18 may 2024, 13:57  

Слово на Слав Кр. Коруба по случай 24.05 

  Prosa » De humor
156 1 8
2 мин за четене

 Манифестациите бяха символ на принудата. Тази на "Най- Българският празник" не правеше изключение. Помня една година бяхме в края на редицата, просто направихме крачка встрани и избягахме. Оказа се безсмислено. Всичко беше затворено и всички бяха на манифестацията като участници или като шпалир. 

 Окичваха ни с ленти "Отличник". За случая отличници бяха всички, които не са повтаряли. Чак обидно! Човек си гради някакъв имидж на бунтар и непукист и хоп отличничка...За манифестацията се правеха дълги репетиции. В самия ден обаче , колоната се разкъсваше и ни гонеха като стадо: Бързо. бързо, бързо! И подтичквахме скандирайки на пресекулки. Нямаше значение какво скандирахме. Колоната отпред си имаше репертоар, колоната след нас също, като прибавим и музиката и диктора , всичко се сливаше в необразим шум, приеман благосклонно от чичковци , които ни махаха вяло с ръка. Така ,че като пораснахме си разнообразявахме репертоара с" Кръчмата студентски стол" Или " "Педагози демагози " и " "Историци  истерици". Една година около празника си направихме купон. Денонощен. Съседите извикаха милиция, но ние решихме да пеем "Върви народе възродени" Викахме от терасата: " Пейте бе! Вие Българи ли сте? Това е най Българският празник!" Не пяха! И милиционерите не искаха да пеят. Възразиха ,че вече е Юни. Дребнави! През Възраждането това не би могло да се случи!

Ако не бяха Братята , сега щяхме да пишем с гръцки букви. И с арабски цифри! sh ; sht; ia ; iu...Като поляците. Ама те нямат толкова шиптящи звуци. И цар Борис-Михаил Горбачов, нямаше да  вкара поганската ни държава в Европа. Сложи се началото на хуманна и напредничава литература като " Шестодневът" и " Беседа срещу Богомилите".

Макар ,че  четох някъде, че Кирилските букви са Български руни от преди 7 хиляди години. И не били езически! 5 хиляди години преди Христа , но Християнски. Като е любознателен човек научава това онова. Няма да се разпростирам по въпроса, да не ядосам познавачите. Само ще кажа,че Глаголицата е създадена от компютърна програма с една Константа и поне един Метод.

В заключение, честит ви ден на  Българската писменост, нищо че не е национален празник!Затова пък е интернационален.И него не можем да си поделим.

© Слав Коруба Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Нцък, една флигорна манифестация не прави,... а оркестър с капелмайстор
  • Petar stoyanov Значи всички са играли по твоята свирка!
  • Еха, ами на празник ,като на празник...
    Свирех на флигорна в гимназиалния духов оркестър и за нас беше своего рода гордост на всеки празник духовата музика да предвожда училището на манифестация. После на площада да свирим при предаването на знамето от випуск на випуск, нали е 24 май...
  • Връщайки се назад, единствените моменти на възторг са били някъде в детските ми години и в началното училище, после "задължителното" стана някак тегаво. Няма начин да не отчетеш помпозността и лицемерието, па макар и замаскирани под красиви лозунги, които не израснаха с годините, а се повтаряха, повтаряха, докато загубиха цвят и идентичност.
  • Palenka, Аристократ си ти! За нас нямаше кюфтета, кексове, за рокли не сме и мечтали с братята ми!
  • Yotovava Риторичен въпрос.
  • Дали остана празник, който да празнуваме чистосърдечно, Коруба, от онова задължителното дали не се изгуби същността на светините?
  • А пък ние се радвахме, че не учехме, а празнуваме. Обирахме градинките и носехме цветя за венците. Манифестациите на никого не тежаха, защото след това играехме, а у дома ни чакаха пържени кюфтета и мешана салата, кекс и т.н. Големите имаха бал, ходехме да ги изпращаме със завист като ги гледахме колко са красиви, но и ние имахме нови рокли за завършването на годината.
    Като те чета и си мисля как различно през времето "виждаме" спомените
Propuestas
: ??:??