легна. Алкохолът го приспа бързо след това.

 

На сутринта го събуди стряскащ звън от телефон, при което той се опита да си надигне главата, но бе срязан от остра болка. Долепи слушалката за ухото си.  Tова, което чу, накара махмурлукът му да се изпари на момента.

 

Още тичайки по коридора, на който се намираше стаята на русокосата пациентка, Финикс вече знаеше, че тя си е изпълнила заканата. Натали беше изчезнала по някое време вечерта.  Единственото, което го вълнуваше, е дали тя е жива и здрава.

 

- Защо не ми се обадихте, веднага щом е станало? – смъмри той единия от пазачите, на които бе дал задачата да я наглеждат.

 

- Осведомихме централата и останалите от охраната, още щом видяхме, че стаята ù е празна. Не искахме да ви притесняваме. Съжалявам. – оправда се пазачът.

 

Финикс изсумтя, отмести го с ръка на една страна и влезе в стаята. Навсякъде бяха разпилени хартийки и различни други предмети. По стените се виждаха следи от обгар. Сякаш през тях бе преминало високо напрежение. Финикс сви очи и се замисли дали снощната буря има нещо общо с това, след което се приближи към малкия прозорец и подаде глава през него.

 

- Проклет да съм! – измърмори той под носа си.

 

Бурята бе бушувала единствено над крилото, в което се намираше Натали. Навсякъде другаде беше сухо и спретнато.

 

 

***

 

Пътят към Шиндра

 

 

 

 

Пет години по-късно.

 

Някъде дълбоко в джунглите на средна Индия, група от четирима души тихо си проправяше път през гъстата растителност. Редицата предвождаше Рамаади – двадесет и три годишен младеж с каменно лице и пронизващ поглед. Член на индийските спец части. Външният му вид не лъжеше. Беше обучена, дисциплинирана и хладнокръвна машина за убиване. Но хората, които го познаваха по-добре, щяха да знаят, че тези негови черти взимаха контрол единствено при наличие на опасност. А такава имаше. Околността бе известна като леговище на една от най-свирепите банди в Индия – черните раксини. Славеха се с набезите си над множество малки селца. Зад Рамаади вървеше Кристина – млада, талантлива и изключително красива археоложка от България. Изчезналите цивилизации бяха нейна страст. Стъпките ù бяха плавни, премерени и не издаваха абсолютно никакъв шум. Освен, че се занимаваше с археология, тя беше и изкусна майсторка по У-шу.  Третият човек се казваше Ганди – възрастен мъж на около шейсет години, но въпреки това беше жилав и издържлив. Ганди беше водачът на групата. Познаваше джунглата добре и знаеше най-лесните пътеки. Беше нает от Навапара - градът, от който бяха тръгнали. Задачата му бе да ги закара до хълмовете на Шиндра – свещено място, за което се носеше легендата, че някога там е създаден светът. Последният от редицата беше тридесет и четири годишният доктор Джон Финикс. Той беше напуснал работата си като главен психолог в клиниката на Джемини Айлъндс няколко дена след инцидента преди пет години. Случилото се там  беше променило живота му изцяло. Сякаш този ден нещо бе докоснало дълбините на душата му. От този момент нататък Финикс посвети цялото си време на проучване в сферата на езотериката. Докторът беше успял да напусне страната малко преди да затворят границите ù. Назряваше гражданска война. Година по-късно бе срещнал Кристина по време на разкопките на пирамидата в Босна. Оттогава бяха неразделни.

 

Слънцето достигна най-високата си точка в небето. Жегата ставаше непоносима, но четиримата не спираха да се движат. Високата влажност на въздуха ги караше да се обезводняват бързо. Запасите им от вода бяха на изчерпване.  Изведнъж Рамаади се спря. Останалите се спряха зад него. Бяха стигнали бряг на река. Възрастният Ганди посочи реката с пръст и ги подкани да тръгнат. Кристина и Джон тръгнаха към нея, но Рамаади не помръдна от мястото си. Нещо в заобикалящите го шумове го безпокоеше. Снижи се, измъкна бойния нож от колана си и се шмугна в храсталака. Щом стигнаха до водата, тримата извадиха манерките си и започнаха да ги пълнят. Миг по-късно се чу силен вик. От храстите се появиха десетина въоръжени мъже, които бързо обкръжиха стъписаните Джон и Кристина. Това беше капан. Водачът Ганди ги беше предал на черните раксини. Настана суматоха от викове. Принудиха доктора и археоложката да коленичат с ръце на тила, а през това време Ганди отиде до единия, който стоеше по-настрани, и му каза нещо. Раксинът се провикна на останалите, сочейки джунглата. Явно старецът им бе казал, че единият липсва.

 

Рамаади. Той дебнеше наблизо. Планът за действие вече му бе ясен. Беше разпознал кой е водачът на групата раксини. Той беше неговата цел. Годините тренировки го бяха научили да приоритизира целите си. Стратегията му бе да раздели врага на части, лесни за преодоляване и в удобен момент да нанесе решаващ удар.

Джунглата не е подходящо място за огнестрелни оръжия. Гъстата растителност и тесните пространства ги правеха почти безполезни. За да се нанесат оптимални поражения в подобни условия, бе наложително да се влезе в ръкопашен бой, нещо, което индийският командос знаеше много добре. Точно това беше причината да не носи друго оръжие със себе си, освен своя нож.

Седем от разбойниците се спуснаха в храсталака тичешком и се разпръснаха. Главатарят и другите двама останаха да пазят доктора и спътницата му, насочили дулата си към челата им. Крещяха им да не мърдат или ще ги убият.

Групата се раздели на части. Рамаади искаше точно това. Първият етап от плана му се осъществи, както бе предвидил, че ще стане. Сега при приятелите му бяха останали малко хора, с които можеше да се справи по-лесно. Двама от седемте вървяха в неговата посока. Оглеждаха се нервно и следяха за някакви признаци от движение. Проправяха си път през гъсти трънаци и плетеница от висящи лиани. Изминаха двайсетина метра в същата посока и се спряха. Този, който се движеше втори, се бе обърнал назад, явно някакъв шум го беше стреснал. До слуха му достигна тънко свистене, последвано от клокочене на прерязано гърло. Обърна се, за да види как другарят му се свлича безжизнен на земята. Миг по-късно ножът на Рамаади вече летеше към него. Вторият раксин се строполи с пронизано сърце. Справи се с тях тихо и безмилостно, точно както го бяха учили.

Пътят му вече бе чист. Рамаади отиде бързо до труповете. Взе двата калашника и ги метна на рамо. След това откъсна ръкавите на блузите им и измъкна връзките от техните обувки.

– По два на всеки ще стигнат. – мислеше си той, докато навиваше ръкавите около цевта на калашника.

След като приключи с тях, използва връзките от обувки, за да ги пристегне към цевта. Беше направил импровизиран заглушител. Повтори същото нещо и с другия автомат, след което продължи да се движи към целта си.

Джон и Кристина бяха преодолели първоначалния шок от насочените срещу тях оръжия. В главите им вече се прокрадваха мисли за бягство. Докато се взираше в шубрака срещу нея, Кристина зърна за секунда силуета на Рамаади, който вече бе успял да се промъкне в гръб на главатаря и останалите двама.

- Джон, приготви се. – прошепна тя и стисна юмруци.

Джон проследи погледа на Кристина и видя как две дула се подават изпод листата на няколко метра от тях. Раксините не подозираха нищо. Продължаваха да крещят гръмко и да сипят ругатни. Чуха се два последователни пукота. Главатарят видя как двамата му копои падат простреляни. Обърна се и посегна към пистолета, припасан в панталоните му. В този момент Кристина се изправи. Десният ù крак изписа красива дъга и се стовари във врата му, изпращайки го директно в безсъзнание. Джон се хвърли върху него, за да го довърши, но той вече не мърдаше. Колкото до стареца Ганди, той вече отдавна си бе плюл на петите.

 

- По дяволите, жено! Когато риташ, не си играеш! – възкликна докторът, гледайки проснатият на земята сто килограмов бандюга.

 

- И теб ще сритам, ако не побързаш! – отвърна Кристина и го дръпна за ръката.

 

Побягнаха към Рамаади, който им даваше знаци с ръка, за да дойдат при него. Фигурите на тримата бързо потънаха в джунглата. Минута по-късно останалите от бандата се върнаха на мястото, за да разберат, че плячката им се е изплъзнала, а другарите им лежат безжизнено в тревата.

 

Изминаха няколко часа. Докторът и археоложката вече бяха капнали от умора, а и слънцето почти се беше скрило. Решиха да си вземат дъх след дългото и изтощително бягане.

 

- Ще лагеруваме тук. – каза задъхан Рамаади. Имаме нужда от почивка. Ако продължим да се движим в тъмното, лесно ще се изгубим.

 

- Аз си мислех, че вече сме се загубили. – засмя се Кристина и седна на един камък запъхтяна. Изгубихме компаса и картата при реката. Също и раницата с водата и сателитния телефон. Да не говорим за бандитите, които най-вероятно са по петите ни. – хвана се за главата тя.

 

- Ще се справим, Крис. – окуражи я Джон, потупвайки я по гърба. Няма да посмеят да припарят до твоя десен крак. – изхили се той.

 

- Трябва да ти кажа, че съм впечатлен. Никога не съм виждал момиче да поваля толкова едър мъж с един удар. – добави Рамаади със широка усмивка, след което метна раница си на земята. Вътре има вода. Запазих малко, така че пийте, имате нужда.

 

- Благодаря ти, че ни спаси кожите, Рамаади. – каза Финикс. Това, което направи за нас, беше...

 

- Направих каквото трябваше. – прекъсна го младият индиец. Ти направи също за малката ми сестра. Спаси ù живота. Никога няма да забравя това, Джон. Никога.

 

- Как е тя? – попита докторът.

 

- Добре е. Възстанови се. Изпратих я в Австралия при вуйчо. Там обстановката е все още спокойна. Ще бъде в безопасност. – Рамаади погледна нагоре и видя задаващи се черни облаци. Все пак днес имаме късмет. – каза той. Ще вали.

 

Тримата успяха да направят заслон от листа и мъх, малко преди да се изсипе идващият порой. Не запалиха огън. Рамаади беше категоричен по въпроса. Направиха си фунии за вода с листата и набързо утолиха жаждата си. Няколко минути по-късно Кристина вече спеше от изтощение.

 

- Единият трябва да стои буден и да слухти. – каза младокът. Ще се сменяме на три часа. Аз взимам първите три, а ти се опитай да дремнеш.

 

Финикс кимна с глава и се опъна върху мъха. Рамаади извади малко магнитче от джоба си. Взе две листа – едно голямо и едно дребно. След което напълни голямото с вода, постави другото във него. Накрая сложи магнитчето в плаващото малко листо и си дръпна ръката. Листото се завъртя няколко пъти и замръзна в едно положение – отчете точно посоката на магнитните полюси. „Отклонили сме се.” – помисли си той и пресметна наум за колко километра отклонение ставаше дума.

 

Три часа по-късно пороят все така се сипеше. Джон застъпи следващата смяна. Прозявайки се, видя листата с магнитчето на Рамади. Бутна с пръст малкото листенце, което се завъртя и отново спря на същото място. „Компас... Хитро момче.” Ако докторът беше член на специалните части, щеше да знае, че правенето на компас е едно от основните умения, което всеки един командос трябва да притежава.

 

Час по-късно Финикс наостри уши. Струваше му се, че чува нечии стъпки, но шумът от дъжда го накара да се поколебае. Помисли си, че си внушава. Беше сбъркал. Пред него застана тъмна фигура. Докторът подскочи от уплаха и насочи фенера си към силуета. Рамаади и Кристина се събудиха от суматохата. Беше малко момче, на около четиринадесет години. Босо, с многократно кърпена риза и прокъсани къси панталонки.

 

- Здравейте, казвам се Сидха. Не исках да ви плаша. – каза то. Кой от вас се казва Джон?

 

Тримата се спогледаха учудено.

 

- Момче, какво правиш самичък в джунглата? Изгубил ли си се? – попита докторът.

 

- Не. - поклати глава момчето. Татко иска да ви види. Каза, че тук ще намеря човек, който се казва Джон. Каза да го доведа при него.

 

- Аз съм Джон. Кой е баща ти? И още повече, откъде знае къде се намираме?

 

- Татко знае много неща. Ще видите. – усмихна се момчето.

 

- Далече ли е? – попита Рамаади.

 

- Не много. – отвърна Сидха. Около хиляда крачки в тази посока. – обърна се и посочи с пръст.

 

 

...

 

Това са само първите две глави от разказа. Останали ще са готови скоро, надявам се.

 

© Коко Пенчев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • нямам търпение да видя продължението ! наистина интересно започваш !
Propuestas
: ??:??