8 oct 2013, 8:54

Уроци по чужди езици - 4 

  Prosa » De humor
1612 0 7
1 мин за четене

Урок номер пет - При лекаря


 Дано да не ви се налага, но ако трябва да посетите лекар заради болно гърло например, ви предлагам следните съвети:


1.Секретарките обикновено не говорят бъкел английски. Думите на френски, които вече знаете, като „хляб”,  „хубав ден” и „разбира се”, няма да ви свършат много работа. Съветвам ви да влезете в кабинета, като се придържате за корема си... и многострадално да изпискате: „Рандеву, сивупле! Се ържа!” (Среща, моля! Спешно е!), щото иначе ще чакате три месеца.


2.Отивате в чакалнята. Не е във ваш интерес да ви разконспирират, че не говорите френски. Правете се, че се задълбочавате в списанията, разпъснати на масата. Търсете в списанието снимка на Монакския принц (те много обичат да пишат за него). Бъдете сигурни, че в написаното към снимката става въпрос за скандал. Придайте си ужасéн израз на лицето и коментирайте: „Се терибл!” („Ужасно е!”). Ако пък видите снимка на бебе, умилително възкликнете: "шует!" (сладко!). Внимавайте - същата дума значи и "бухал"! Вероятно обаче никой няма да ви разстреля, ако наричате бебе "шует". Особено ако става въпрос за бебето на Монакския принц.


3.Пристига лекарят и ви извиква по име. Обяснявате му с езика на жестовете, че става въпрос за болно гърло. Той ще ви измери температурата, ще ви гледа гърлото, даже ще ви претегли на кантара. Не се обиждайте, стандартна процедура е. Накрая ще ви изпише Панадол и можете вече да кажете „О ревоар” и „Бон жорне”. Следващият път отидете при друг лекар, защото този специално няма да ви вярва, че случаят е спешен.


О ревоар!

 

© Елена Биларева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??